Vespa-Ciao.NL
:: meer vermogen uit std 50cc halen?

Home Forums Techniek Opvoeren meer vermogen uit std 50cc halen?

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

R-Ciao
    Topic starter

ik wil graag wat meer vermogen uit mijn 50cc halen, hoe kan ik dit doen? aantal vragen:

-heeft het zin op de inlaat te vergroten naar 13mm en dan dat vlakje uit te vijlen?
      -heeft het zin om spoelpoorten door te trekken?
      -heeft het zin om de krukas te frezen op de polini manier?
      -kan ik de uitlaatpoort nog uitvijlen voor meer vermogen?

Ziggys91
      Bijdrager

het heeft allemaal zin ja;)

JayL
        Bijdrager

inlaat kun je wel naar 13mm boren, maar dan moet je niet te veel van je inlaatvlak vijlen

de krukas frezen op de polini manier frezen? en dan op een std 50cc?… volgens mij loopt die dan totaal niet meer. ivm carterdruk.

de spoelpoorten zijn al in je carter gefreesd 😉 je kunt wel de spoelers (waar de cilinder aan de carter aansluit) een betere flow geven.

TimoO_
          Donateur

ik geef wel effe wat meer uitgebreide en kloppende info.

inlaat 13mm boren heeft zeker nut.

poorten doortrekken heeft bij een 50cc standaart helemaal geen nut.

de krukas fresen op de polini manier heeft ook nauwelijks nut, dan krijg je vééééél te hoge timingen voor een 50cc standaart. heeft verder niet zoveel gevolgen ivm carterdruk, je blokje blijft wel nog lopen hoogstwaarschijnlijk alleen heel slecht.

de uitlaatpoort kan je nog een beetje bewerken ja, dat heeft wel redelijk veel nut. alleen zal ik het niet met een vijl gaan proberen omdat je dan geen mooie vormen krijgt. bij een inlaat is een vijl goed, maar voor uitlaatpoorten e.d. kan je beter de dremel pakken met een slijpsteentje. wel heel voorzichtig zijn als je dit gaat proberen, en eerst een beetje erover lezen zodat je het niet verkeerd gaat doen. tenslotte de randjes een beetje afwerken met een schuurpapiertje (vanuit de binnenkant van je cilinder).

ArvidW
            Donateur

Ik zou beginnen met een leovinci krul te kopen en je inlaat uit te vijlen todat hij ongeveer zo groot is:

Groter zou ik niet gaan, mijn ervaring is dat groter amper vermogenswinst oplevert terwijl je wel veel vermogen verliest op lage toerentallen. (tenzij je getunde 50std hebt of een 50snel)

Meer zou ik de eerste keer niet aanpassen, wel eventjes controleren of voetpakking de spoelpoorten niet gedeeltenlijk afsluit, deze willen nog wel eens scheef zijn.

Ik zou je 12/12 trouwens gewoon houden, die 13.13 heeft geen meerwaarde op een klein inlaatje zoals ik hierboven al post

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
              Home made engine dyno
            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.