- Dit onderwerp bevat 29 reacties, 15 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 18 jaren, 8 maanden geleden door masters.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
6 mei 2007 om 17:25 #284004
ik heb hem ook al ergens anders staan, maar ik wouw het jullie niet ontnemen dus hier is ie dan;)
hallo, ik ben van plan een project te gaan beginnen(ondertussen al begonnen) met een vespa-ciao.
nouw het is zo tot stand gekomen, ik kon bij een vriend een ciao gaan ophalen voor maar 20euri:P(ondertussen begrijp ik ook warom:P) deze vespa verkeerde in niet zo een goede staat :huh: maar hij liep!
dit is em dan

nouw wat ben(was) ik van plan.
alle kappen erop zetten/passen maken en achterspatbord maken.
70cc dr evo deronder gooien.
alles opnieuw spuiten(egt beroerd gedaan3verschillende lagen kleuren).
nieuwe remmen(de hendels enzo want zijn afgebroken).
nieuwe voorvork(ebr met crosstuur).
die stangetjes(waar eerst trappers zaten) weghalen(zitten nu vast geroest).
13/13 carburateur.
nieuwe banden.
stang in t frame er tussen.
nieuwe uitlaat(weet niet welke denk top one of een trugloop omlassen).
nieuw zadel(deze is afgebroken en weer aan elkaar gelast)
hele nieuwe paint job. kleur wordt ferari rood met gele spatborden.
en dan nog al die kleine accesoires(zoals neon en claxon etc.)ondertussen is het een en ander al gedaan.
blok schoongemaakt met nieuwe cilinder en tijdelijk een techno uitlaatje.
hier het blok:

70cc:

ik heb ook al wat geschuurd aan het frame.
hier kan je goed zijn hoe mooi die eerst gespoten was:

—————————————update21mei———————–
ik heb ondertussen mijn 13/13 carb binnen en deze heb ik meteen aangepast:)

ik heb er een turbo van gemaakt door een ventilator(met redelijk wat zuigkracht) in de kelk te monteren, hierdoor zuigt ie de lucht harder aan en zouw de benzine harder in je carter moeten worden geblazen(in theorie dan, ik heb het nog niet op een carter getest) de ventilator wordt op de lichtspoel aangesloten, want dan zouw als ik harder rij die ventilator harder gaan zuigen.

ik heb geen flauw idee of ik de eerste ben die dit probeert, of dat iemand mij voor was, ik was in iedergeval zelf op het idee gekomen;)ik ben nu bezig met een revisie van de carters en het doortrekken van de poorten(voor dr evo70) en het uitvuilen van de inlaat, meer nieuws hierover zal over een paar dagen volgen;):)
——————————————————-
update:10 julie?
vandaag carters afgewerkt(boosterpoorten door getrokken voor dr evo, en inlaat gevijld(niet geboord komt nog))
”nieuwe” krukas gekocht van timo, ziet er prima uit!
ik heb nieuwe lagers en keering enz. bestelt morgen op halen en dan in het blok zetten, dan komen meteen de foto’s!.had het frame kaal geschuurd, effetjes in een primeur gezet zodat hij nie gaat roesten.
ik heb ook nieuwe plannen gemaakt voor de toekomst:
nos installtie erop zette(proberen(nos voor minibike))
zij inlaat kopen met 17mm carb o.i.d zodat ik 2 carbjes heb(zij inlaat kan dan ook voor een egte nos (natte) gebruikt worden)
volle wangen krukas
de rest van plannen blijft zoals het was;)
————————————morgen avond/vanavond foto’s———————————-
dit is ondertussen zowat ik ongeveer al gedaan heb.
ik ben pas begonnen maar jullie zullen nog heel wat van mij horen 🙂 🙂 B)6 mei 2007 om 17:41 #447254Ziet er leuk uit…
Mijn lak is ook ongeveer in die staat. Het schuren is alleen zo’n rotklus… Maar het moet toch gebeuren. Een een tip als je gaat spuiten: bezuinig niet op tijd, niets overhaasten. Gebruik motip lak en geen andere merken door elkaar! Dat heb ik dus gedaan en ik kan weer opnieuw beginnen.
Verder wens ik je veel succes 😉
Ga je er nog een achterdrager op maken? Zonder vind ik het wel lelijk.
6 mei 2007 om 17:49 #447256aparte combinatie rood met geel, zie je niet vaak.
welke kleur krijgen de velgen?succes met je project:)
6 mei 2007 om 18:23 #447257rood en geel lijkt mij inderdaad best een mooi combinatietje.. alleen lijkt hij me een beetje kermis worden maar dat zien we wel :).
bij auto’s is die combo tenminste mooi dus vast ook op een vespa-ciao!
6 mei 2007 om 18:37 #447258ziet er goed uit ja 🙂 … denk wel dat de kleur ook wel leuk is .. maak er in ieder geval iets moois van hé 😉
6 mei 2007 om 18:51 #447259er komt denk ik wel nog een achterdrager op, maar dat weet ik nog niet zeker(heb er nog een liggen dus kan altijd nog) der velgen blijven denk ik wit, of die worden ook geel maar daar ben ik nog niet helemaal uit. ik krijg als het goed is woensdag al een 13/13 carb dus dat is ook wel weer leuk meegenomen:) woensdag komt er dus waarschijnlijk weer een updateje. daarna is eventjes mijn geld op:(.maar ik laat zeker nog wel wat van mij horen.
ps. bedankt voor de reacties etc.6 mei 2007 om 19:09 #447260Kleuren lijken me mooi ja. Als je hem toch helemaal blank schuurt is dit misschien makkelijk:
21 mei 2007 om 13:20 #447462updatje!:D
21 mei 2007 om 13:35 #447463
sjaak trekhaakey dat komt er volges mij wel vet uit te zien rood met geel,ben benieuwd of dat met die propeller ook gaat werken
21 mei 2007 om 13:41 #447464ik hoop in iedergeval dat het gaat werken:P ik ga er ook wel vanuit want ik had een testje gedaan met aleen een carb(zonder carter) eerst zonder ”turbo” en erna met, het resultaat was toch wel mooi, de bezine stroomde er egt een stuk harder uit. ik ben wel benieuwd hoe dit gaat werken in het egt
21 mei 2007 om 13:43 #447465
sjaak trekhaakidd zou wel vet zijn ja:)
21 mei 2007 om 13:57 #447466ik betwijfel het. G-no en ik hadden eerst ook zo’n “supercharger” idee, maar iedereen zei dat die daardoor onafstelbaar zou zijn. maarja we zullen zien he, misschien komt er wel wat turbo uit :P.
21 mei 2007 om 14:09 #447467Mooi Ciao’tje, zeker voor 20 euro 🙂
Het idee van ventilator in je luchtfilter is al vaker bedacht, maar je bent de eerste die ik zie die het mooi gebouwt heeft 🙂
Ik heb ff je topic tietel veranderd want die klopte niet, een Turbo gebruikt namenlijk uitlaatgassen om hem aan te drijven, jij gebruikt dat niet dus wordt het een supercharger :P. Mocht je de tietel niet mooi vinden verander je hem maar gewoon weer terug hoor 😉
Eventjes wat rekenwerk:
– Ventilatortje uit computer kan 0.5 tot 3 kubike meter per uur aan lucht wegpompen (ligt aan formaat)Jou brommer maakt op top +/- 8500 toeren per minuut, dat zijn dus 8500*60 = 51000 revoluties per minuut.
Per revolutie neemt jouw cilinder 62.4cc lucht op (70cc is 62.4cc :P)Dus dat wordt 51000 * 0.0624 liter = 31824 liter per uut aan lucht.
31824 is ongeveer 32kubike meter per uur terijl jouw ventilatortje maar 0.5 tot 3 kon leveren :con
Je ziet natuurlijk al wat voor een conclusie ik daaruit trek…….. 😉
Maar natuurlijk kan je verschil merken, gewoon testen ! 😀
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno21 mei 2007 om 14:15 #447468Heyy
Goed bedacht met die ventilator in je carbrateur

IK was dat ook es van plan maar ik wist echt niet hoe ik die ventilator in de carb kreeg.Sucses Ermee
21 mei 2007 om 14:33 #447469@ arvidw, die topic titel bevalt me zo ook wel hoor;) ik snap ook wel dat er niet heel erg veel lucht uit dat ding komt, maar houd wel rekening dat er ook nog lucht op de gewone maniet naar binnen komt!. ik denk wel dat er iets verschil is in power, maar of ie daadwerkelijk een aantal kilometers harder zal gaan betwijfel ik ook wel. maar goed we zullen zien.
ik bedank iedereen voor hun reacties, ben ik erg blij mee:)
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.