Vespa-Ciao.NL
:: Maxim’s Project Ciao

Home Forums Perso’s Projecten Maxim’s Project Ciao

5 berichten aan het bekijken - 16 tot 20 (van in totaal 20)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Edjuh
    Bijdrager

Eerste vraag: ja die mag slippen, tis rubber dat over ijzer glijdt, dat doet een nieuwe snaar ook denk ik, dus is niet erg.

Ten tweede, deze ciao brom trekt slomer op dan mijn ciao snor. Is dat normaal?

Volstrekt normaal!! Een snorrie heeft gewoon een lichtere vertanding, dus is logisch dat het zo gaat.

Kijk naar contactpunten.

Je kan je inlaat gaan uitvijlen en een 13-13 erop zetten, maar ik denk dat een 12-10 ook al wat effect zal hebben.

Heb je wel een bromblok?

Maxim
      Topic starter

Bedankt voor de toelichting Edjuh 😉

Ja, een bromblok. Maar volgens mij heb ik ook een probleem :S. Gister reedt ik een stukje met mijn ciao, lekker rond de 50 over het fietspad, en inneens hoorde ik een tik en hij kapt er mee. Ik kreeg hem neit meer gestart. Hij geeft nu een harder geluid met aanlopen. NU denk ik dat ik mijn cilinder en zuiger een beetje naar de kloten heb geholpen, maar heb geen flauw ID wat ik fout heb gedaan (zo veel kan ik toch niet fout gemonteerd hebben?)

Maja, ik zal hem weer eens uit mekaar gaan halen :S..

AA-T
        Sleutelbeheerder

Maxim :
          …Gister reedt ik een stukje met mijn ciao, lekker rond de 50 over het fietspad, en inneens hoorde ik een tik en hij kapt er mee. Ik kreeg hem neit meer gestart. Hij geeft nu een harder geluid met aanlopen. NU denk ik dat ik mijn cilinder en zuiger een beetje naar de kloten heb geholpen, maar heb geen flauw ID wat ik fout heb gedaan (zo veel kan ik toch niet fout gemonteerd hebben?)

Kan het fout hebben.. maar dacht dat als je der nieuwe zuigerveren opzet dat je deze dan ook moet inrijden..? Wat ik iig weet met het monteren van de zuigerveren.. is dat als je ze derop zet, je erop moet letten dat de opening van de veren op de aangegeven plek zitten op de zuiger (zit een soort van ophoging in de sleuf waar je de zuigerveren plaatst, daar moet het open gedeelte van je zuigerveren dus..) hiermee voorkom je dat je een vastloper krijgt.. of in andere woorden “dat je je zuiger een beetje naar de kloten helpt”..

Maxim :
          …Als ik aan de koppeling draai en ik rem met mijn achterrem, mag de V-snaar dan een beetje slippen? En als hij met veel kracht een beetje slipt, is de V-snaar dan versleten of moet ik het blok meer naar voren duwen?

Als je de v-snaar bij de boven en onderkant pakt en deze naar elkaar toe drukt moet de snaar dusdanig strak staan dat je ze niet tegen elkaar aandrukt maar der een kleine ruimte tussen blijft (2cm..??) je moet niet proberen om het tegen elkaar aan te drukken (met veel kracht dan), gewoon rustig drukken.. dat de snaar slippen mag, had je al antwoord op 🙂

Maxim :
          Kan iemand mij helpen met het optrekprobleem? Misschien trekveertjes vervangen ofzo? Ik heb geen flauw ID wat erop zit!

Die trekveertjes slijten niet egt geloof ik, dus wat dat betreft is het niet nodig.. Je kan er strakkere trekveertjes opzetten maar je kan het ook laten.. waar je wel nog naar kan kijken is of je koppelingschoentjes nog goed zijn, dat donkere metalen randje wat erop zit moet niet te ver afgesleten zijn, geloof dat je voor 6 euro een nieuw setje (3 dus :)) schoentjes hebt..

Herr Flick
          Als je de trapper as er nog op hebt (dat ronde ding waar normaal gesporken de ketting overheen gaat ) als je die nog hebt boor je een gat in je frame (10mm) en doe je een m10 bout door je frame en door de tandwielen heen (zo blijft hij staan).

Had dat zelf ook al gedaan.. een m10 bout lijkt mij alleen niet nodig.. heb het zelf met een 6 mm bout gedaan en dat wil ook prima 🙂 vergeet geen ringetjes tussen de bout en je frame te doen, khad (met wat anders dan) de bout een keer bijna door mn frame gedraait (maar de bout zat wel strak :P) wens je nog wel succes met boren, kwas der zelf aardig lang mee bezig 😐

voor de rest succes en we horen der wel weer van 🙂

iaccaloco
          Bijdrager

LJ :
            het probleem met de ronddraaiende stepjes heb ik ook. Heeft hier iemand een oplossing voor?

Heel makkelijk……

Sla met een centerpunt(of ouwe kruiskopschroevendraaier) pál naast je tandwiel, eigenlijk precies tussen ’n tand in een puntje in je 8erbrug

Boor daar een gat in, ong. 6mm.

Draai er nu, liefst vanaf de “achterkant” een M6 bout doorheen, en draai er een moer op, helemaal tegen je brug aan.

Dan heb je een soort van tapeind aan je brug zitten.
            Draai er nu nóg een moer op, die moet ONDER! je tandwiel komen…..
            Dan leg je een grote M6 ring op ’t boutje, en draai je, AAN DE VOORKANT! van je tandwiel nóg een moer….
            Als je nu ’t zooitje aandraait zit ie as een huis, en kan ie dus nooooit meer draaien!

Kijk tek.

Dit moet je ff zien alsof je vanaf je zadel naar beneden kijkt….

De rode strepen zijn dus de moeren, ik neem aan dat je nu snapt wat ik bedoel?

Dit is ’t “vooraanzicht” en forgive me, ik was ’t tandjes tekenen ff zat…..;)

Snap je wel toch zo?

Gelukkig is m'n piemel in 't Engels wél dick!

AA-T
            Sleutelbeheerder

iaccaloco :
              …bla bla (ff ingekort)…

Draai er nu, liefst vanaf de “achterkant” een M6 bout doorheen, en draai er een moer op, helemaal tegen je brug aan.

Dan heb je een soort van tapeind aan je brug zitten.
              Draai er nu nóg een moer op, die moet ONDER! je tandwiel komen…..
              Dan leg je een grote M6 ring op ’t boutje, en draai je, AAN DE VOORKANT! van je tandwiel nóg een moer….
              Als je nu ’t zooitje aandraait zit ie as een huis, en kan ie dus nooooit meer draaien!

…bla bla (ff ingekort)…

Trek toch mn twijfels aan de stevigheid van dit systeem aangezien de bout wel de mogelijkheid heeft om bij je brug een klein beetje te bewegen, de tandjes op het tandwiel lopen ook schuin af.. dus als er kracht op word gezet (draaien van de stepjes) lijkt mij dat de bout over het ene tandje wil gaan over naar het andere gat tussen de 2 tandjes en zo verder.. Hiervoor hoeft de bout maar een heel klein beetje beweging te hebben bij de brug aangezien de brug als draaipunt fungeert.. dus een klein beetje bewegingsvrijheid bij de brug betekent dan weer meer beweging op een hoger punt bij de bout (bij het tandwiel dus)..

Ikzelf raad je dus aan om de manier van herr flick te gebruiken, deze manier werd mij ook aangeraden door een brommerzaak, heb dat ook gedaan en dat zit echt beestachtig vast, kan zelfs het plastic om mn voetjes (met moeite) bewegen..

Zie je op tegen het boren door het tandwiel (EN het frame) kan je de manier van iaccaloco gebruiken, maar dan zal ik er wel een klein beetje aan verranderen:
              Het plaatsen van een hele brede ring om de bout bij de brug, daarna pas de bout op de brug zetten, daarna uiteraad weer een hele brede ring, en dan pas het eerste moertje dat “tegen de brug aan komt” (hoe breder de ring, hoe beter en van dezelfde maat als je bout anders hebben ze geen zin) hierdoor geef je de bout iets minder bewegingsvrijheid bij de brug..

wellicht dat de manier van iaccaloco net zo goed is als die van herr flick, maar op “theoretische basis” lijkt mij het toch beter om een moertje door zowel het tandwiel als het frame te plaatsen

5 berichten aan het bekijken - 16 tot 20 (van in totaal 20)
            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.