Vespa-Ciao.NL
:: Collectie van Martino

Home Forums Perso’s Collecties Collectie van Martino

15 berichten aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 365)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Florian
    Moderator

Wow dit is echt een plaatje van een uitlaat geworden:thumb
      De coating ziet er ook zeer degelijk uit voor zover ik zien kan.

Als je iets gestraald moet hebben dan laat je het maar weten, want ik heb hier ook nog wel een setje Citta velgen die ook wel hetzelfde coatbeurtje wil hebben als jou Handmade:D

Martino
      Topic starter

Vandaag moest ik wel weer even verder met deze Ciao. Hij stond namelijk alweer een tijdje stil vanwege een lekke band. Wat heb ik een hekel aan banden plakken! :boos Dit weekend staat immers het Holwert toertje op het program vandaar maar eens een nieuw binnenbandje erin gezet. Er zat heel mooi een schroef gedraaid in het loopvlak. En ook de buitenband is toch eigenlijk nu wel aan vervanging toe. Na de VCM zal ik hier maar eens een nieuw bandje om heen doen. De Deestone’s gaan maar net even langer als een jaar mee.

Omdat ik toch druk in de weer was met velgen ene bandjes heb ik ook gelijk maar eens een 5 spaker geprobeert te coaten(chroom).

Helaas met een minder resultaat als bij de uitlaat. Ik weet nu dat de originele primer laag ook verwijderd moet worden voordat de coating wordt aangebracht. Het lijkt nu net alsof het een originele kleur grijs is maar dan iets meer glimt. Ook is het oppervlak helemaal niet zo smooth als het hoort te zijn.

Jarco
        Bijdrager

Ondanks de kwaliteit van de foto ziet het er best aardig uit zo. :thumb

Martino
          Topic starter

Vandaag Wilde ik mijn black chroom ciao gaan gebruiken om mijn Malossi blokje mee af te stellen. Tonni had mijn Pinasco wieltje afgedraaid en deze had ik vorige week al bij hem opgehaald. Vandaag dus samen met Javad aan de sleutel.

Oude 43mm euro blokje eronder vandaan omdat deze toch wat minder liep dan eerst gelijk de cilinder los getrokken. Ik schrok me een hoedje. Een dik loopspoor door de uitlaatpoort heen totaan boven van de cilinder, maar toen ik nog beter de cilinder bekeek zag ik dat ook deze weer dood is. 2 scheuren in het hemd. Bye bye nieuwe eurocilindro. Nog net geen 500km mee kunnen rijden. 🙁 Samen met dezelfde scheurtjes die ook Javad in de zijne had zitten tel ik nu al 3 43mm Euro’s met op dezelfde plekken scheuren in het hemd. Anders dan bij Athena klemde in geen geval de zuiger.

Enfin mijn verlies geteld en maar verder met Het Malossi blok. Ontsteking, wieltje en koelkap gemonteerd en onder de ciao.
            Totdat ik het blok vast draaide in de brug. Loopt het afgedraaide Pinasco wiel nog steeds aan tegen het frame. Misschien doordat ik wel een Malossi kruk gebruik en het wieltje net even hoger komt te liggen. Tonni, ik zou graag nog maals het wieltje bij je langs komen brengen. Dan moet toch al het zwarte plastic er maar af.

Schiet dus al lekker op zo’n sleutel dag. Wel positief is dat ik op mijn pekelciao de Calibrata heb gehangen. Eidos had hiervoor 2 busjes gedraaid zodat de flens mooi uit kwam. Resultaat is dat hij idd toch wel wat lawaai maakt, maar niet zo overdreven als je meestal hoort bij deze uitlaten. Nog mooier was mijn top van bijna 90km/h. En dat op een standaard bewerkt blok. Creco cilinder en 12/12 carb. Hoezo een uitlaat voor meerdere cc’s?

Florian
            Moderator

Holy shit:O Bijna 90km/h met een bewerkte Creco met 12mm carb:lol waar gaat het heen met de Vespa’s.
              Maar zeker een hele nette snelheid:thumb

Wel dik balen van je 43mm Eurocilindro..:|

Lastpak
              Bijdrager

doodzonde van die 43 euro, het zijn toch wel bijzonder snelle en zeldzame cilinders.
                de snelheid van je creco blokje sta ik echt van te kijken, eigenlijk kan ik het niet geloven.
                blijkt maar weer dat elk vespa blokje anders is.

Jarco
                Bijdrager

Ben jij niet stiekem in Limburg geweest berg afwaards? 😀

Hele nette snelheid voor een budget cilinder.!
                  Het kan zijn dat ik eroverheen gelezen heb maar met welke overbrenging was dit?

( Jammer van je euro ja, nu ben ik eigenlijk wel benieuwd hoe mijne er uit ziet. :S )

Martino
                  Topic starter

Zal je altijd zien. Gooi ik weer eens wat exotisch eronder krijg je dit. Idd eeuwig zonde van deze cilinder. Het vreemde is ook dat ze op dezelfde wijze zijn gescheurd. Met monteren heb ik om op safe te spelen zelfs een overmaat B zuiger in een C cilinder gebruikt en de 3 tapeinde moeren niet te vast gedraaid om niet teveel spanning op de cilinder te krijgen.

Anyway ik ga gewoon lekker door met de good old Creco. En Lastpak ik kan het eigenlijk zelf ook niet geloven. =)
                    Dit Creco blokje is dan wel een bougievreter. 1 week oude NGK ontstoorde bougie begint al weer te haperen vooral op top.
                    Toch lijkt de snelheid hier niet te onder lijden.

Volgende plan is nu eerst maar een geheel nieuw bewerkt Creco blokje met 13/13 en iets verder getuned.

@ Jarco; Lekker de cilinder op je blokje laten zitten. Zodra je de cilinder eraf trekt kan je alleen maar ellende tegen komen. Wat niet weet wat niet deert.

speedbuxy
                    Bijdrager

Das zonde:(
                      Verkoop de rest van je euro,s dan maar snel aan mijn, want 3x is ook scheeps recht:D
                      En een calibrata kan idd ook gewoon stil zijn:thumb want stephan zijnes was ook redelijk stil bij de adam toer.

En die 90km moet ik eerst zien dan geloven, want jij bent ook niet een veder gewicht te noemen:D
                      Of je typt dit idd vanuit je bungalow in limburg pal gelegen aan de vaals berg:haha

Javad
                      Donateur

Ik ben samen met Martino langs een snelheidsmeter gereden, toen we er langs scheurden gaf hij 79 aan bij Maarten maar die zat nog lang niet aan zijn top, dat ding jankte maar door en ik schat dat hij er de rest van de weg nog zo’n 7 km bij op gooide. Dat komt op een totaal van 86 km pu.
                        Wellicht zitten die latente 4 km ook nog wel in dat blokje verscholen.
                        Ik zou er, nu ik dit meegemaakt heb, niet raar meer van opkijken.

<3 Thunderstone
                        Check mijn perso!

misterd11
                        Bijdrager

hey martino, kan je ook zon blokje voor mij opbouwen 😛 wil ik ook wel!
                          Gr daniel

Martino
                          Topic starter

Nou vandaag nog eens mijn top getest met een GPS tracker van mijn telefoon. Deze gaf max 87,30km/h aan. Helaas was dit voor korte duur. Een warmloper volgde. De 90 zal ik wel net niet gaan halen met deze overbrenging, maar met 1 maatje kleinere poelie misschien wel. De vraag is alleen of hij dat wel trekt? Zeker, met mij idd niet vedergewicht als bestuurder.

Nog zo’n blokje ga ik zeker bouwen maar dan met wat nettere onderdelen. De huidige cilinder heeft al genoeg loopsporen en de krukas heeft ook al de nodige speling. Het warmlopertje van vandaag kwam daarom ook niet geheel onverwacht. Dit nieuwe blokje wordt dan wel voor mijzelf misterd. 😉 Ik ben ff klaar met Eurcilindro’s.

Andree, kopen? 😀

speedbuxy
                            Bijdrager

Martino :
                              Ik ben ff klaar met Eurcilindro’s.

Andree, kopen? 😀

Ik ben helaas platzak anders had je een koper:thumb
                              Want gaat niks boven euro kwaliteit:D:thumb

Denk trouwens dat je 80 poeli niet meer trekt.
                              Maar is zo ook al ERG netjes:thumb

Martino
                              Topic starter

Ongelooflijk hoeveel km’s jij al hebt gereden met de 43mm Euro en ik al 2 stuk heb liggen. :pest

speedbuxy
                                Bijdrager

Ja dat is wel een erg scheef contrast dan:D
                                  Maar ook deze 46euro waar ik nu mee rijd lijkt bullit proof:thumb
                                  Dus ik houd het toch op domme pech.

“Geluk is met de domme” zeggen ze dan wel eens. 😉

Ik voelde hem aankomen:lol maar ben in dit geval dan graag dom:D

15 berichten aan het bekijken - 91 tot 105 (van in totaal 365)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.