Vespa-Ciao.NL
:: Collectie van Martino

Home Forums Perso’s Collecties Collectie van Martino

15 berichten aan het bekijken - 121 tot 135 (van in totaal 365)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

VespaAvanti
    Donateur

Toch wel handig he Maarten
      Ik heb ook sinds een paar jaar van die planken, die liggen inmiddels overvol, ook na uitbreiding van hetv aantal planken.
      Word dus tijd om ruimte te maken voor nieuwe:lol
      Ben benieuwd naar de rest van je spul, dit ziet er al zeker niet verkeerd uit:thumb

Martino
      Topic starter

Stellingen zijn inmiddels al ingeruimd. Alleen wat betreft de uitlaatjes blijft ruimte een probleem. Momenteel hangen een deel van mijn 2e handse er zo bij in mijn schuur.

En aangezien ik toch weer eens in mijn schuur was. Heb ik mijn al wat eerder stuk gelopen 43mm Eurocilindro er eens bij gepakt.

Hier zie je duidelijk de scheurtjes in het hemd zitten. Tevens liep er een behoorlijk spoor over de gehele wand door de uitlaatpoort heen.

Omdat het wat zonde is deze cilinder direct af te schrijven en eigenlijk wel de kliko in moet. Toch maar eens naar een oplossing gezocht. Zo heb ik in het verleden wel eens zonder het uitstekende deel van het hemd gereden met een MHR cilinder. Ook heeft de Avionic intruder kit een soort gelijk princiepe. Ik ga dus proberen met een deel van het hemd verwijderd te rijden.

Hopelijk kan dit zonder problemen.:ehh
        Heeft er iemand ooit ervaringen gehad met iets soortgelijks voor onze vespa’s let me know?

El Citta
        Donateur

Mooie berg uitlaten 😉 Inderdaad lastig om op te ruimen al die verschillende vormen en maten! Vraag me af of de zuiger onderin genoeg steun heeft. Bij de Avionic blijft de zuiger natuurlijk gewoon in de cilinder. Is leuk om dit te proberen maar zou de cilinder persoonlijk wel op een std carter zetten met een goedkoop krukasje zodat de schade niet al te groot is mocht het mis gaan.

beunhaaz
          Bijdrager

zou wel al alle dubbele uitlaten verkopen zoals die 3 polini sps 😛 .

wel een collectie om jaloers op te worden :O

VespaAvanti
            Donateur

Ik vind het maar een eng cilindertje zo Maarten:|
              Wel een zeer mooie collectie pijpjes!

Florian
              Moderator

Juist! Gewoon alles of niets:thumb

speedbuxy
                Bijdrager

Ik vind het wat valse zuinigheid als je toch genoeg euro,s hebt liggen.
                  Lijkt haast wel alsof je het leuk vind om met troep te rijden:pest:D
                  Ik zou deze gewoon low budget verkopen en zelf een goeie monteren:thumb

En uitlaten in een vochtige kelder box shame on you:smack
                  Ik stel dus ook voor dat ik de volgende grunn toer of meeting sowieso die canon al meeneem voor 5 euro (das altijd beter dan weg roesten)
                  En dan bekijk ik de rest wel even of er nog wat tussen zit wat ik wel wil hebben.
                  Want dit is natuurlijk zonde om zulke uitlaten in z,on vochtige kelder box neer te hangen.

Edit
                  Grillo excel versie kan er ook wel bij dan.
                  Zullen we dan zeggen 7,50 tesamen das best redelijk qua oud ijzer prijs:thumb
                  En meer is het jou zo te zien toch niet waard:pest:D

Jarco
                  Bijdrager

Hehe lol!
                    Wel leuk om een keer een deel van de colectie te aanschouwen! :thumb

Wat de euro betrefd zeg ik; rijden en vertel ons eens of dit slim was of niet? 😀

speedbuxy
                    Bijdrager

Jarco :
                      Wat de euro betrefd zeg ik; rijden en vertel ons eens of dit slim was of niet? 😀

Als ie dat dan maar wel even in grunn zelf test en niet tijdens een toertje:D
                      En sportief dat je niet tegen me op bied trouwens:thumb
                      Nou is 7,50 voor die 2 pijpjes natuurlijk ook al een erg strak bod met weinig ruimte om nog te overbieden:haha

Jarco
                      Bijdrager

Ik wilde 8,- bieden maar hoef die 2e hands rommel eigenlijk niet. 😀 :haha

( @ Maarten: Delete maar als je het niet in je Perso wilt. 😛 )

Martino
                        Topic starter

@ Bux, die pijpjes zijn al onderweg naar Friesland. Wat betreft je verhaal over zuinigheid. Omdat ik misschien wat meer Eurocilindro’s heb liggen betekend niet dat ik hier minder zuinig mee moet zijn. Het is immers al mijn 2e Eurocilindro die zo is stuk gelopen. Waarvan deze ook nog eens nieuw was. Mocht het vervoer nog goedkomen dan wordt hij dit weekend tijdens een toertje nog getest. 😉

@ Jarco; Ik laat sowieso de resultaten wel even weten van deze test. Ik houd gewoon voor mij het verhaal van een Minarelli MHR team cilinder die zonder problemen nog meer dan 1000km heeft gedraaid. Fingers crossed. :whistle

@ stephan, Florian; Alles of niets, anders gebeurt er toch niks mee. En om nou weer mijn 3e Eurocilindro te pakken om die vervolgens met dezelfde kwalen te zien tegen komen…

@ beunhaaz; Kom maar halen 😉 Ik heb de ruimte nodig.

@ citta89; Ik vraag het me ook af, maar juist door mijn nieuwsgierigheid moet dit maar even geprobeerd worden. Goedkoop cartersetje en krukas it is! 😀

speedbuxy
                          Bijdrager

Jarco :
                            Ik wilde 8,- bieden maar hoef die 2e hands rommel eigenlijk niet. 😀 :haha

( @ Maarten: Delete maar als je het niet in je Perso wilt. 😛 )

Ik ook niet hoor maar had even uit gezocht dat ze als oud ijzer 8,50 opleveren dus tel uit je winst:D

Een maarten heeft in 2012 vast nog steeds wel humor:thumb
                            (niet dat dit humor is hoor ben bloed serieus:haha)

Edit
                            Dan rijden we dus ook gewoon gestaagd door als je stil komt te staan, is dan namelijk toch geen redden meer aan:D
                            En een MHR cilinder heeft van zich zelf wel een stuk korter hemd dan een vespa cilinder.
                            (schilt wel een 60%)
                            Maar ik denk daarin tegen dat dit nog wel loopt hoor:thumb hemd is nog groot genoeg om kantelen te voorkomen.
                            Alleen de stevigheid zal afwachten worden, maar zelfs die zou moeten voldoen opzich.

beunhaaz
                            Bijdrager

doe me dan maar top one 1x en polini sp 1x (: liefst die 2 met carbon dempers. hoeveel ?^^
                              of oud ijzer prijs? 😛

Martino
                              Topic starter

Om niet elke keer aanwinsten te plaatsen in het topic en de perso. Plaats ik ze deze keer eens in mijn perso gezien er ook direct wat mee gaat gebeuren.

Ik heb het leukste even op de foto gezet. De rest is minder interessant.

Vooral De halfronde Mazzucchelli racekruk met gat erin vond ik wel aardig. Het oude type doosje is gelijk ook een soort van display. Dit zijn dezelfde krukjes als de Pinasco k2d. Er staat alleen geen merknaampje van het merk Pinasco in en de drijfstang is zoals je die van Mazzucchelli mag verwachten.

Verder zie je na lang zoeken eindelijk Pinasco V-snaren. Deze zijn voor een ciao maar weet nog niet of deze voor 100 of 90 schijven zijn bedoeld? Code: 0904. Misschien iemand die het weet aan de hand van het artikelnummer?

En last but not least een complete Malossi K15 onsteking. Helaas de versie zonder regelbare begrenzer. Deze moet maar eens uitvoerig getest worden. Om in de toekomst misschien maar de versie met begrenzer aan te schaffen. Het voordeel is dat bij deze manier van begrenzer het niet slecht zal zijn voor je blokje.

ritze
                                Bijdrager

huh? net even gegoogled maar snap niet echt de wat de bedoeling is van een malossi ontsteking.
                                  ik denk dat die een curve ofzo heeft ?

lijkt mij ook wel mooi om op mn brommer te zetten, dan ben ik all malossi 😛

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
                                  Link naar Mijn collectie / Projecten.
                                15 berichten aan het bekijken - 121 tot 135 (van in totaal 365)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.