Vespa-Ciao.NL
:: Met verlichting aan valt Ciao uit en loopt slecht…

Home Forums Techniek Problemen oplossen Met verlichting aan valt Ciao uit en loopt slecht…

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Maxie
    Topic starter

Hallo,

Wie heeft er nog tips?
      Mijn Ciao Mix start en loopt normaal prima,alleen zodra ik de verlichting aanzet start hij heel slecht.
      En als ik met de verlichting aan bij een stoplicht sta te wachten valt ie uit.Met de verlichting uit gaat dit allemaal goed.

Iemand hier zei dat ik de massapunten en stekkers bij de cdi moet checken,maar waar zitten die punten allemaal en hoe pak ik dat aan?
      Zijn hier mischien foto’s van ???

Groeten,
      Maxie

ritze
      Bijdrager

als jij elec blok hebt, dan heb je 2 spoelen licht en 1 onsteking.

ik kan me het niet voorstellen dat je een draad van de onsteking ergens op het licht hebt zitten.

er komen 5 draden uit jouw blok: (ontsteking) 3, groen rood en wit. en dan 2 voor licht (1 voor veel licht en 1 voor remlicht en dergelijke.

je moet dus uitzoeken of die draden wel gescheiden zijn van elkaar. want als ze contact maken krijg je kortsluiting.
        aldus, er gaan 2 draden naar je koplamp, 1 met fase (ofwel plus) en 1 aarde. ook loopt er een groene draad van jouw achterlicht naar de koplamp.

kijk ook of er nergens beschadigingen zijn op de draden.

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
        Link naar Mijn collectie / Projecten.

olliegasselt
        Bijdrager

@ Maxie ,

ik denk dat jij ergens een kavel van jou verlichting bloot
          aan massa hebt liggen .
          Loop alles een rustig na !

Maxie
          Topic starter

Ik zal aankomend weekend eens de kabels checken,ik laat dan wel even horen of ik iets gevonden heb…

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.