Vespa-Ciao.NL
:: Meningen over carter polijsten?

Home Forums Techniek Opvoeren voor gevorderden Meningen over carter polijsten?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Frank80cc
    Topic starter

Las hier ergens dat je niet helemaal glad moet maken (wat ik vroeger wel deed)? Maar eerst glad maken en daarna met iets grover schuur papier er overheen is dat het beste? Of juist laten zoals het is standaard grofheid?

gr

SirJohn
      Bijdrager

als je de carters gaat polijsten dan krijgen ze geen oliefilm meer en dan gaat alles vrij snel stuk bovendien behaal je helemaal niet zoveel winst eruit

doe ermee wat je wilt zou ik zeggen want met experimenteren leer je wel een hele hoop maar dat kost het ook

Poelll13
        Bijdrager

polijsten is een erg breed begrip.

ik deed dit eerst met de staalborstel op de boormachine, die gewoon flink voor je laten werken.
          daarna met wat staalwol de randjes etc. opschuren, schoonmaken met wat thinner zo nu en dan.
          hierna met heel erg fijn staalwol, en als je wilt kan je ze ook nog oppoetsen met aluminium shine of zoiets..

SpeedDemon
          Bijdrager

Ik hou van goede flow en daarna glasparelstralen. BMW past(e) dit ook toe in hun F1 auto’s. Dit om met een oliefilm het mengsel te lageren op een laag benzine/olie. De krukas daarentegen doe ik wel flowen en polijsten zodat deze zo min mogelijk de spoelsnelheid tegenhoud. Het mengsel moet hier met zo min mogelijk problemen langsaf terwijl deze draait. Hier zijn veel theorieen over en mijn menig klinkt zoals hierboven.

peter139
            Bijdrager

Ik heb hetzelfde als speeddemon. Dus de binnenkant vloeiend maken en dan stralen. (en niet je lagerzittingen/passingvlakken)
              Ik heb hier ook goede resultaten mee gehaald zowel bij me brommer als met auto. Er zijn inderdaad veel theorieen over.

plaatje van mijn carter http://i41.tinypic.com/mrfgxs.jpg

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.