Vespa-Ciao.NL
:: Met wat moet ik de startgreep koppelen?

Home Forums Techniek Problemen oplossen Met wat moet ik de startgreep koppelen?

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

ultrabanaan
    Topic starter

Goedemiddag,

ik ben 18 jaar en heb mijn eerste vespa ciao bemachtigd. hij moet een klein opknap beurtje hebben.
      de remmen moeten nagekeken worden en de startgreep kabel is verdwenen.
      waar moet de kabel van de startgreep heen worden gelegd?

de cilinder is van de buitenkant redelijk verroest, ook het vliegwiel zit lichte corrosie op. is dit een groot probleem?
      zo ja, is het mogelijk hem te zandstralen en als ik hem zandstraal, moet er dan nog een laagje op zodat die niet opnieuw
      corrodeert?

Kinderbrueno
      Bijdrager

Ik neem aan dat je de decompressie bedoelt? Die gaat van het hendeltje naar de decompressieklep in je cilinderkop.

juriaan96
        Bijdrager

Misschien is een plaatje wat duidelijker voor de decompressie.

Dit is de decompressie van een Ciao, de buitenkabel klem je achter de uitstekende haak en het uiteinde van je decompressiekabel hang je achter het haakje dat op het tapeind zit

ultrabanaan
          Topic starter

Dankjewel Juriaan! Maar is deze nodig om te hebben? Heb deze vespa van mij schoonbroer gekregen en hij zei dat die niet meer zou starten. Maar is dit dan niet gewoon de reden? 🙂
            Of kan hij ook zonder starten? Want dan ga ik gewoon door met mn blokje reviseren

zevenenergie
            Donateur

Soms kan hij ook zonder starten.
              Maar de startsegmeten in de koppeling hebben niet zo heel veel grip.
              Als het klepje open gedrukt word, draai de motor veel makkelijker rond. En zodra je het hendeltje dan weer los laat, slaat de motor aan.

ultrabanaan
              Topic starter

Hij rolde inderdaad vrij makkelijk, in tegenstelling tot een vespa van een vriend van me. Daar voel je echt de cilinder in rond draaien als je hem rolt
                Ik heb de cilinder en het vliegwiel met staalwol een beetje opgepoetst, je ziet de corrosie nog maar het ziet er wel al een stuk netter uit nu

zevenenergie
                Donateur

Ik pak zelf altijd even een staalborstel en inderdaad dan met staalwol.
                  Met zandstralen word het oppervlak een beetje schuurpapier achtig, daar hecht vet en vuil heel goed op.
                  de cilinder kun je dan met hitte bestendige lak behandelen en het vliegwiel polijsten het is maar hoe ver je wilt gaan.;)

Smitthers
                  Bijdrager

Als je denkt dat de motor niet rondgaat en hij geen weerstand heeft bij lopen, check dan ff of hij niet op de fietsstand staat.

ultrabanaan
                    Topic starter

De fietsstand, is dat die pin wat je kunt trekken bij je achterrem zeg maar?
                      Welk vet kan ik het beste gebruiken voor de wiel lagers? En hoe weet ik welke bougie ik nodig heb?

Kinderbrueno
                      Bijdrager

Dat is de fietsstand inderdaad. En google.

zevenenergie
                        Donateur

lagervet en met deze bougie zit je goed:

https://www.jmpbonderdelen.nl/vespa-ciao-si/motordelen/electrisch-motoronderdelen-vespa-ciao/bougie-ngk-b6hs.html

Is hij echt helemaal standaard dan kan je ook de B5hs pakken.

gileracitta
                          Bijdrager

Kinderbrueno :
                            Dat is de fietsstand inderdaad. En google.

of download handleiding/manual 😉

ultrabanaan
                            Topic starter

ik vraag in dit Topic even al mijn beginners vragen, ik weet niet of dat een groot probleem is haha..
                              ik heb de achterrem eruit gehaald, die ga ik vervangen. er zat een heleboel olie in het reservoir, dit heb ik eruit gelaten en ik wil er weer nieuwe in doen. welke olie kan ik hier het beste voor gebruiken?
                              en de lagers van die assen van de tandwielen, moet ik die invetten met lagervet?

Wilk1985
                              Moderator

ultrabanaan :
                                ik vraag in dit Topic even al mijn beginners vragen, ik weet niet of dat een groot probleem is haha..
                                ik heb de achterrem eruit gehaald, die ga ik vervangen. er zat een heleboel olie in het reservoir, dit heb ik eruit gelaten en ik wil er weer nieuwe in doen. welke olie kan ik hier het beste voor gebruiken?
                                en de lagers van die assen van de tandwielen, moet ik die invetten met lagervet?

Maak hier even een nieuw topic voor aan, dan houden we het overzichtelijk en zal je ook meer antwoorden krijgen :thumb

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.