Vespa-Ciao.NL
:: Max 3 Taps

Home Forums Techniek Opvoeren voor gevorderden Max 3 Taps

14 berichten aan het bekijken - 16 tot 29 (van in totaal 29)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Biermobiel21
    Bijdrager

😀 😀 😀
      Mooie spulletjes weer! Snel kleurtje ook :mrgreen:
      Onder welke brommer komt dit blok eigenlijk?

Crullie
      Topic starter

Nog onbekend, maar het blok moet in een Ciao passen, dus Ciao kopje, Ciao uitlaat, eerste test en inrijd meters zal waarschijnlijk in mijn bruine Ciao zijn, daarna zien we wel even. :thumb

TICKLING BARN

Crullie
        Topic starter

Ja ja, ik weet het, het duurt te lang met de updates 😕
          Maar mijn oplaadbare batterijen van mijn foto toestel hebben na 12 jaar trouwe dienst en duizenden foto’s de geest gegeven. Dus op zoek naar deze specifieke batterijen om een goed functionerende foto toestel te voorzien van power. Heb ze inmiddels gevonden en dus binnenkort weer leuke foto’s van dit Max 3 taps blokje.
          Heb inmiddels al één en ander gedaan maar de foto’s zijn er nog niet, dus binnenkort meer.
          :thumb

TICKLING BARN

zevenenergie
          Donateur

Tis ook mogelijk je telefoon op je computer aan te sluiten met een kabeltje. Ik weet tis high tec 😉 maar probeer het maar, zal je zien dat je ook veel scherpere foto,s krijgt.

Crullie
            Topic starter

Teaser 😛

P1010026P1010025

Fototestje
              olie borrel tankje

😎

TICKLING BARN

AvManen
              Bijdrager

Hé Crullie, hoe staat het ervoor met je blokje/ project?
                Ben erg benieuwd namelijk  :).

1

Crullie
                Topic starter

P1010057
                  Pinasco, Malossi, Polini 46mm Ciao kopjes, moet 48mm worden maar welke ?
                  Binnenkort meer 😎

TICKLING BARN

Martino
                  Moderator

Ik zal de Polini met centraal bougiegat nemen. Op de draaibank zal je deze dan ook makkelijker kunnen uitdraaien naar 48mm. Maar nu ook de nieuwe kopjes van Malossi of Polini er zijn, deze zijn nog even netter en hebben meer vlees beschikbaar. 🙂 De Malossi is iets prijziger, maar krijg je ook de speciale dunne decompressie stift bij. De Polini heeft deze er niet bij zitten en gebruikt een normaal decompressiesetje.

1

Crullie
                    Topic starter

Teaser :thumb P1010003

Sq

TICKLING BARN

Biermobiel21
                      Bijdrager

:mrgreen:  Heerlijk project dit

Opstaande rand op de cilinder is om de kop te centreren neem ik aan? Wat heb je in gedachten voor de koppakking? En wat staat dit kopje nog allemaal te wachten qua bewerkingen?

RAV77
                        Bijdrager

zie er ook een dun randje in dat weg is gehaald , misschien met het idee om in de kop dat die rand verloop daar ook in weg te halen , zodat die straks nog beter afsluit daar ? (net als een deksel)
                          het houd in elk geval wel mooi de kop gecentreerd .
                          in elk geval een leuk project , ben benieuwd wat het gaat doen straks 😎

Crullie
                          Topic starter

Helaas Pindakaas, die opstaande rand geeft aan hoeveel er nog eventueel afgevlakt kan worden maximaal,  dan heb ik dus wat speling wat ophoogplaat en voetpakkingen dikte betreft en zit ik met de uitlaat hoogte een half millimeter net onder een halve slag, dus net niet maximaal 😛
                            De cilinderkop is klaar en is strak 48mm en word verder niet meer bewerkt dan alleen nog de décompressieklep in slijpen en monteren.
                            De koppakking word een koper pakking die met langere cilinderkop moeren stijver aangetrokken kan worden om een goede afdichting te garanderen.
                            Wat het centreren betreft kijk ik altijd van te voren hoe de kop te monteren/centreren door af te tekenen en dus dan bij het monteren de markeringen te volgen.
                            Zal het met foto’s wat meer duidelijker proberen te maken als de pakkingen allemaal klaar zijn :thumb

TICKLING BARN

RAV77
                            Bijdrager

gebruik momenteel ook verhoogde moeren die bevallen best goed , wel met moment-sleutel aangedraaid , maar die dunne moeren zijn best snel gaar na een paar keer met de kans dat tapeind ook beschadigd .
                              deze nu er op:Cilinderkopmoeren Naraku M7
                              😉

Crullie
                              Topic starter

Correct RAV.
                                Originele blokjes kunnen gewoon met de normaal originele moertjes vast gezet worden zonder ook maar een koppakking te gebruiken en dat is potdicht bij handvast, er van uit gaande dat cilinder-top en kop mooi vlak zijn.
                                Bij een 48mm boring zie je dat de cilinderwand heel dicht bij de trekstang gaten terecht komt en dan is een koperen pakking met langere moeren een goede oplossing.
                                Langere moeren hebben meer schroefdraad en dus word de spankracht beter en dat is precies wat je nodig hebt bij tune blokjes met een hoge compressie verhouding.
                                Dit blok is nu een 80,2 cc geworden en in deze moderne tijd noemen ze dat big-bore blokjes en dat houd weer in dat de boring veel groter is dan de slag van het blokje, + 5mm 😛
                                Aanspannen die hap 😉

TICKLING BARN
                              14 berichten aan het bekijken - 16 tot 29 (van in totaal 29)
                              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.