Vespa-Ciao.NL
:: Mazuchelli krukas gat in boren

Home Forums Techniek Opvoeren Mazuchelli krukas gat in boren

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

hansieb
    Topic starter

Hallo iedereen,

Ik ben natuurlijk zoals elk ander persoon ook van plan om een kickstart VOLLE wangen krukas te bouwen :pest:thumb of niet thomas

Alleen vroeg ik me af ik heb een mazuchelli krukas gevonden dit is dus een mazuchelli krukas ZONDER gat erin, hiervoor moet dus eerst in het gedeelte een gat worden geboord en dan de pen erin worden geperst.

Is dit mogelijk met die materiaal? Dat je hem bijvoorbeeld om de draaibank inklemt en een boor in de draaibank port en er een gat in boord en daar het kickstart PIN in perst?

Of is het gewoon niet mogelijk en is het kneiter hard materiaal.

Graag reacties.

timbeckers
      Bijdrager

ik weet niet zeker maar volges mij valt dat niet te doen.. ik denk dat je pinnetje/mesje/boortje hoe je het ook noemt op je draaibank er kapot aan gaat

vicious
        Bijdrager

Alles is mogelijk, tis alleen de vraag of het zich loont. Ik zou het eens voorleggen aan een bedrijf dat (auto)motors reviseert, die hebben meestal wel t goeie materiaal. Zelf doen lijkt mij onmogelijk/krukasmoord.

kjeld
          Bijdrager

ik denk dat je het inderdaad beter kan laten doen. Je zal er denk ik wel doorheen komen. Ik heb eens een boor op een oude gare standaart kruk gezet en daar kwam ie wel door dus…

vicious
            Bijdrager

Die mazuchelli is echt stukken steviger denk ik. Houd maar eens een ori kruk en een mazu kruk in handen (ok ori heeft idd hap eruit maar toch) die mazu is veeel zwaarder.

ArvidW
              Donateur

Natuurlijk kan dat, dat ding is toch ook ooit gemaakt:con dus ze hebben het daar in de fabriek ook kunnen draaien;) (krukkie is niet van titanium hoor:P)

Gewoon heel goed koelen, boortje vaak slijpen en je komt er zeker weten doorheen. (kunt hem gewoon inspannen, natuurlijk wel goed uitklokken op het deel wat je wilt uitboren)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                Home made engine dyno

Wouz-LwB
                Donateur

Offtopic hansie : Staat een tekoop in haren op mp !

November Rain
                  Bijdrager

ArvidW :
                    Natuurlijk kan dat, dat ding is toch ook ooit gemaakt:con dus ze hebben het daar in de fabriek ook kunnen draaien;) (krukkie is niet van titanium hoor:P)

Gewoon heel goed koelen, boortje vaak slijpen en je komt er zeker weten doorheen. (kunt hem gewoon inspannen, natuurlijk wel goed uitklokken op het deel wat je wilt uitboren)

jaah man stelt niks voor ik deej da eerst mee mijn blote handen man :O

Edit ArvidW: Gaaf:D (ach ’t is maar staal toch:P)

hansieb
                    Topic starter

Kom op beetje sereneuze reacties.

Is het slim om te doen , ik weet dat zon normale mazu natuurlijk een stuk makkelijker is met zon gat erin. Dan hoeft alleen het kickstart deeltje afgedraait en ingeperst te worden.

Tonni
                      Moderator

Als je een krukasje met een dremel/ ijzerzaagje kan bewerken, kan je er natuurlijk ook in boren. Gaat vrij gemakkelijk zelfs. Ik heb vaker gaten geboord in een krukas, schroefdraad getapt, gefreest. Het lukt zelfs met een accu schroef/boor machine nog.

Kortom: Ga ervoor!!!

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

hansieb
                        Topic starter

Ik ga er zelf natuurlijk ook niet aan klooien, ik laat het wel doen.

LvDoni
                          Bijdrager

Is dit mogelijk met die materiaal? Dat je hem bijvoorbeeld om de draaibank inklemt en een boor in de draaibank port en er een gat in boord en daar het kickstart PIN in perst?

Heee van wie heb je dat geweldige idee? :lol

Ik denk dta het wel te doen is, scherp boortje… moet kunnen. de krukas is niet van HSS, de boor wel, die moet er doorheen gaan. hoe diep moet het gat wezen btw?

heuvel85
                            Bijdrager

hey hey hansieb..

als je krukas niet gehard is kan dat..

een muza. is niet gehard dus kan het..

ik kan het voor je mogenlijk maken..

als jij een kick krukpen hebt kan dat..

Greetz!

pm maar bij intresse

hansieb
                              Topic starter

Ja dat klinkt goed , ik moet wel eerst kijken hoeveel en hoe duur deze is.

Als et droog is sprint ik ff naar buiten om te kijken hoe diep de kickpen is.

LvDoni
                                Bijdrager

@Heuvel, jij kan dat natuurlijk hartstikke goed met jou baan, maar zou het op een AI draaibank ook gewoon willen met een HSS boor? Het gaat bij mij dan om een ori kruk.. moet makkelijk kunnen toch? 😉

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.