Vespa-Ciao.NL
:: Meer vermogen

Home Forums Techniek Opvoeren Meer vermogen

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 27)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

teenhakker
    Topic starter

Hallo,
      Ik ga van de zomer op brommervakantie naar de eifel. en aangezien mijn brommer nou niet echt veel koppel geeft ben ik bang dat als ik dalijk in de eifel ben dat ik achteruit naar benede rij in plaats van naar boven.
      Ik wil niet veel harder gaan rijden dan dat ie nu rijd. ik zat te denken aan een andere cilinder, maar ik heb liever gewoon 50 cc dan 70 cc in verband met verzekeringen e.d. ik weet niet of er goede 50 cc cilindertjes zijn die een stuk betere koppel geven dan de standaard cilinder?

Verder had ik wat gekloot met mijn overbrenging.
      iedere keer als het regent pakt mijn v snaar niet meer.
      dan moet ik net zo lang rondjes gaan rennen totdat de snaar droog is
      als ik door een diepe plas rijd, waar er nogal een hoop van zijn de laatste tijd, verliest de snaar spontaan zijn grip, en pakt 5 seconden later pas weer.
      de snaar is op spanning, en alles heb ik laatst ontvet
      wat kan ik hier aan doen ? ik rij met de originele kappen rond.

Edjuh
      Bijdrager

Leuk een brommervakantie!

Als je een 43mm met een citypower monteert heb je weinig kans op problemen, alleen zou ik dan door duitsland rijden en niet door belgie.

Je hebt dan meer koppel dan met 50cc en tecnigas en je valt minder op. Inlaat licht vijlen(niet teveel zodat je genoeg trekkracht houdt).

Voor het slippen, misschien de openingen aftapen?

Anoniem

wel een leuk idee ja, ik denk eerlijk gezegd ook dat je beter af bent met een 43mm cilinder.
          misschien is een nieuwe vsnaar kopen?:P

heb ik ook gehad, maar toen was me vsnaar zo goed als dood.

Martino
          Moderator

Ik zal toch ook gewoon een simpele 70cc cilinder monteren. Probleem met bijna alle snellere 50cc cilinders is dat deze meer rpm willen draaien en niet direct hierdoor sneller optrekken. Ook is het volgens mij zo dat je uberhaupt geen ander dan orgineel mag monteren voor de verzekering.

Mocht je iets meer koppel willen hebben en handig zijn met de dremel dan kan je de uitlaatpoort wat verbreden en je spoelers vergroten dit icm het vijlen van je inlaat zal iets meer koppel opleveren, maar verwacht hier geen wonderen van.

Creco 43mm cilinder voor 44,- plus een citry power uitlaat 25,- Dit is niet al te duur en je koppel zal enorm toe nemen. Je top zal nauwelijks hoger zijn.

Hoe ziet die v-snaar er uit? Heb je deze al wel eens simpelweg vervangen? Dan gelijk voor een getande snaar.

teenhakker
            Topic starter

ha ja maar het is net een nieuwe snaar, en een nieuwe poelie. bij de oude snaar was het ook.

als ik dan bv een 43 neem moet er dan een andere cilinderkop op of niet ?
              is het veel werk om m’n blok uit elkaar te halen om m’n inlaat uit te veilen of niet ?

Martino
              Moderator

In princiepe kan je met je oude kop blijven rijden zolang dit geen old timer kopje is.
                En het uit elkaar halen van je blokje om te vijlen is niet al te veel werk.
                Tussen de how-to’s staat dit wel prima uitgelegd.

teenhakker
                Topic starter

euh ligt eraan tot wanneer de blokjes met oldtimerkopjes werden gebouwd..
                  het is een SI uit ’85…
                  en waar is die creco cilinder dan te krijgen ?

@ edjuh
                  waarom adviseer je me om niet door belgie te rijden

Edjuh
                  Bijdrager

Daar wordt je gestenigd als je 10km te hard rijdt.

teenhakker
                    Topic starter

ow nou mooi is dat… stomme belgen ook altijd.

hoe weet ik of ik een oldtimerkopje heb?

Martino
                      Moderator

@ Edjuh :haha Toch ben ik afgelopen zomer prima op vakantie geweest op de tweewieler naar Parijs. In heel Belgie geen probleem gehad met rond vliegende stenen.

Teenhakker je zit dan wel goed met je Si kopje. Creco is bij onze sponsor Q-parts te verkrijgen.

Klik
                        Klik

teenhakker
                        Topic starter

ik neem aan dat dat dan de merkloze 70 cc cilinder is ?
                          ow okeey, ja want de planning was wel om door belgie te rijden, anders moeten we een P* eind omreiden xD

maar wat is dan bv het verschil tussen een creco en een DR ?

aapie90
                          Bijdrager

creco is een tamme versie 70cc, die veel meer toeren maakt als een 50cc

dr is hoogtoeriger en daarmee ook sneller

Martino
                            Moderator

De DR is er alleen nog maar in Olympia te krijgen. En is iets duurder dan de Creco. Beiden niet heel hoogtoerig maar de DR/Olympia is wel de iets snellere van de twee. http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=22111

Edjuh
                              Bijdrager

Martino :
                                Toch ben ik afgelopen zomer prima op vakantie geweest op de tweewieler naar Parijs. In heel Belgie geen probleem gehad met rond vliegende stenen.

Ik geloof ook dat het prima kan, alleen ALS je gepakt wordt, zoals fons destijds, ben je driedubbel de lullo.

Dus geen schoolroutes nemen, hoewel het in de vakantie ook weer anders zal zijn natuurlijk.

Een vraag voor de belgen, gaan ze in wallonie anders met brommerijders om? Beetje OT, maar het is ook in het belang van de hakker.

teenhakker
                                Topic starter

oow okeey, ik lees wel dat er het een en ander aan problemen zijn geweest ?
                                  het moet niet zo zijn dat ik dalijk in duitsland sta met een kapotte cilinder 😛

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 27)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.