Vespa-Ciao.NL
:: Mega inhouden

Home Forums Techniek Problemen oplossen Mega inhouden

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

bullit1991
    Topic starter

Me citta rijdt eindelijk weer, maar goed, ik ging dus rijden, eerst ff warmdraaien, ging perfect, ik ree weg, ging perfect, tot ie op de snelheid 10 km/u kwam 😛 Hij ging mega inhouden en kwam echt niet verder dan 10, bougie is wonder boven wonder pikzwart??????? Terwijl ik 66 zelfs ’n beetje aan de lage kant vind voor mijn setup! Bougie hittegraad is trouwens 7… maar goed, iemand enig idee waar dit aan ligt, en uiteraard, hoe ik het kan oplossen?

1-feb
      Bijdrager

Ik zou eens een nieuwe bougie hittegraad 8 proberen;)

bullit1991
        Topic starter

Zal dat ’t echt wezen :O? Heb namelijk rondgereden met deze hittegraad, ree zeer goed, en de vorige eigenaar ree zelfs rond met hittegraad 6 :O

1-feb
          Bijdrager

Ik zou het natuurlijk zo niet weten je moet het proberen;) En dan met nieuwe bougie even kleur controleren want sproeier moet idd groter denk ik.

Vincent
            Donateur

wat voor luchtfilter zit erop ? Toch geen standaard en anders even kijken of je filter niet verstopt zit

bullit1991
              Topic starter

Malossi luchtfilter, ik zal em wel ff schoonmaken!

ArvidW
                Donateur

Is sproeier er niet gewoon uitgeflikkert ? Of dat hij los zit

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                  Home made engine dyno

bullit1991
                  Topic starter

Oké heb dus me luchtfilter schoongemaakt, me carburateur volledig schoongemakat en ik heb ’n andere bougie geprobeerd, niks lijkt te helpen! Iemand nog goede ideeën?

RiPe
                    Bijdrager

maakt je CDI goed aarde? anders ff je frame opschuren waar hij bevesigd zit.
                      controleer ook of je een mooie blauwe vonk hebt

bullit1991
                      Topic starter

Oké heb nu dus ook sproeier 60 geprobeerd, ding blijft verzuipen en dus ook mega inhouden, heb verder ook ’n andere bougiedop geprobeerd… hielp ook niet, gekeken of ie vonkt, dat doet ie. Ik ben radeloos.

Edit: Ben wezen denken en ik heb ’n “leuke” theorie verzonnen 😛
                        Omdat mijn citta zelfs met ’n hele kleine sproeier voor mijn setup verzuipt denk ik dat mijn zuigerveren versleten zijn, omdat ze versleten zijn laten ze mengsel langs de zuiger komen in mijn verbrandingskamer waardoor die dus verzuipt, zelfs met een te kleine sproeier! Zou dit kunnen? Of is dit ’t domste wat ooit is gepost door iemand 🙁

Edit2: Was ’n hele domme theorie, maar toch ff gekeken, zuigerveren zagen er top uit en de zuiger was aan de zijkanten niet zwart ofzo… heb em dus weer inelkaar gezet en ook naast de sproeiers 60 en 66, sproeier 70 geprobeerd, met sproeir 70 verzoop ie nog enormer. Stationair draaien doet ie wel gewoon. Ik begrijp ’t niet.

Edit3: luchtfilter eraf gekut en hij rijdt…

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.