Vespa-Ciao.NL
:: men vespa iets rapper laten gaan

Home Forums Techniek Opvoeren men vespa iets rapper laten gaan

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 41)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

masterman
    Bijdrager

Misschien kan iemand van de site je er mee helpen die in de buurt woont als het echt niet wilt lukken

hansieb
      Moderator

Als je een vriend / famillie hebt die er verstand van heeft kan je het beste daar even mee op onderzoek uitgaan.

Wat ik zou doen om hem een beetje fantsoenlijk 45-50 te laten lopen is:

– Even kijken of je geen snorvertanding in het achterwiel hebt zitten. Dit kan je bekijken door je linkerkap eraf te schroeven en dan zit er achterop een soort rond schijfje.

Zet je ciao op de bok en kijk hoevaak het schijfje rondgaat als het wiel 1 x rond is gegaan.

Schijfje 7 – 8 keer rond als het wiel 1 rondje heeft gemaakt = bromvertanding
        Schijfje 11-3 keer rond als het wiel 1 rondje heeft gemaakt = snorvertanding

Bromvertanding ga je een stuk harder mee dan snorvertanding dus daarom bromvertanding erop.

-Andere uitlaat , citypower laatst nog ciaotje waar ik een citypower op had gedumpt ging direct 5 – 10 km/h harder.

-Poelie ( dus dat schijfje wat achter zit ) even de diameter van bekijken
        http://nl.wikipedia.org/wiki/Diameter

Als die erg groot is bijv 110mm dan heb je poelie 110 hoe groter de poelie des te harder je optrekt maar des te lager je topsnelheid. Als er 110 op zet en je zet er een poelie 80 onder trek je nog wel goed in combinatie met bromvertanding en uitlaat en ga je zo rond de 50km/h

jeffer
        Topic starter

men poelie is acht centimeter

FonS
          Bijdrager

het is een a-klasse zeker?
            dan mag je wel een 70mm poelie erop zetten, en een grotere carburateur (de maat staat erop, op de bovenkant, dus dat mag je hier ff zeggen 😉 bijv. 12/7 of 12/10)

jeffer
            Topic starter

wa fotokes:p

Crullie
              Donateur

Heb je ook nog foto’s van de carburateur, even bovenkapje loshalen van boven het blokje, denk daarbij om het stangetje van de choke die dus weer vast zit aan de carburateur !.

En lukt het om de uitlaat los te krijgen, misschien kun je er wat kool uit peuteren, zuiveren en dan kan het al zijn, dat als je de uilaat weer terug zet dat het weer harder loopt.

TICKLING BARN

masterman
                Bijdrager

Je achterklok is een snor klok volgens mij aan het rode kruis te zien
                  en je heb een standaard uitlaat

FonS
                  Bijdrager

het eerste waar je vanaf wilt, is die uitlaat, geloof me !

die heb ik ook, is m’n ‘afvoerpijp’. heb ik een tijdje mee rondgereden toen hier erg veel politie rondreed.

scheelde makkelijk 10 km/h tegenover city power

jeffer
                    Topic starter

men carburateur is SHA 12 10

VespaAvanti
                      Donateur

Dan heb je dus een brom carburateur:D

jeffer
                        Topic starter

welke uitlaat koop ik dan best? hij moet wel niet te rap gaan he zkr niet rapper dan 45 50. want met de politie enzo

TimoO_
                          Donateur

CITY POWAH! 😀 goedkoop, stil, onopvallend, goede prestaties!

jeffer
                            Topic starter

en een moie uitlaat:p die zelfde prestaties heeft?:p

TimoO_
                              Donateur

Leovince krul, trekt goed op.
                                Proma Circuit, trekt minder goed op als krul, maar veel sneller.

jeffer
                                Topic starter

zal toch maar voor die citypower gaan, heeft iemand een link van een site waar die te koop staat?

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 41)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.