- Dit onderwerp bevat 35 reacties, 9 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 18 jaren, 1 maand geleden door vespa freak michel.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
26 september 2007 om 17:45 #284069
hallo mensen
ik ben michel vullers
ben nu 15 jaar
woon in buggenum een klein dorpje in de buurt van roermond .
ik ben al vanaf mijn 13 ofzo bezig met brommers mijn eerste brommer was een vespa snor een oud ding voor 60 euro gekocht .heb ik als eerst een 13/13 op gelegd en een malossi filter en een 55 poelie hij liep ongeveer 65 met de auto teller .
langzaam kreeg ik meer onderdelen en vespa s toen kreeg ik meer te weten over vespa s door er aan te sleutelen chiel en ik leerden van elkaar en leerden van onze vaders enzo en langzaam ben ik die oude vespa op gaan knappen heb ik die eerst gestraald bij mijn vader op het werk en daarna gespoten in de kleuren zilver oranje en had ik ergens een 70 cc dr blok gekocht voor 15 euro dus geen geld heb ik die erop gelegd liep zon 65 want was niet getuned .
ik die eerst laten tunen bij Tim want hij had da al vaker gedaan

ik die in elkaar gezet en een oude leovinci krul erop gelegd. liep zon 80 met kleine poelie.daarna kocht ik de vespa van mijn neef die liep zon 85 ook een dr evo en heb ik die weer verkocht en toen dacht ik van ik wil een snel blok die hard trekt .
.heb mijn oude vespa verkocht aan een vriend.

oude vespa
en had een tsx gekocht maar ook weer verkocht aan mijn neef.
en toen dacht ik van ik wil een snel blok die hard trekt .
ik langzaam kijken naar zoiets en ja Tim had nog een speed engine liggen met 80 cc polini.
ik die gekocht erop gelegd.
liep cker goed maar ik dacht ik wil een betere uitlaat. ik een simonini 100 cc met 22mm aansluiting gekocht, heb er eerst een half jaar moeten wachten voor die binnen was. en hij was er eindelijk ik die op de 80 cc gelegd.
en dat liep gewoon geweldig. toen een andere voorvork erop gemaakt en een crosdstuurjte te zien op de foto. maarja je wilt steeds meer, ik dus een vario gekocht en die erop gelegd. trok zeer goed maar liep niet hard, dus ja ik wou meer. ik een zij inlaat gekocht van Tim die had hij net uit italie mee gebracht. dus ja en toen die erop gelegd met die krukas met pen 12 een busje in laten persen. ook door Tim:P

vier kleps membraam

het blokje in elkaar

inlaat speed engine dichtgemaakt

de poorten zijn nu wel recht op de foto niet en de pakking in ook weg gesneden

ziet er nu nog zo uit
aleen met zij inlaat heb nog geen foto

mijn top one

mijn leovincies

mijn w poort pinasco heb ook nog een 43 mm athena maar heb er geen foto van

mij ook een keer gebeurt met de 80 cc polini
(dit is niet mijn foto )
en ik maar geen carburateur vinden heb ik een rubber gepakt en een 12,5 van de scooter gepakt. liep wel maar niet goed, kreeg te weinig lucht en kreeg hem maar niet afgesteld met help van mijn neefje chiel en zijn broer roym maar het lukte ons allemaal niet. nu ben ik zover en wil een 19 mm carburateur erop leggen en een simonini spruitstuk maar kan hem nergens los vinden. en ik wil nog een andere cilinder en een race voorvario gaan kopen en dan de geschouwde vespa klaar maken.
eerst alles stralen die ene voorvork erop leggen en race stuurtje en wielen stralen en spuiten en bij spatbord dichtmaken en bij de tank en stang ertussen lassen en dan alles gewoon spuiten.
maar weet nog niet in welke kleuren.
en dan de blok erop gaan leggen. hopelijk is die klaar als ik 16 ben.26 september 2007 om 17:50 #450934ik zet je foto`s wel even goed michel..
heel verhaal zeg:P26 september 2007 om 18:07 #450935zo ik heb je foto`s gemaakt en je tekst een beetje aangepast. jij weet zeker ook niet wat komma`s en punten zijn he:P?
de rest doe je zelf maar goed..
maarja ziet er allemaal wel goed uit voor de rest. en bedankt voor alles wat je bij mij gekocht hebt:P26 september 2007 om 18:26 #450936erg vet blokje:D die zij inlaat is echt super vet man=) en nu maar knallen eh;) heb je ook al snelle voorvario?
malossi, polini? en hoe is je brommer nu? die wit/oranje of blauw/geel
26 september 2007 om 18:42 #450937joa maar heb nog geen snelle voorvario moet ik nog halen en het spruitstuk en de carburateur en nog een snellere cilinder ik zou eerst iets van tim nog kopen maar die verkoopt dat volgens mij niet meer
ow en die blauw geel maar nu zitten er andere velgen in gele drie spaaks en de zij inlaat met scootercarburatuer zit erop maar van die geschouwde vespa maak ik nog wel een foto die zet ik er nog wel op waar ik mee bezig ben27 september 2007 om 19:54 #450964heej michel ziet er goed uit je probeerd die polini vario van mij maar eens als die van jou klaar is bedoel als je blokje er onder hangd ok maaja ik hoor het wel als het zo vet is
ga zo door je
op naar de meeting 😛 gasse met dat ding
9 oktober 2007 om 18:04 #451257joa zondag weer eens effe een blokje gemaakt mijn 70 cc athena ik dacht van joa die loopt niet want er zaten wat krasjes in en toen heb ik die met chiel inelkaar gezet want die dacht dat die wel zou lopen dusja wij carter gepakt wat de inlaat van getuned was en die erop gelegd en in de bankschroef gezet en joa hoor een keer draaien met de boormachine en hij liep dus wij die onder een vespa gelegd zonder iets erop gas geven met een draadje en een 13/13 carburateur met een 66 sproeier was direct de goeie en een kleine poelie eerst effe zonder uitlaat gereden en hij liep zeer fijn daarna de simonini uitlaat effe eronder gelegd en joa hoor hij liep zeer fijn en haalde toch wel de 70 – 75 dusjao weer een cilinder wat loopt wat ik niet had gedacht
en vandaag heb ik een race voorvario van pinasco gekocht voor 20 euries geen geld vind ik zelf
hier een foto
9 oktober 2007 om 18:07 #451258
.-{2F4OV}-.Zeker nice

Cilinders doen t vaak nog hoor;)
9 oktober 2007 om 18:22 #451259dankje owjao dat wis ik niet
9 oktober 2007 om 19:37 #451261hey michel leuk perso
vet blokje;)
als je nog onderdelen nogdig hebt hoor ik het wel;)10 oktober 2007 om 11:44 #451271dankje jordy joa is goed als ik wat nodig heb hoor je ut wel
30 oktober 2007 om 09:47 #425027heej mensen heb in de afgelopen weken weer vanalles gedaan als eerste wil ik achter bij het spatword dicht gaan maken daar heb ik plaatjes voor gemaakt en het spatbord waar ik mee bezig ben hier een foto
heb ik nu af moet nog een foto gemaakt van worden en het achterlicht is erop gemaakt .
en heb een voorvork van de bravo in de vespa gemaakt naa een beetje aanpassen lukte het wel zie foto
met veren van de puch ertussen .
en hiermee ga ik over de weg dus een 70 cc athena had ik nog liggen daar de poorten van vier naar 2 gemaakt dus twee zeer grote poorten en daarop de carters op aangepast en een polini kop gekocht

30 oktober 2007 om 10:03 #425028hier foto s van het spatbord en de zijkant wordt deze week dicht gelast en dan in het weekend kan ik gaan plamuren

de uithaalbare stang is nog niet klaar voor komt een ring op die je kan vastzetten op de buis waar de voorvork in komt30 oktober 2007 om 12:33 #425032word een vette brommer michel;)
alles mooi afwerken met plamuren enzo.
dan het hele frame in een metallic kleurtje spuiten dat ziet echt uber vet uit:P30 oktober 2007 om 12:48 #425033wat is dat eigenlijk voor spatbord ziet er allemaal nice uit vind ik:D
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.