Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › Met wat moet ik de startgreep koppelen?
- Dit onderwerp bevat 13 reacties, 7 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 9 jaren, 1 maand geleden door Wilk1985.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
27 januari 2017 om 14:54 #212038
Goedemiddag,
ik ben 18 jaar en heb mijn eerste vespa ciao bemachtigd. hij moet een klein opknap beurtje hebben.
de remmen moeten nagekeken worden en de startgreep kabel is verdwenen.
waar moet de kabel van de startgreep heen worden gelegd?de cilinder is van de buitenkant redelijk verroest, ook het vliegwiel zit lichte corrosie op. is dit een groot probleem?
zo ja, is het mogelijk hem te zandstralen en als ik hem zandstraal, moet er dan nog een laagje op zodat die niet opnieuw
corrodeert?27 januari 2017 om 17:07 #243011Ik neem aan dat je de decompressie bedoelt? Die gaat van het hendeltje naar de decompressieklep in je cilinderkop.
27 januari 2017 om 19:30 #243012Misschien is een plaatje wat duidelijker voor de decompressie.

Dit is de decompressie van een Ciao, de buitenkabel klem je achter de uitstekende haak en het uiteinde van je decompressiekabel hang je achter het haakje dat op het tapeind zit29 januari 2017 om 09:05 #243015Dankjewel Juriaan! Maar is deze nodig om te hebben? Heb deze vespa van mij schoonbroer gekregen en hij zei dat die niet meer zou starten. Maar is dit dan niet gewoon de reden? 🙂
Of kan hij ook zonder starten? Want dan ga ik gewoon door met mn blokje reviseren29 januari 2017 om 09:15 #243016Soms kan hij ook zonder starten.
Maar de startsegmeten in de koppeling hebben niet zo heel veel grip.
Als het klepje open gedrukt word, draai de motor veel makkelijker rond. En zodra je het hendeltje dan weer los laat, slaat de motor aan.29 januari 2017 om 09:18 #243017Hij rolde inderdaad vrij makkelijk, in tegenstelling tot een vespa van een vriend van me. Daar voel je echt de cilinder in rond draaien als je hem rolt
Ik heb de cilinder en het vliegwiel met staalwol een beetje opgepoetst, je ziet de corrosie nog maar het ziet er wel al een stuk netter uit nu29 januari 2017 om 09:44 #243018Ik pak zelf altijd even een staalborstel en inderdaad dan met staalwol.
Met zandstralen word het oppervlak een beetje schuurpapier achtig, daar hecht vet en vuil heel goed op.
de cilinder kun je dan met hitte bestendige lak behandelen en het vliegwiel polijsten het is maar hoe ver je wilt gaan.;)30 januari 2017 om 17:25 #243014Als je denkt dat de motor niet rondgaat en hij geen weerstand heeft bij lopen, check dan ff of hij niet op de fietsstand staat.
30 januari 2017 om 23:30 #243023De fietsstand, is dat die pin wat je kunt trekken bij je achterrem zeg maar?
Welk vet kan ik het beste gebruiken voor de wiel lagers? En hoe weet ik welke bougie ik nodig heb?31 januari 2017 om 08:57 #243024Dat is de fietsstand inderdaad. En google.
31 januari 2017 om 09:04 #243025lagervet en met deze bougie zit je goed:
Is hij echt helemaal standaard dan kan je ook de B5hs pakken.
31 januari 2017 om 09:44 #243026Kinderbrueno :
Dat is de fietsstand inderdaad. En google.of download handleiding/manual 😉
31 januari 2017 om 21:44 #243027ik vraag in dit Topic even al mijn beginners vragen, ik weet niet of dat een groot probleem is haha..
ik heb de achterrem eruit gehaald, die ga ik vervangen. er zat een heleboel olie in het reservoir, dit heb ik eruit gelaten en ik wil er weer nieuwe in doen. welke olie kan ik hier het beste voor gebruiken?
en de lagers van die assen van de tandwielen, moet ik die invetten met lagervet?31 januari 2017 om 21:59 #243028ultrabanaan :
ik vraag in dit Topic even al mijn beginners vragen, ik weet niet of dat een groot probleem is haha..
ik heb de achterrem eruit gehaald, die ga ik vervangen. er zat een heleboel olie in het reservoir, dit heb ik eruit gelaten en ik wil er weer nieuwe in doen. welke olie kan ik hier het beste voor gebruiken?
en de lagers van die assen van de tandwielen, moet ik die invetten met lagervet?Maak hier even een nieuw topic voor aan, dan houden we het overzichtelijk en zal je ook meer antwoorden krijgen

-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.