Vespa-Ciao.NL
:: Meer halen uit 42mm Polini W-pooter

Home Forums Techniek Problemen oplossen Meer halen uit 42mm Polini W-pooter

13 berichten aan het bekijken - 31 tot 43 (van in totaal 43)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

diac
    Bijdrager

Tonni :

diac :
      volgens mij is die 65 poelie gewoon te klein en maakt die daardoor overtoeren op top..
      probeer eens een 80 poelie.. of misgien een 70..

Dit is natuurlijk een beetje een onzin verhaal… Je brommer zal met een kleinere poelie nooit méér toeren maken als met een grotere.

:O.. k dacht gelezen te hebben dat het juist andersom was..
      nouja.. sorry hoor! 😀

petje
      Bijdrager

dan zou ik eens naar je trekveertjes kijken
        begin je met je orginelen en dat steeds sterker
        dat was het bij mij

Delirium
        Topic starter

Ok morgen ga ik eerst ff mn spietje vervangen(kapot) en daarna alle ontstekingsmogelijkheden uitproberen:P Iets anders dan de ontsteking zou het ook niet echt kunnen zijn.
          Kom toch maar op met nog meer suggesties;)

Delirium
          Topic starter

@petje
            ik heb blauwe polini trekveertjes. En die zijn niet te strak, want met originele reed ik net zo.

petje
            Bijdrager

dan denk ik dat het toch de klok van je is
              er is een verschil in!
              alleen snor klok trekt ie wat harder en voel je trillingen naar50 km
              bromklok rijd ie wat harder en veel minder trillingen

hansieb
              Moderator

Delirium :

En voor de rest; 7.5 omwentelingen dus ik heb wel een brom naaf;)

Delirium hoeveel heeft de 42 alu al gereden dan ? is die nieuw of is er al veel mee gereden misschien zijn zoals je op cittaforum al zei je zuigerveren af.

Voor de rest gewoon op de normale manier je cp stellen op 0.45 ( zie tonni’s howto )

Misschien eens een ander uitlaatje proberen ( proma circuit )

Maar ik denk met je setup dat je de 65km/h max haalt

Delirium
                Topic starter

Hij wil gewoon harder, ik voel het als ik op top rijd. De cilinder heeft nu 240km gereden, nog niet zo veel dus.
                  EN op tonnie how-to staat ook iets over van 29mm aftekenen etc, komt dat neer op 29mm van het bdp?

hansieb
                  Moderator

Nee forget die bdp nou maar gewoon je CP nokkie (bruine ding ) gelijk zetten met je spie en dan op 0.45

petje
                    Bijdrager

dan zou ik je gewoon een evo gaan halen
                      heb em ook al besteld met verstevige onderbrug bij jmpb

Delirium
                      Topic starter

@hansieb, ja ik weet ook wel hoe ik een ontsteking moet afstellen hoor:P Alleen al dat gedoe met aparte ontsteking voor snellere setups etc…
                        Ik haal echt nog geen nieuwe cilinder. 65 km/u vind ik wel een redelijke snelheid al voor mn snorretje. Als ik al sneller wil zou er eerder iets anders komen dan een nieuwe cilinder. Bijv een SP ofzo(niet veel sneller, maar wel iets sneller) Vario is weer erg duur, en schiet ook niet echt veel op. Belgenkoppeling trekt weer te langzaam:P

Delirium
                        Topic starter

Ok nu snap ik er nisk meer van, mijn citta heeft een een eigen leven denk ik:|
                          Ik wou mn spietje verwisselen omdat mijn vliegwiel ineens niet meer draaide en als ik ermee liep bleef het achterwiel gewoon haken…bleek er niks mis met het spietje?:S Toch maar ff er overnieuw ingezet, maar nu doet hij het wel weer normaal. Ik heb nu alleen bar weinig compressie. Het enige wat ik heb gedaan is een heel klein beetje de oliekeerring aangeduwd, omdat hij iets los leek te zitten. Ik kwam er ook achter dat mn krukas speling heeft naar de zijkant, dus links/rechts(niet voor-achter zoals je altijd iets kan doen). Zou iemand weet wat er nu WEER mis is, en of dit het zou zijn. De top was 55 en de cps stonden .45 op bdp

ArvidW
                          Donateur

Hoe oud zijn je lagers? Shimringen gemonteerd?

Pakkingen nieuw en okey?

Keering niet te ver erin gedrukt ? (niet meer dan 1mm naar binnen duwen)

Decompresseur sluit nog goed af?

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                            Home made engine dyno

Delirium
                            Topic starter

Shimringen erin, lagers nog niet zo oud. Al een keer eerder gereviseerd. Pakkingen zijn o.k. Decompresseur is goed. Keerring maak ik nog wel ff een foto van denk ik, naar mijn idee zit hij nu goed, en duwde ik hem weer goed ipv fout.

13 berichten aan het bekijken - 31 tot 43 (van in totaal 43)
                            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.