Vespa-Ciao.NL
:: Mcproparts

Home Forums Algemeen Even voorstellen Mcproparts

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Brian
    Topic starter

7800C3CB-1FD3-43AC-8CB7-9BB95C82E424B0BD02D3-88FB-491E-8186-6512994AB01075D9DFF3-B94C-4612-B1A9-5447B7A90F70735D832A-8DB9-47AD-BFFA-5EF76D27E207Mooi nieuw spul uit duitsland misschien voor sommige al bekent maar ze bestaan nog niet super lang. Dit is iets nieuws van ze het is een minarelli converter die in een 10.75 snorklok past. Deze moet wel aangepast worden maar daarvoor krijg je een duidelijk pdf bestand waar meer dan alles in staat. De schijven zijn 101mm en kunnen gebruikt worden met een 13mm snaar die hun ook verkopen.

https://m.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeigen/deutschland/c0-l0?userIds=84498809

hier een link naar hun “website” zodat je kunt kijken wat voor moois ze allemaal hebben. Ik ben nog aan het wachten op mijn snor deksel daarna zal ik nog wat foto’s etc toevoegen.

niek1992
      Bijdrager

Maakt wel interessant spul, vooral die tankdop met reservoir waar precies genoeg olie in kan om 1:50 te mixen. Ben benieuwd of ie nagedacht heeft over het feit dat als je een snor naaf (of varionaaf) met scooterkoppeling monteert dat je vario en koppeling niet op één lijn liggen. Voor het mooie moet je dus zo’n 3D-moer hebben zodat je vario wat meer naar buiten vastgezet kan worden.

Brian
        Topic starter

Is niet nodig omdat ze de as dezelfde maat hebben gemaakt als een originele vario as. Ze zijn er +- 2 jaar mee bezig geweest veel getest dus er is echt overal over nagedacht

niek1992
          Bijdrager

Ben wel benieuwd hoe ze het opgelost hebben dan. In het geval van een varionaaf is dat geen probleem. Maar een snornaaf heeft een hoger gepositioneerde ingaande as, dat kan je niet oplossen met een vario-as zonder de snornaaf af te vlakken op dat punt.

Brian
            Topic starter

BE6B7FCD-5598-4DAC-B89A-BCF8BB1C71D512B56F83-B947-4BD1-BBE8-D3AEFE197018Die moet je ook aanpassen of een originele vario deksel en dan opboren voor een groter lager.

Brian
              Topic starter

F37F4990-402A-4D5B-A111-32DF07FF5642D5C4C322-9689-4851-A8BE-A25DAF3E3729547E1E51-8379-47D9-9443-9039A07283DA
                Fijn setje geworden, vooral omdat je een 13mm snaar kan gebruiken. Ik heb mn frame wel iets moeten verbuigen omdat de schijven 101mm zijn.

zevenenergie
                Donateur

Goed om te zien wat er allemaal op de markt is. In de vario afdeling bij de howto,s wordt alleen de orginele vario besproken. Het zou mooi zijn als we die op zouden kunnen daten.
                  Ook qua cilinders en carters is er de laatste jaren heel veel bij gekomen.

Mag ik vragen wat dit setje heeft gekost?
                  lwwvb8fuiwhyndfwknujotocd5ssrbwu

Brian
                  Topic starter

Ik zet het ff op een rijtje :

as – €145
                    comverter – €120
                    snaar – €18

en ik was voor het aanpassen van de snordeksel €40 kwijt, en dan heb ik laten uitfrezen zodat de originele maat keerring past.

R_S
                    Bijdrager

Heb laatst ook een hoop spul daar besteld.

kwaliteit is egt goed, contact met hun is ook erg fijn.

ze maken veel spullen waar na mijn mening egt goed is over nagedacht.

en ze testen de spullen die ze maken ook zelf.

ze hebben een inlaat spruitstuk voor mpone gemaakt waar een phbg21 op kan en zelfs een eigen membraam houder ontworpen.

image66E3177D-2C34-4352-A652-65BCA6F76175

voor de si bruggen hebben ze een speciaal steuntje ontworpen voor de trekstarter zodat de v snaar er niet tegen aan loopt
                      kwaliteit van de trekstarter zelf is ook top!
                      image

achterwiel lager kun je makkelijk de moeren vervangen als je deze kapot draait. Andere modellen hebben de schroefdraad in het aluminium zitten wat nogal snel kapot draait.
                      ook kun je er makkelijk het lager van vervangen door middel van een slijpschijf sleutel.
                      image

image

en dan natuurlijk de achter koppeling ombouw kit.

makkelijk om te bouwen zoals brian hierboven al beschreven heeft.
                      image

Intellect80
                      Bijdrager

Ik ken dit bedrijfje ook, zeer goed spul. Deutsche Gründlichkeit 👌

Wat betreft de trekstarter: wie heeft deze zelf al geïnstalleerd en moeten er in de kap extra gaten worden geboord? En is het geen hels karwei om daarna bij je koppeling/v-snaar te komen?

No stress, all fun and a bit of speed
                        1

R_S
                        Bijdrager

928C32E4-7CA5-478E-8320-F63228DCF543

Is makkelijk te maken.
                          trekstarter haal je makkelijk weg door de 3 imbus boutjes los te draaien.
                          dan kun je zo bij je v snaar etc

In de plaat van de trekstarter hebben ze gaten gemaakt zodat hij altijd goed op de 3 steuntjes past. Zijn een soort van paspennen.

zeer makkelijk allemaal!

Shark
                          Donateur

Inderdaad mooi spul. Ook leuk dat ze nog een Boxer-lager maken.
                            Het inlaatspruitstuk staat hier als 24mm beschreven:
                            https://www.scooter-center.com/en/intake-manifold-mc-proparts-malossi-mp-one-piaggio-ciao-bravo-si-boxer-aw-oe24mm-mc222220?number=MC222220

Klopt dat? Zou wel gaaf zijn, even los van of een 24mm carb past op een ciao.. Past die 21mm hierboven wel op een ciao?

mike.rosauer
                            Bijdrager

hoe is de kwaliteit van de v snaar ?

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.