- Dit onderwerp bevat 25 reacties, 8 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 15 jaren, 10 maanden geleden door mcmark93.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
2 december 2009 om 21:49 #284314
Hallo,,,
Ik zal mn eigen even voorstellen:P. Ik ben Mark, 16 jaar (inmiddels 17) en kom uit Bodegraven. Ben al een langere tijd actief op het citta forum.
Mn verhaal:
Ik kon in april via via voor 100 euro een Citta kopen.
[CENTER]Klik op de foto voor een vergroting;)

Ik wist aardig wat van brommers af maar was nog niet echt bekend met Citta maar ik heb hem gekocht. Hij liep wel maar ging na een paar seconde weer uit. Thuis heb ik samen met mn pa ff de Citta uit elkaar gehaald en snel bleek wat er aan de hand was. De brandstofleiding van de tank naar de carb zat verstopt.
Toen die eenmaal liep en je gas gaf, kwam die wel goed op toeren maar hij ging niet vooruit. Na wat te hebben opgezocht bleek de snaar niet strak te staan. Ik heb het blok een stuk naar voren geschoven en vualla. Hij liep:D Hij ging op de TomTom 33km/h _O- Ik helemaal blij want ik kon rijden.
Later ging ik de Citta ff goed nakijken en toen kwam ik erachter dat er veel roest op de achterbrug zat en dat de velgen begonnen te oxideren.
Later kwam ik er ook achter dat ik een nieuwe type had met CDI, claxon en remlicht. Ook stond er maar 2249 km op de teller. Voor 100 euro achteraf toch een leuke koop:P
Na een week zo te hebben gereden heb een een poelie 70 gehaald met de daarbij horende snaar. Optrekken ging niet meer zo snel maar ik ging wel 45:D
Er kwam een week vakantie aan. Een mooie reden om de Citta een kleine make-over te geven. Ik had al een schets gemaakt voor hoe hij ongeveer moest worden.
Omdat de achterbrug het ergste eraan toe was ben ik daar als eerste mee begonnen. Mn vader wilde graag meehelpen dus die heeft het grootste deel van de achterbrug gedaan.
Ik ging onderdelen bestellen die mn Citta aardig moesten pimpen. Die onderdelen zijn:
Banana zadel
CityPower uitlaat 22mm dus te klein. (Heb ik alweer verkocht:D)
Harley rekje
280mm schokbrekers chrome
Aluminium handremmen
Polini trekveerset
O-ring voor tankdop
Zuigerstop
Zijboutset
Stickers (Gilera Turbo)
Koplamp spoiler + chrome rekje
Zijstandaard
Chrome kentekenplaat houderAl snel ging ik de onderdelen erop zetten. Zeker met de schokbrekers en de nieuwgespoten achterbrug ziet het er fris uit.
Tussendoor heb ik nog een digitale teller gehaald
Ik had weer een vracht met onderdelen besteld omdat ik nog een aantal dingen vergeten was.
Deze lijst bestaat uit:
Tabeindset (verkeerd: )
Blokbouten
Nieuwe tankdop met slot
Benzine filter
Sproeierset 46>56
Malossi filter
Stuurrubber
Stepjes
De goeie 23.5mm CityPower uitlaat:P
En een benzine slang.Een foto van de Citta met de nieuwe onderdelen erop
Omdat de wielen te erg uit zagen/waren heb ik ze via mn werk naar een zandstraler gebracht. Koste niet zoveel dus heb ik het maar gedaan:D
Wat een prachtig resultaat:D Zo mooi krijg je het nooit geschuurd 😛En nadat ik ze mooi in een aantal lagen gespoten heb
Nu is het alleen nog wachten tot de velgen zijn uitgehard. Ergens deze week gaan de eronder en dan maak ik er nog wel een paar foto’s en filmpjes van.:crossy:
Kappen spuit ik over een aantal weken als mn examens voorbij zijn.Meer foto’s en filmpjes zijn te vinden op mn hyves! http://www.mcmark93.hyves.nl
[Edit 19-5-2009]
Hij rijd:D
Sinds vanmiddag zitten de wielen erop en hij rijd weer gewoon:D Alleen ik heb de groene trekveertjes vervangen door grijs/zwarte,, die groene waren net te strak.
Hier een paar foto’s van hoe die nu is:
Naast de Beta Ark van een vriend:P
Een foto van hoe die was, en hoe die nu is:D
Heb uitgerekend, ben in totaal met aankoopsprijs 365 euro kwijt _O-
Zeg ff wat je ervan vind;)
[url]http://www.youtube.com/watch?v=LGspmkd22fo[/url]
Update 2-07-2009
Heb nu sinds een week ofzo een vario set 😀 Ben blij dat ik er nu eindelijk 1 heb:yes: Foto’s:
[CENTER]Klik op de afbeelding voor een vergroting

Let niet op mn achterwiel (achterklok lekt beetje olie, binnenkort reveseren) en let ook niet op mn standaard:P Is afgebroken maar de stepjes wilde er niet af dus dan maar zo:P[/CENTER]Ook heb ik mn oranje kuif vervangen voor een kroontje:P Vond het zelf wel geinig staan :Y)
Binnenkort nog 2 veranderingen:
-Malossi vario
-Andere uitlaat (denk aan Malossi too bad of een andere vario uitlaat)Update 26-07-09
Nou ik ben weer verder gaan knutselen en via via ben ik aan een Malossi vario gekomen en een week later aan een Malossi Too Bad uitlaat.
Hier een paar foto’s en filmpjes 😉
[CENTER]Hier mn Malossi Multivar vario

En hier mn Malossi uitlaat. Het lijkt dat die heel laag hangt maar het valt heel mee. Je kan makkelijk een stoeprand op en af.
[/CENTER]Hier heb ik nog een aantal filmpjes:
-Hier had ik mn uitlaat eronder zitten Lees ff de omschrijving 😉
-En hier nog een kort filmpje waarbij ik hem wat beter had afgesteld
Snelheid ligt nu rond de 48km/h @ digi teller en de trekkracht is zoals je kan zien best lekker 😀
Update 28-07-09
Ik heb (weer) een filmpje gemaakt, alleen dit keer is het een soort complicatie. Een drive-by en onboard. Best grappig dacht ik zo 😛
Klik -hier- om naar het filmpje te gaan.
Update 2-08-09
Ik heb een 60cc Polini w-poort eronder geknalt 😀
Hij rijd nu ongeveer 65 en trekt f*cking hard op:P Kijk zelf maar:Klik -hier-
Een update die ik liever niet zo willen 🙁 5-08-09
Ik vandaag rijden. Gewoon niet hard maar rond de 35 km/h. Lekker cruise weetje wel 😛
Ineens….. Tikkerdetik deng kgggggg tik tik tik beng :bonk: En toen stond ik heel snel stil….. 🙁
Ik een pokke eind van 7 km naar huis gelopen. Thuis de kop eraf gehaald… En mn vermoede was waar. Pistonclipje afgebroken en is in de verbranding gekomen. Op het eerste gezicht leek het nog mee te vallen. Totdat ik na veel stoeien de cilinder eraf had. Mega dikke krassen… Zie foto:[CENTER]Er is gewoon een hele hap weg in de cilinder :bonk:

Maar het werd erger toen ik de zuiger zag…. Had zoiets bij een citta nog nooit gezien!!! Oordeel zelf maar:9
Nou na ff prutsen stond alles er zo bij:P
Moet je zien hoe de rest van mn blok eruit ziet……
Ik besloot om alles uit elkaar te halen en schoon te maken. Want er kunnen overal nog restjes zitten.
Maar oordeel zelf eens…… Hier een foto van hoe het eruit “hoort” te zien:
En hier die van mij nu:
Hier nog een foto van de zuiger:
En hier een foto van hoe alles er nu bij ligt…..
Update 23-8-09
Nou, van de week heb ik mn doos met bestelde onderdelen binnen gekregen. Zoals:
-Heel veel pakkingen enz
-Piston clipjes (H)
-Nieuw 50cc cilinder met toebehoren
-Twee nieuwe bandjes semi slicks van Kenda
-Voorvork olie en meer!Hier een paar foto’s
Ook heb ik mn blok zwart gespoten met Motip hittebestendig tot 650 graden en deels in elkaar gezet…
Update 30-11-2009
Na een lange tijd van afwezigheid op het citta forum ben ik er weer:D
Mn nieuwe cilinder is ingereden (620 km) dus dat is ruim voldoende 😛 Onder het inrijden geen gekke dingen meegemaakt ofzo, gewoon lekker 😀Een paar weken geleden heb ik mn achterklok pakking vervangen, en 2 bandjes. Ziet er gelijk weer fris en strak uit vind ik zelf:D De achterkoppeling zag er ook niet uit, beetje roestig enz. Dus daar heb ik wat aan gedaan. Ik heb de koppeling zwart gespoten met een witte streep in het midden. (Zie foto) Ik vind het er zelf wel leuk uitzien, omdat die kleuren combo ook weer terug komt in de rest van mn citta.
[CENTER](Klik op de foto voor een vergroting)
[/CENTER]En ohja,, Het stuurtje 😀
Pas heb ik mn oude BMX fietsje gesloopt want die was helemaal op. Op het stuur na 😀 Dus na wat passen en meten heb ik die op mn citta gemonteerd. Stuurtje is 72 cm breed, dus niet overdreven, en ook niet te laag, wat ik zelf heel prettig vind. Hij zit gewoon lekker breed 😀 Ik denk wel dat ik hem ff ga spuiten binnenkort maar dat komt wel:P
Gisteren ff lichtere rollen in mn vario gezet omdat hij nu toch ingereden is. En die uitlaat is een hoogtoerige uitlaat waardoor hij nu beter en sneller optrekt 😀
Ik zal van de week wel ff betere foto’s maken want dit is niks:P Haha
Update 13-12-2009
Vandaag twee dingen te melden:P
– AR 43mm w-poorter zit eronder 😀
– En heb vanmiddag een Si brug gekocht op de vehicle beurs in Utrecht. 20 euro, zonder kappen, maar hij is verder helemaal roestvrij en zn middenbok zit er nog onder 😀Eerst de 70cc 😛
Hier een foto
Het monteren ging niet helemaal makkelijk, want hij wilde niet helemaal makkelijk zn carter in. Maar na ff wat stoeien en schelden zit tie:P Beetje olie op de cilinderwand, pistonclipjes 4x controleren enz:P
Daarna proberen aan te lopen. Krukas draaide rond, plofte veel uit de uitlaat, maar er gebeurde verder weinig. Toen had ik een wat kleinere sproeier in gedaan, 68 ipv 72 😛 Haha, beetje groot. Toen ff wat harder aan proberen te lopen en dada, hij deed het:PIk had mn citykut erop gezet omdat ik nog geen begrenzer heb. En ik val natuurlijk ff wat minder op:P Maar het inlaat geluid is wel echt mooi hoor:P Muaaap 😀 Mooi joh. Trekt nu al lekker, dus ff lekker inrijden en dan komt het helemaal goed 🙂
Nou de achterbrug.
Vanmiddag ben ik op de Vehicle beurs geweest in Utrecht. Ik was een beetje aan het rondneuzen, oa naar citta zooi enz 😛 Ben ook een Polini speed engine blok tegengekomen, alleen dat was een cp blok, en hij had er geen bobine bij. Dus het hield voor mij snel op.
Toen kwam ik bij een tynus aan die heel veel Vespa, Gilera en andere Piaggio zooi had liggen. Veel ciao onderdelen en ook citta. Ineens zag ik dus die Si brug liggen 😀 Haha. Zonder roest, alleen wat smerig. Gewoon goed dus.
Heb ff onderhandeld met die tynus en we zijn op een mooi bedrag uitgekomen van 20 euro.Eenmaal thuis gelijk citta opgehangen en de Si brug gemonteerd:P Ben nog niet helemaal klaar, maar het blokje en achterwiel hangen er al. Morgen ff de rest afmaken, kappen bestellen, en verder inrijden:P
Foto!
[CENTER]Hij is hier alleen nog wat smerig 😉
[/CENTER]Update 10-03-2010
Hehe 😛 Mn blok heeft na dat gebeuren met die 60cc volgens mij een virus opgelopen…. Het was pas geleden weer ratel ratel. Niet zoals die 60cc maar dit was een veel zachtere die reageerde op het toerental. Soort versleten lager idee… Maar het werd steeds harder (en viel meer op omdat ik met citykut reed). Dus blokje ligt wéér uit elkaar, weer reviseren en natuurlijk weer opnieuw proberen.Ook heeft mn malossi filter niet goed zn werk gedaan. Hij heeft maar een deel van de inlaat lucht gefilterd,, dus mn carb zat onder het zand. En toen ik het blokje open maakte zat er ook “zand/vuil” in het blokje zelf. Gelukkig is niks beschadigd. De cilinderwand is ook nog netjes.
Dus ik heb het een en ander besteld wat vandaag is binnengekomen:
– Revisieset (lagers, pakkingen, keering, spie enz)
– Naaldlager (deze had voor mijn idee te veel speling, wat ook die ratel kon veroorzaken)
– Nieuwe filter, dit keer van Polini
– Nieuwe 13/13 carb, de andere was een zandbak en lekte als de malle. Heb hem al diverse keren open gehad maar niks hielp
– Bougietje,, hittegraad 7
– En nog meer andere spulletjes.(en nee,, de zijkappen heb ik nog niet,, was ik vergeten mee te bestellen 😀 )
Morge denk maar alles weer in elkaar zetten. Ik wil eigenlijk wel weer gaan rijden, aangezien het steeds beter weer wordt 😀
Update 20-03-2010
Blokje is gereviseerd, loopt verder goed 😀
Alleen rij ik nu met citykut in de rondte, dus hard optrekken en max 50 gaan:P Handig met die rollerbanken maar het begint toch een beetje te vervelen.De Malossi uitlaat heb ik nog, alleen deze moet ik aanpassen voor mn si brug, want hij past er niet lekker op. En,, ik ben eigenlijk aan het kijken voor een (nog) ander uitlaatje 😮 Alleen weet ik nog niet welke… Dus dat word ff zoeken.
Update 29-04-2010
Nieuw uitlaatje 😀 Simonini Calibrata ! Gekocht van iemand van het forum!
Stoere pijp hoor. Mooi geluid en ziet er nog goed uit ook 😀 Lekkah hoogtoerig.
Hier hangt hij alleen nog niet goed. Ik moet hem nog aanpassen voor mn brug, alleen ik weet nog niet hoe ik dat ga doen… Dus als iemand ervaring met deze pijp heeft, en dus een idee heeft. Meld het ff!Update 30-04-2010
Hij hangt goed 😀
Ik heb een stukje van mn brug afgeslepen, zodat ik bij de uitlaat ophanging van mn brug kon. En ik heb hem voor bij t spruitstuk warm gestookt en wat omgebogen. Ook heb ik nog een veertje gemonteerd.
Hij hangt dus nu helemaal goed.Ik moet het hele zooitje alleen nog afstellen, want de sproeier is nog te groot en ik ff testen welke de geschikte rollertjes zijn.
Met rijden is het wel een stoer geluidje 😛 Stationair staat tie lekker te pruttelen, maar zodra je gas geeft gaat tie ineens heel veel geluid maken:P
Klik -hier- voor het (nieuwe) filmpje waarbij die lekker stationair pruttelt;)
Update 17-05-2010
Vandaag heb ik een fotosessie gedaan bij het weiland. Hier een paar foto’s
[CENTER]

En van mn pijp! Kleurt al lekker zeg ik zo 😀

En een link van het hele album: -KLIK-
Hier nog een filmpje met drive-by: -KLIK-[/CENTER]
Ze zijn aardig goed gelukt vind ik zelf:DRIP Polini 60cc W-poort….
Meer updates volgen nog.
Laat maar ff wat weten wat je er van vind :Y)2 december 2009 om 21:55 #456286
Tom ciaoLeuke Citta! Dat stuurtje staat em zeker niet verkeerd.
En van die Polini is niet veel meer over nee.. 😮
Succes verder!
2 december 2009 om 21:58 #456287Jaa bedankt:D
Ben nu toch weer aan het kijken voor een andere cilinder:P haha…
50cc ben ik nu alweer zat 😀 Ik dacht zelf aan een 43mm Alfaerre w-poort, omdat de 41mm variant van Polini goed beviel 😀Hoooii
2 december 2009 om 22:19 #456288Nette perso kunnen menig leute hier een voorbeeld aan nemen 😉
Volgens mij mogen je trekveertjes wel veel strakker, de koppeling grijpt direct al aan.
2 december 2009 om 23:15 #456290Bedankt voor de info:)
Binnenkort waarschijnlijk toch een andere cilindertje en die lekker op het gemakkie inrijden. Dan de vario afstellen op de “boost”, en de koppeling dat hij oppakt op dezelfde toeren als de vario; ook de boost dus:P Dan heb je natuurlijk gelijk vanaf het begin power. =) En heb je geen rare dipjes, mist hij goed staat afgesteld natuurlijk 😉
Maar ik heb setjes trekveren liggen van malossi, en rolletjes van 4.5 t/m 12 gram, dus dat komt wel goed haha! 😀
Hoooii
9 december 2009 om 17:34 #456445Alfaerre 43mm W-poort is onderweg =)
Hehe 😀 Ik kon het niet laten 😛
Deze week ook nog even een elektronische begrenzer maken, deze afstellen op 35/40 km/h. Dan komt het helemaal goed
Hier een picture:
9 december 2009 om 17:37 #456446Leuke cilinder, Heb er zelf geen ervaring mee. Met de polini variant wel;)
Zelf gaan mengen he! Castrol power Rs als olie gebruiken en Euro 95 ongelood. En 1:40 mengen. Hier behoud je de cilinder mee! Met de troep uit de pomp gaat alles snel stuk! Of slaat dicht van kool.
9 december 2009 om 17:41 #456447Bedankt voor de tip:D Daar heb ik tenminste wat aan:P
Castrol Power RS… Oke 😛Maar ik rijd nu nog op mengsmering van de pomp.. Ben benieuwd hoe mn uitlaat poort eruit ziet 😕
Want met mn vorige 50cc std koolde die ook constant dicht 🙁 Dan maakte ik de uitlaatpoort weer schoon, nieuwe pakkingen ertussen en toen ging die weer hard 😀
Hoooii
9 december 2009 om 17:45 #456448Jah of een ander goed merk olie, Prestaties gaan er ook aanzienlijk op vooruit!
Succes met je nieuwe Setup, Maak anders ff een filmpje als die klaar is;)
Gr.
Eidos
9 december 2009 om 17:46 #456449Bedankt:D
Filmpje zal ik zeker doen 😉Hoooii
9 december 2009 om 21:42 #435480Vanavond ff een stukje wezen toeren met een paar vrienden, hun op de scooter en ik op de citta natuurlijk 😛 Ik reed constant 45km/h 😀
Na een 10/15km ofzo…. grrrrrr (heel ratelend geluid), licht ging uit, achterwiel blokkeerde. Een warmloper…:| Heb ik weer:P
Krukas draaide zwaar. Dus ik heb ff 10/15 min gewacht en het blokje ff af laten koelen. Daarna weer aan de krukas gedraaid, en die draaide weer licht:DDus het was weer starten en lopen 🙂 Dus weer op het gemakkie naar huis gereden.
Het weekend toch die andere cilinder erop zetten. Heb nu die imitatie 50cc std van DMP eronder zitten. Dusja,,,Ik vind het trouwens wel vreemd, het was namelijk niet warm, beetje rond de 7 graden buiten, ik reed niet volgas en ik heb zondag mn bougie kleur gecontroleerd en die zat tegen het zwarte aan. Dus voor het goeie is de sproeier nog té groot:P
Maarja. Hij doet het nog 😀
10 december 2009 om 13:10 #456368Warmlopers zijn altijd klote.
Het kan ook komen omdat je constant dezelfde snelheid reed.10 december 2009 om 16:07 #456455kevin030 :
Het kan ook komen omdat je constant dezelfde snelheid reed.Onzin.
Hoe oud is je bougie? Als een bougie oud is verkleurt hij bijna niet meer dus kun je er ook geen conlusies uit trekken. Hoe rijk had je gemengd, welke sproeier heb je, heb je alle koelkapjes netjes gemonteerd?
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno10 december 2009 om 16:50 #456409ArvidW :
kevin030 :
Het kan ook komen omdat je constant dezelfde snelheid reed.Onzin.
Hoe oud is je bougie? Als een bougie oud is verkleurt hij bijna niet meer dus kun je er ook geen conlusies uit trekken. Hoe rijk had je gemengd, welke sproeier heb je, heb je alle koelkapjes netjes gemonteerd?
Hehe 😀
– Bougie is net zo oud als de cilinder, ongeveer 800km / 3 maanden
– Ik tank mengsmering bij de shell, dat is 1:50 (normaal dus) Maar zoals ik hierboven al heb aangegeven, hier ga ik mee stoppen 😛
– Heb nu sproeier 62 of 64, weet ik niet helemaal zeker
– En ja, alle koelkappen zijn netjes gemonteerd 😀Daarom vind ik het ook zo vreemd :S Temperatuur buiten was ook niet hoog….
Maarja, ik mag niet klagen:P Heb namelijk vandaag mn nieuwe cilinder binnen gekregen dus die gaat er 1 deze dagen op:DToch blijf ik het vreemd vinden:?
13 december 2009 om 21:40 #456510Update 13-12-2009!!
Si brug & 70cc! 😀
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.