- Dit onderwerp bevat 9 reacties, 6 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 2 jaren, 8 maanden geleden door Mike.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
6 september 2022 om 22:38 #816834
Hoi heren ik heb zojuist een mezoly 65 cc gekocht voor mijn cita nou heb ik de zuiger en de zuiger veren op de drijfstang zitten alleen krijg ik mijn cillinder er niet overheen geschoven. Hoe kan dit?
Mvg davey6 september 2022 om 23:03 #816835Je weet al wel van zuigerveeropening bij het zuigerveerslot?

Gr. Wim.
Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.5 juli 2023 om 12:46 #820806Ik had even een vraag,
Mijn cilinder is kapot en ik moet een nieuwe kopen. Raden jullie de 65 cc mezoly aan? Of zou ik gewoon een 65 cc dmp kopen want ik wil het niet al te duur hebben.
Ik heb gehoord dat mezoly niet een heel goed merk is en een beetje een slechte kwaliteit hebben.
En zuipt hij met een 65 cc veel of valt dat mee want ik vind hem met mijn oude 50 cc ook al aardig wat zuipen5 juli 2023 om 13:03 #820809Mezoly of DMP is om het even allebij zijn het bedrijven die vervangingsonderdelen van inferieure kwaliteit leveren. De reden waarom ze ook goedkoop zijn. Ik zal gewoon weer een originele Piaggio cilinder monteren welke 2e hands in goede staat vast nog goekoper te vinden zijn.
5 juli 2023 om 13:08 #820810Ahh ike ja ik zat te denken aan het materiaal want de 50 cc is van gietijzer en 65cc is van aluminium is daar nog veel verschil in zoals dat de aluminium sneller kapot gaat? En ik hat ook een x gelezen dat de 65 cc echt zuigerveren vreet, is dat ook zo of zeggen ze dat alleen
5 juli 2023 om 13:28 #820811Mezoly en DMP maken volgens mij geen aluminium cilinders, over welke cilinder heb je het dan? Alu cilinders hebben vaak een nikasil of chroom wand welke sterker zijn dan cilinders van gietijzer. Er zijn overigens zoveel verschillende 43mm cilinders. Dat ze sneller slijten zal wel meevallen, door het hogere aantal toeren slijten veren natuurlijk wel wat sneller.
5 juli 2023 om 13:57 #820812

Over deze 65cc cilinder had ik het deze wou ik kopen misschien, toen ik bij de steek zandri keek toen zag ik erbij staan dat ze van aluminium gemaakt zijn zoals je hier kan zien
zit daar wel redelijk verschil in in 50 en 65cc met optrekken en de snelheid enzo?5 juli 2023 om 17:49 #820816Deze is sowieso van gietijzer. Misschien bedoelen ze de zuiger? die is wel van aluminium 😛
Voor het geld is het een prima cilindertje, en als je hem netjes afwerkt en monteert kan je er best lang plezier van hebben. Bij mij zat er nog wat los gruis van het honen in, dus ff goed schoonmaken voordat je hem monteert.5 juli 2023 om 18:19 #820819Ik heb sinds 3 maanden ook een Mezoly 65cc, puur uit nieuwsgierigheid gekocht. Zit op een bromblok met een ligt geveilde inlaat, 12/12 carb met spr 64, gianelli citypower onder een Ciao met 17 inch wielen, met poelie 80 (bromklok)rijdt die zo’n 57 op de gps. Op toeren trekt die goed en hangt lekker aan het gas. Optrekken is matig, maar met 17 inch met poelie 80 wel te verklaren. Hoe lang die mee gaat kan ik nog niet veel over zeggen.
4x Vespa Ciao 4x Gilera Citta 1x Vespa Si 1x Vespa Bravo 1x Vespa Grillo 1x Berini Kinetic 1x Berini…
Link naar Mijn collectie / Projecten.5 juli 2023 om 18:46 #820820Ja ik wil hem op mijn citta gebruiken die heeft nog een originele krukas ik geloof pen 12, mijn citta was toen ik hem kreeg nog helemaal origineel ook het blok, nu heb ik dat uigevijlt en heb er wel een beetje spijt van want anders was hij meer waard maar hij lijkt nog wel standaard😂 maar hoe dan ook, ik denk niet dat mijn snor krukass dat aankan die 65 cc. Zou iemand nog een bromkrukas hebben?? En welke pen zijn die 10 of 12?
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.