Home › Forums › Mening & ervaring › Cilinders › Merkbaar verschil 43mm – 46mm cilinder
- Dit onderwerp bevat 24 reacties, 8 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 6 jaren, 6 maanden geleden door Crullie.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
21 september 2019 om 15:11 #790349
Boys,
Wellicht verwachte ik er teveel van, maar ik vind de 43mm DRevo op mijn CDI Speedengine icm snorkruk en 13-13 wat tegenvallen qua trekkracht op de Ciao. Dit icm een 83 snor poelie, bromklok, groene Polini veertjes en Leo krul.
Ik heb reeds een 94er poelie geprobeerd, maar dan draait het blokje wat teveel toeren rond zijn top van 65kmh.
Wellicht dat het lichtere Pinasco vliegwiel nog wat verbetering gaat brengen, deze moet ik nog monteren. Ook even in gedachten houden, dat dit blok dalijk 1 op 1 onder de komende Citta gelepeld gaat worden. Door de kleinere wielen zal het optrekken ook wat verbeteren.
Nu de vraag:
Maakt een 46mm cilinder veel verschil mbt trekkracht tov de 43mm?
Zo ja, welke raden jullie aan voor trekkracht. Zo nee, wat kan ik evt nog doen om de trekkracht te verbeteren met de huidige setup?
21 september 2019 om 17:07 #790353Als je echt trekkracht wilt zal je of met vario moeten rijden, of een 80polini. De echte beukpower op een speedengine.
nu wel ben ik benieuwd. Hard optrekken is redelijk subjectief – kan je hier eens een filmpje van schieten zodat wij het blokje kunnen horen en zien?
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel21 september 2019 om 17:34 #790354Je kan ook nog blauwe trekveertjes monteren, wat van je cilinderkop afhalen voor een hoger compressie verhouding, een trekstart monteren zodat je de start segmenten dip kwijt bent.Je kan nog gleufjes in je grondplaat maken van je ontsteking zodat hij iets vroeger komt te staan.
En een filmpje schieten 😉
21 september 2019 om 18:52 #790366Ik vindt het nog wel een verschil een 43mm of een 46mm.
Echt wat herr flick zegt ” meer beuk power”.
Een 46mm Athena vindt nog steeds een topper qua prijs en prestaties.
Je hebt toch een SE ,dus zou ik voor een 46mm gaan.
Denk dat je dan wel een wezenlijk verschil merkt.21 september 2019 om 23:34 #790370Ok filmpje komt er zsm aan.
Ik ga wellicht eens een 46mm overwegen.
Eerst eens proberen hoe de setup onder de nieuwe aanwinst gaat uitpakken.
Zie perso topic
22 september 2019 om 22:42 #790388Ik vindt het nog wel een verschil een 43mm of een 46mm. Echt wat herr flick zegt ” meer beuk power”. Een 46mm Athena vindt nog steeds een topper qua prijs en prestaties. Je hebt toch een SE ,dus zou ik voor een 46mm gaan. Denk dat je dan wel een wezenlijk verschil merkt.
Een 46mm polini kost 110 euro nieuw.
Dan zou ik toch eerder voor se polini 46mm gaan.😉23 september 2019 om 10:22 #790391Wat is het karakter van beide cilinders onderling.
Koppel, midrange, top toeren. Natuurlijk ook weer uitlaat afhankelijk.
23 september 2019 om 18:37 #790402Ff bij de tuningpagina kijken bij cilinders:
23 september 2019 om 18:47 #790404Reeds gezien, toch bedankt voor je tip 🙂
Maar over de 46mm polini staat niks geschreven.
23 september 2019 om 19:21 #790408Dit oude topic net ook nog gevonden:
Ik vond dit best een interessant cilindertje…maar als de huidige modellen nog steeds zo slecht zijn….
BTW, iemand nog iets liggen van 46mm met kop wat evt weg mag?
23 september 2019 om 20:59 #790411Mcboss , polini 80 vindt ik echt een tegenvaller , getuned misschien leuk, maar met de Athena ga ik harder , plus alu en heeft soms wat aanpassing nodig maar het moet te makkelijker worden toch :p
23 september 2019 om 21:03 #790412Ties, had je mijn bericht gelezen met het daarin gelinkte topic betreft de Athena?
Had tevens een topic gevonden van de Polini 46mm waarin Martino 2 negatieve punten van deze cilinder uitlicht.
23 september 2019 om 22:49 #790413Mcboss , polini 80 vindt ik echt een tegenvaller , getuned misschien leuk, maar met de Athena ga ik harder , plus alu en heeft soms wat aanpassing nodig maar het moet te makkelijker worden toch :p
zou zomaar kunnen Ties, maar met de klemmende zuigers die er toch wel heel veel te vinden zijn ga ik liever dan voor wat meer zekerheid.
en zoveel sneller zal het niet echt zijn denk.24 september 2019 om 20:01 #790442Mcboss , polini 80 vindt ik echt een tegenvaller , getuned misschien leuk, maar met de Athena ga ik harder , plus alu en heeft soms wat aanpassing nodig maar het moet te makkelijker worden toch :p zou zomaar kunnen Ties, maar met de klemmende zuigers die er toch wel heel veel te vinden zijn ga ik liever dan voor wat meer zekerheid. en zoveel sneller zal het niet echt zijn denk.
Vindt hem best wat sneller. Wel vreemd dat ik Zo veel problemen hoor , maar dat ik alleen maar mensen ken met goede ervaringen.
En lang mee gaan.24 september 2019 om 20:10 #790443Ok jongens, wellicht genoeg info voor nu.
Filmpje van de Ciao lopend gaat er ook niet meer komen. Momenteel staat hij er weer mooi (bijna) origineel bij.
Morgen even een net pijpje halen en dan gaat hij in de verkoop.
Setup wat eronder zat gaat onder de nieuwe Citta. Dan zie ik wel weer verder of er een 46 mm komt of niet.
Bedankt voor alle replies!
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.