Vespa-Ciao.NL
:: Mengsmering maken / brandstof

Home Forums Techniek Afstellen Mengsmering maken / brandstof

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Thijs
    Topic starter

Hoi allemaal,

Ik weet niet precies waar ik dit probleem in moest zetten dus ik zet het maar onder afstellen. Nu doe ik Aspen in mijn Citta alleen dat vind ik best wel prijzig en wil dus het liefst zelf gaan mengen. Wat zijn jullie ervaringen hiermee en hoe en met wat doen jullie het zelf mengen?

Dit probleem is voor latere zorg, maar ik zou graag binnenkort wat langere ritten willen gaan maken met de citta en hoe kan ik dan het beste de brandstof regelen?

Iemand met een van deze (of allebei de) onderwerpen ervaring?
      Met vriendelijke groet Thijs

Infinity91
      Bijdrager

Ik pak een 5 liter jerrycan, daar doe ik 100ml 2 takt olie in en dan 4,5 – 4,6 liter benzine. Ietsje rijker als 1:50 maar er blijft altijd olie achter in mijn 100ml flesje. Voor onderweg ben ik aan het kijken naar een 1,5l brandstoffles, en met name wáár en hoe ik die aan de Citta kan bevestigen. Ik dacht onder de buddyseat, maar dat past niet. Eventueel op het Harleyrek en anders eventueel aan de zijkant van de bagagedrager (tas?) of zelfs onder het achterspatbord (heb 36cm veren dus hoog genoeg). Wellicht dat dan weer camoufleren met crosskappen maar daar ben ik nog niet uit.

Wim
        Bijdrager

Ik neem dan liever een mini flesje olie mee.
          Veel kleiner, kan bijna onzichtbaar op/aan een
          brommer of zelfs in je zak.
          Kan je gewoon overal tanken onderweg. 😉

Gr. Wim.

Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.

Thijs
          Topic starter

@Wim V8

Mini flesje olie lijkt mij ook wel handig, ik wil dan zo’n flesje bestellen : https://www.jmpbonderdelen.nl/maatbeker-stage-6.html

Met wat van verhoudingen en olie meng jij Wim? En euro 98 neem ik aan?

Bedankt  voor de reacties. Ik las ook op andere sites dat je het beste 1:50 kan mengen

1

Mischa
            Bijdrager

Ik meng 1:50 met Shell V-power. Daar zit geen ethanol in. Ondanks het opschrift e5

4x Vespa Ciao 4x Gilera Citta 1x Vespa Si 1x Vespa Bravo 1x Vespa Grillo 1x Berini Kinetic 1x Berini…
              Link naar Mijn collectie / Projecten.

Wim
              Bijdrager

1:50 is oké met E5 benzine.
                Belangrijker is dat je mengsel niet te arm is, dus kleur bougie is bruin is oké.

Ik neem dan BP Ultimate E5.
                Omdat t in de buurt is.
                Is ook zonder ethanol.

Flesje lijkt wel oké toch.
                Belangrijker is dat t flesje niet lekt.
                En dat ie ergens past aan je brommer of gewoon in je zak.
                Ik heb 150ml, hoe kleiner hoe beter.
                Is genoeg voor 200km+ en volle tank ook nog eens 75km+ er bij. Meer dan zat voor mij.

Gr. Wim.

Een oude brommer is alleen leuk als sleutelen uw hobby is.
              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.