Vespa-Ciao.NL
:: Mening over inlaat vijlen?

Home Forums Techniek Opvoeren Mening over inlaat vijlen?

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

destroids
    Topic starter

Ik heb gisteren een poging gedaan om mijn 2e carter wat ik bij mn citta kreeg uit teveilen maar is dit groot genoeg(moet nog afgewerkt worden!) Jullie mening graag. Is het nog bruikbaar?

bram0vitz
      Bijdrager

als ik jou was zou ik hem netter afwerken.
        http://www.vespa-ciao.nl/page.php?id=195

kijk hier eens bij 😉

succes!

beetje prutsen hier en daar
        Link naar Mijn collectie / Projecten.

arvid13690
        Bijdrager

Voor een 50 cc is ie goed.
          Voor een 70 cc mag hij wel wat groter.
          Ik zou hem alleen wat afwerken.

Gr

Tis altied moar eem!

destroids
          Topic starter

@arvid & bram bedankt voor de tips

Ik ben met een opknap citta bezig. Het gaat om een 60 cc en ik heb een 12/12 carb. als ik hem nog even bij veil (vierkant) is het dan voldoende?

de reden dat ik dit doe is voor trek kracht onderin, zal het verschil maken? (off topic)

arvid13690
            Bijdrager

Hij is groot zat zo.
              Voor trekkracht kun je ook je poelie vervangen naar 80mm.

Gr

Tis altied moar eem!

Martino
              Moderator

Ook voor een 50cc kan deze inlaat zeker nog wat groter en verbeterd worden. Zorg dat de contouren van de poort mooi vloeiend lopen evenals de gehele binnenkant van het traject. Het inlaatpoortje dus mooi ovaal proberen te maken of rechthoekig en van hieruit het inlaattraject mooi afwerken.

Helemaal wanneer je met een 60cc cilinder bezig bent zal ik veel verder gaan met de inlaat. Probeer in dit geval aan alle zijden van het inlaatvlakje dezelfde ruimte over te houden. Dit is ongeveer 2mm.

Je zal nog wat kunnen spelen met welke richting je groter vijlt dan de ander om zo meer op trekkracht toe te spitzen of topsnelheid. Vijl je de inlaat verder naar de onderkant gezien je eigen foto, zal je meer trekkracht krijgen. Naar boven meer voeding in de hogere toerentallen.

PS. Je noemt je cilinder 60cc, maar je profiel schrijft 41mm. Omgerekend heb je het dan over 2 verschillende cilinderinhouden. In het geval van vespa cilinders zal je het beter bij de boringmaat kunnen houden omdat het aantal cc’s vaak niet klopt. Zo heeft de een het over een 65cc of 70cc cilinder, maar is de werkelijkheid dat een 43mm nog minder cc’s heeft.

destroids
                Topic starter

@martino super bedankt! ik ga er vandaag mee aan de slag! maak ik gelijk mijn carters schoon met een boormachine en een staalborstel! nieuwe lagers op mn krukas etc ik post foto’s!

Ik heb wel een vraag ik sta op het punt een vario 1:13 te kopen hoe hard zal ik hier meegaan wil niet teveel last hebben van die mannetjes in pak.

Martino
                  Moderator

In jou geval zo niet de beste reductiefactor die je kunt krijgen. Harder optrekken ipv hoge top. Icm de niet zo krachtige cilinder zal dit elkaar mooi opheffen. Toch zal je hiermee wel harder rijden dan de maximale snelheid.

destroids
                    Topic starter

ik heb hem recht geveild voor een juiste flow. helaas vergeten een foto te maken! blok zit in elkaar deze mag dicht van mij!

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.