Vespa-Ciao.NL
:: Mengsmering te arm of goed?

Home Forums Techniek Motorisch Mengsmering te arm of goed?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

LuukADR
    Topic starter

Hooi!

Ik heb een 10l jerrycan thuis staan, en daar heb ik laatst Castrol Power RS 2t olie erin gemixt. 200ml. 1:50 dus. Maar dit is lastig om precies af te lezen of het echt 200ml is. Nu merk ik dat mijn Ciao wel wat beter loopt, en ook wel wat sneller.

Nu is mijn vraag dus, wat merk ik als er te WEINIG olie in het mengsel is? Ik weet idd wel dat ie dan tijdelijk sneller loopt. Maar zijn er nog andere symptomen om toch in mijn achterhoofd te houden, stel het het mengsel te arm is? Gewoon voor de zekerheid?

Groetjes,
      Luuk

Gas op die lolly

niek1992
      Bijdrager

Dat ie een beetje rauw gaat klinken. Net alsof het niet goed gesmeerd is (doh). Ik heb een of twee tankjes met 1:100 gereden ipv 1:50. Was een vrij simpele cilinder (60cc DMP) die het blijkbaar niet zo erg vond.

Wat ik doe met mengen is van die glazen flesjes voor hoestsiroop vullen met 2T olie. Hier tank ik dan 5L bij, of 10L afhankelijk van één flesje ‘hoestsiroop’ of twee. Op die glazen flesjes staat ook een streepje, dit is precies 100ML.

Wim
        Bijdrager

Te arm mengsel krijg je met bijv. een te kleine sproeier.

Met benzine/olie mengen spreek je van “te vet” of “te schraal”.
          Jij bedoelt of het te schraal is.

Als jij 200ml olie bij je 10 liter mengt is dat goed.
          Of dat dan 195ml of 210ml is maakt niet zo heel veel uit hoor.

Gr. Wim.

Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

SuperSi
          Bijdrager
          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.