:: MCPROPARTS lager Boxer
-
SharkTopic starter
Ik denk niet dat veel mensen deze zullen hebben, maar het is een achterwiellagerplaat voor de Boxer. Het is tevens mijn eerste MCPROPARTS-onderdeel. Het ziet er echt perfect uit. Zeer netjes afgewerkt gewoon, dikke pluim.

Poeh dat is een mooi onderdeeltje, voor de magere 40km/u die mijn boxer rijdt is dit echt wel overkill.
SharkTopic starter
Hehe ja, maar helaas, hij past niet! De binnen diameter is te klein waardoor het lager tegen de opstaande rand van de naaf loopt.
verder dan dit gaat hij niet:

Voor de volledigheid, ik heb een varionaaf met rechte vertanding, in een 17×1.50 Radaelli-velg.
origineel:

Naaf (art. nummer 990526)

Ik heb ook nog een 16″ spaakwiel van een ciao c24 en daar zit dezelfde naaf in….
Heb contact gehad met de verkoper en hij heeft er veel verkocht en zonder problemen. Enkel bij 18 inch velgen en Keilnutgetriebe (weet de Nederlandse term niet, maar dat type heb ik iig niet) zijn er problemen.
Ik zag ook dit type naaf, van een Ciao denk ik en daar zou het lager wel op passen lijkt me.

Ik was eigenlijk van plan nieuwe velgranden te kopen en opnieuw te spaken, maar nu moet ik dus ook nog een nieuwe naaf.
Het gekke vind ik wel, dat het type 990526, dat de remtrommel daarvan er stevig uitziet. het vlak waar de remschien tegen zijn werk doet (hieronder het glimmende deel) is ook wat dikker dan de rest van de naaf

Terwijl het ciao type er geen echte trommel in lijkt te zitten, althans niet zo dik als bij de 990526:

UPDATE: na nog wat meer research te hebben gedaan zijn er wel degelijk Boxers verkocht met hetzelfde type naaf als ik heb, dus ook 17″. Ik heb het product geretoureerd. Jammer wel, het zag er mooi uit, maar ik denk dat de fabrikant een foutje heeft gemaakt. Er is ruim voldoende vlees om de binnendiameter groter te maken, en dan had dit mooie lager gewoon gepast.
-
Deze reactie is gewijzigd 4 maanden, 2 weken geleden door Shark.
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.