Home › Forums › Techniek › Opvoeren voor gevorderden › membraam cilinder.
- Dit onderwerp bevat 21 reacties, 7 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 18 jaren, 7 maanden geleden door ArvidW.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
23 augustus 2007 om 22:01 #206715
ik heb hier een tekening gemaakt.
is wat slecht maar moet je er wel uit kunnen komen.
zo moet hij worden, dit is mijn tekening: KLIK HIER KLIK HIERzo moet het komen te zitten.

dit word het membraam

en zo moet de inlaat worden zoiets.:

zou dit werken ?
en moet ik de zuiger ook bewerken ?23 augustus 2007 om 22:06 #206716Ik zou hem aan de zeikant zetten daar heb je meer plaats
23 augustus 2007 om 22:08 #206717neej hij komt zowiezo op de bovenkant.
hij word tog voor op een vespa gebouwd.mar ik moet antwoorden hebben ervoor.
23 augustus 2007 om 22:30 #206718Wat jij laat zien is zeker mogenlijk!:)
Gietijzer, wil je dat lassen dan moet je dat eerst flink warmstoken, anders hecht de las neit goed.
Zelf zou ik de cilinder niet oplassen en daarna vlakschuren, maar gewoon er een zelfgemaakt membraamhuis erop vast lassen. Het oplasssen is namenlijk best lastig en er ontstaat een behoorlijke kans dat je cilinder gaat vervormen vanwege de langdurige hoge temperatuur van het lassen.
2kleps membraam van polini is prima voor 50cc, en dan nog een carburateur van 15 of 16mm vinden (ik zou met een niet al te grote carb beginnen, dat vereenvoudigt het afstellen)
Op je tekening heb je ook nog je originele 13.13 nog in werking, dit zou ik niet doen. Het is alleen maar lastiger af te stellen want dan heb je en membraamsturing en krukasgestuude inlaat… (en 15 of 16mm kan zeker genoeg mengsel leveren voor een 50cc)
Mocht je dan toch aan je cilinder bezig zijn verhoog dan ten eerste je uitlaatpoort, en indien mogenlijk ook je spoelpoorten.
Een boosterpoort kun je er gemakkenlijk bijmaken; zoek maar eens op “NSR cilinder” op marktplaats en je vind een foto waarbij de inlaatpoort tevens boosterpoort is 🙂 (aluminium 50cc cilinder)
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno23 augustus 2007 om 22:37 #206719oke dan.
ik ga opzoek naar zon membraamhuis van een mtx.
dus die moet ik eroplassen en dan zelf een membraam en spruitstuk eropdoen he ?
ik doe alleen een 15 of 16 mm carb.
ik verhoog en verbreed de uitlaatpoort, en de spoelpoorten verhoog ik. hoever mag dit ??moet ik de zuiger bewerken of is dit niet nodig ?
en dus als ik bijvoorbeeld het membraamhuis erafslijp en eroplas,kan ik er tog ook meteen het spruitstuk en membraam van honda opdoen ? alleen zaldan de carb niet goed passen dus zelf een spruitstuk maken denk k.ik bedoel dit. de 2e foto.
23 augustus 2007 om 22:56 #206720

dit zijn de fototjes van Heuvel85 zijn blok, om een voorbeeld te geven.
het werkt zeker, hij heeft 2 blokjes ermee gemaakt.
1 met 3 carburateurs, normale zijinlaat en bovenop de cilinder = deze is nog niet afgesteld en loopt nog niet goed.
ook 1 met 2 carburateurs en een 41polini, normale 13mm carburateur en een 16(zoiets) bovenop = als je merkt dat hij ophoud, gebruik je de 2e carburateur en vliegt er in een keer vandoor46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel24 augustus 2007 om 06:20 #206721kevin_oet_vilt :
oke dan.
ik ga opzoek naar zon membraamhuis van een mtx.
dus die moet ik eroplassen en dan zelf een membraam en spruitstuk eropdoen he ?
ik doe alleen een 15 of 16 mm carb.
ik verhoog en verbreed de uitlaatpoort, en de spoelpoorten verhoog ik. hoever mag dit ??moet ik de zuiger bewerken of is dit niet nodig ?
en dus als ik bijvoorbeeld het membraamhuis erafslijp en eroplas,kan ik er tog ook meteen het spruitstuk en membraam van honda opdoen ? alleen zaldan de carb niet goed passen dus zelf een spruitstuk maken denk k.ik bedoel dit. de 2e foto.
Kevin, ik zou dat idee van Honda Membraam laten vervallen en doorgaan op de polini membraam wat ook op de polini puch cilinders zit (poste jij zelf een foto van) Je zult zelf uit een stuk staal (of meerdere) het membraamhuis moeten maken (membraamhuis voor dat membraam stelt gelukkig niet zo veel voor:))
Je zuiger moet je ook enigsinds aanpassen omdat hij anders vermoedenlijk de inlaat afdicht, hap eruit halen dus (zorg nog wel voor genoeg contact met cilinderwand)
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.