Vespa-Ciao.NL
:: Mengverhouding 2Takt

Home Forums Algemeen Brommers algemeen Mengverhouding 2Takt

5 berichten aan het bekijken - 31 tot 35 (van in totaal 35)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Daan777
    Moderator

Met jullie standaard setups merk je niet veel verschil, behalve dat je cilinderkop en zuiger een 3cm dikke zwarte laag krijgen en je uitlaatpoort dicht groeit met goedkope olie.
      Met een veel snellere setup merk je veel sneller problemen. Zuigerveren slijten snel en worden messcherp bijvoorbeeld.

Er zijn auto-olie merken die onder een andere naam hetzelfde product verkopen met minder marge. Kroon-oil doet dit onder andere.
      Maar we hebben het nu over tweetakt olie. En daar kan net als bij auto-olie veel verschil in zitten.
      Denk aan plantaardig of synthetisch, het aantal additieven en de kwaliteit daarvan. Appels en peren dus.
      Waar action olie de rotte appel is en castrol de verse fruitcocktail.

Moimono
      Bijdrager

Ok, dus 100 ml Castrol op 5 liter Euro 95 (consensus). Maar ik wil geen 5 liter jerrycan meeslepen als ik rijd. Ik denk dat mijn tankje van mijn Ciaotje snor 2 liter inhoud heeft. Dus ik heb 40 ml olie nodig voor volle tank, maar hoe doen jullie dit bij tanken bij een gewone benzinepomp? Hebben jullie een miniflesje olie mee op roadtripje van meer dan 50 of 60 kilometer? Gokken jullie dan maar een beetje hoeveel olie je erbij doet? En drijft de olie dan niet op de benzine?

wim v8
        Bijdrager

Als jij weet hoeveel benzine er ongeveer in moet nadat de kraan op de reservestand gezet is kan je idd de juiste hoeveelheid olie in n miniflesje meenemen, dat zou ik tenminste doen. Nee het mengt direct vanzelf, al bijna zonder schudden. Wel tweetaktolie nemen natuurlijk. En als jij 23km/u rijd volgens je setup is 1:50 ruim voldoende. En dan zou Action tweetaktolie ook nog kunnen.

Gr. Wim.

Wilk1985
          Moderator

Je kan ook een jerrycan van 10 liter kopen en in je schuurtje laten staan, dan kun je iedere dag tanken als dat nodig is. En weet je in ieder geval zeker dat je goede kwaliteit brandstof hebt.

Als ik een flink stuk ga rijden en denk niet genoeg te hebben aan mijn tank neem ik een lege oliefles, die vul ik met brandstof en dan heb je ook een liter extra 🙂 En dan red je het met jou setup wel tot Leeuwarden.

Moimono
            Bijdrager

Thanks Wim en Wilk!!!

5 berichten aan het bekijken - 31 tot 35 (van in totaal 35)
            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.