Vespa-Ciao.NL
:: meng verhouding

Home Forums Techniek Problemen oplossen meng verhouding

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

jayjay00
    Topic starter

Ik had een vraag over welke meng verhouding nou goed is olie+benzine. Heb het forum wat af gezocht. Maar wat me verbaasd is ene zeg 1op40 andere 1op50. Ene zegt action olie is goed andere zegt castrol. Ik heb zonet ff bij de formido een jerrycan van 10l gehaald en brega olie 2takt olie. Casrtrol hadden ze niet en aangezien ik van het weekend nog wil rijden had ik brega gekocht. Deed ik ook altijd in mijn bmw en is erg dure olie en wat mij verteld werd ook goed. Maar wat voor verhouding moet ik nou nemen? Als ik nou 1 liter benzine heb hoeveel ml olie moet ik erin doen?

SuperSi
      Bijdrager

1:50 is goeed voor een standaard setup
        1L>1000ml
        1000/50=20ml olie per liter
        wat ook makkelijk is, is gewoon een stage6 oliemaatbeker halen bij je bromboer

jayjay00
        Topic starter

He thanks man wist nooit hoe je die berekening nou kreeg nou snap ik hem. ja zal idd even kijken voor een maat beker. Heb op me werk ook wel maat bekers mischien dat ik ze daar weghaal

paulhermens

ik gebruik deze altijd
            werkt perfect en je kunt alles aanpassen

jayjay00
            Topic starter

Welke gebruik jij? En wat kun je precies aanpassen wat bedoel je daarmee?

paulhermens

metric values :

petrol : 5 liters

petrol/oil mixture ratio : 50 : 1

oil required : 100 milliliters

en je kunt de liters en de mengverhouding aanpassen, stel je staat bij de pomp en je tankt 3.2 liter, dan kun je dat invoeren, en dan moet er 64ml olie bij.

Javad
                Donateur

paulhermens :
                  ik gebruik deze altijd
                  werkt perfect en je kunt alles aanpassen

Het woordje ‘deze’ is klikbaar.

<3 Thunderstone
                  Check mijn perso!

jayjay00
                  Topic starter

haahaa vet dankzij javad kom ik er dus achter die site snapte al niet dat je zij gebruik deze terwijl ik verder niks zag staan haha. Thanks mannen binnen kort nieuwe cillinder bestellen bij jmpb en nog wat kleine spullen. waaronder deze maat beker van stage 6. http://www.jmpbonderdelen.nl/maatbeker-stage-6.html. Lijkt me handiger dan die andere maat beker die ze bij jmpb hebben

paulhermens

was even vergeten om te onderstrepen :con thanks Javad

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.