Vespa-Ciao.NL
:: Collectie van Martino

Home Forums Perso’s Collecties Collectie van Martino

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 365)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Steven
    Donateur

Is dat een beetje mooi gelukt, 27mm uitlaatflensen erop lassen? Wil best een foto zien daarvan :thumb

eidos
      Donateur

Best goed gelukt voor de 3e keer lassen:D Al zeg ik et zelf. Zitten er netjes en stevig op. Ben zeer benieuwd wat die 43mm DR Evo @ 27mm gaat doen. Kan nog weleens flink hard gaan lopen! Snel testen :thumb

Anoniem

Ziet er netjes uit! Nog even met de flex eroverheen en hij is weer als nieuw!

Jarco
          Bijdrager

Dat ziet er idd. lekker uit. 😀

speedbuxy
            Bijdrager

eidos :
              Evo @ 27mm gaat doen. Kan nog weleens flink hard gaan lopen! Snel testen :thumb

Daar ben ik ook zeer benieuwd naar, want waarschijnlijk doet het niet zoveel.
              Want zelfs vol uit gedremeld is de mond diameter maar rond de 19mm (onbewerkt zelfs maar 15 a 16mm doorgang)
              Dus in prensiepe hebt je nu een 27mm flens met een ”prop of ring” van 16mm (of max 19mm).
              Wil je het echt goed doen dan zou je het om de flens heen ook op moeten lassen zodat er spek zit om de hele doorgang 27mm te maken:thumb
              Verder wel netjes gelast zeker voor een 3e keer:thumb

Martino
              Topic starter

Bedankt voor de reacties, maar de credits voor het laswerk gaan toch zeker naar Eidos uit. Die heeft gewoon ook een zeer mooi lasapperaat hiervoor.

Om speedbuxy wat gerust te stellen. Het zijn geen sierflensjes geworden op de DR evo en de 46mm Polini. 😉 Beide uitlaatpoortjes zijn wat bewerkt en idd het hele uitlaatkanaal is veel groter gedremelt. Let wel de Doorgang is ook geen 27mm dat is de buitenmaat van de flens.

De Polini is verder nog wat bewerkt door de boosters te verbreden en heb ik veel aandacht besteed om niet het onderste tapeind bloot te leggen in de uitlaatpoort. Deze zal alleen nog eens opgeboort moeten worden naar een overmaat om de aanwezige krasjes weg te werken. Vandaar dat eerst de DR geproeft gaat worden.

speedbuxy
                Bijdrager

Martino :
                  Om speedbuxy wat gerust te stellen. Het zijn geen sierflensjes geworden op de DR evo en de 46mm Polini. 😉 Beide uitlaatpoortjes zijn wat bewerkt en idd het hele uitlaatkanaal is veel groter gedremelt. Let wel de Doorgang is ook geen 27mm dat is de buitenmaat van de flens.

Daar wil ik dan wel eens een foto van zien?
                  Want omdat op te dremelen naar een maat dat die 27mm flens nut heeft, moet je best wat oplassen om de flens heen.
                  En dat zie ik op de foto,s niet terug.

Edit
                  En zeg dit niet om te pesten, maar ik weet uit ervaring dat er qua ruimte in een flens/cilinder zonder oplassen nooit meer dan 18 a 19mm zit.
                  En dit is ook nog iets wat je met de slijptol op compressor best wat tijd kost om te realiseren.
                  Dus het gaat erbij mij niet in dat jullie en de boel hebben opgelast en vervolgens ook tot pak weg en 25mm hebben uit gedremeld.
                  Alleen dat zou met een dremel al haast een complete dag taak wezen namelijk.
                  (laat staan in 2fout)

ArvidW
                  Donateur

speedbuxy :
                    maar ik weet uit ervaring dat er qua ruimte in een flens/cilinder zonder oplassen nooit meer dan 18 a 19mm zit.

Een DR70evo kun je van voor-tot achteren tot 22mm binnendiameter opfresen zonder bij te hoeven lassen. Ter hoogte van de flens kun je tot 23mm gaan.

Buitendiameter is 26.5mm, wanddikte is ong 1.5-1.7, binendiameter is dus rond de 23mm

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                    Home made engine dyno

Martino
                    Topic starter

Foto’s van mijn cilindertjes kan ik nu niet maken op werk, maar Arvid heeft evenwel een mooi voorbeeldje geschoten. Ik heb ook nooit aan oplassen gedacht met deze cilinders. Simpelweg alleen het kanaal wat vergroten. Het vergroten van alleen het kanaal heeft al aardig wat tijd gekost namelijk. Mijn wijsvinger gaat er nu makkelijk doorheen en betekent daarmee dat het kanaal dus in ieder geval groter dan 20mm binnendiameter moet zijn op het kleinste punt.

Bij de DR evo is het kanaal net even wat dunner dan bij de Polini. Wil ik echt nog een keer zoals speedbuxy zegt een grote flens op een cilinder maken dan pak ik hiervoor liever een Zeta. Die is hiervoor standaard al veel geschikter.

Als opmerking wil ik ook nog wel plaatsen dat de buitendiameter van 27mm is gekozen vanwege een aantal uitlaatjes in die maat.

speedbuxy
                      Bijdrager

ArvidW :

Ik zie hierop de foto anders duidelijk de ring van de orginele afgezaagde van 22mm flens nog zitten, dus hoe hij dan 23mm groot qua doorlaat kan wezen is mij een raadsel:con
                        Maargoed ik ga niet ieand perso verneuken met een offtopic, maar weet wel dat zonder oplassen je nooit aan een mooi egaal overlopend trajeckt van +- 25mm komt.
                        En ook niet 23mm gezien je dan de hele orginele flens weg zou moeten dremelen die op jou foto nog duidelijk aanwezig is.

Edit
                        Hier mijn flens is duidelijk groter uit gedremeld dan de jouwes.
                        En toch kom ik maar 18mm uit dus weet niet in welke droomwereld jij op 23 uitkwam:D

ArvidW
                        Donateur

Het raadsel is niet zo heel moeilijk:

Slijp heel die 22mm flens eens vlak, je ziet dan dat er gelijk een vlak ontstaat met een buitendiameter van 26mm

Bedankt dat je me na 5 jaar nogsteeds niet op mijn woord geloofd. Andree, ik ben geen opscheppend 15jarig prutsertje, ik ben een serieuze bijna afgestudeerd HBO werktuigbouwkunde student die weet waar die mee bezig is.

Home made engine dyno

Martino
                          Topic starter

Ik zie het niet als mijn perso verneuken hoor andree. Een andere kijk op dingen brengt ons allen verder. Alle off topic kunnen we later wanneer het niet interressant meer is wel aanpassen.

Maar even feitelijk kan je juist zien op de foto dat de uitlaatflens groote hier dus wel groter is. Als je bij een normale uitlaatflens kijkt van een DR zie je van onder gezien een soort T-vorm. Jij hebt de cilinder wel liggen dus kijk hem maar van dichtbij. Dan zie je het verschil wel.

Maar jij hebt het steeds over een binnendiameter van nu +-25mm, maar als je goed leest was dat ook niet wat ik beoogd heb.
                            Alleen zorgen dat het kanaal wat groter wordt als origineel en daar tevens een 27mm uitlaatpoort buitendiameter aan te lassen voor de verschillende uitlaatjes. Dus dat hele oplasverhaal komt hierbij helemaal niet om de hoek kijken.

Edit: Ik zie dat arvid nou ook al ongeveer hetzelfde zegt. Maar pak de reallife cilinder er maar eens bij dan valt het je direct wel op.

speedbuxy
                            Bijdrager

Dat geeft idd wel ”wat” extra spek om in de werken, maar dan nog meet ik daar geen 5mm extra in of uit.
                              En ik geloof nooit snel iemand op zijn woord dat heeft niks met jou persoonlijk te maken:knuffel

Edit
                              Die laaste pic geeft een duidelijker beeld van de extra speklaag.
                              (neemt natuurlijk niet weg dat de 46 polini dat niet heeft waar het mede in de verhaal ook om ging)
                              En dat je een leuke opleiding doet zegt natuurlijk niks, ik ken wel meer lui met goeie opleidingen maar dat zijn wel dikke swetsers.
                              Opleiding maakt je karakter namelijk niet.
                              (niet dat ik jou een swetser vind hoor verre van dat zelfs)

ArvidW
                              Donateur

Damn, zeg je nou dat ik zo ongeveer gelijk hebt:o dat maakt mijn dag weer goed:D (printscreen!)

Om jou ook even tegemoet te komen;), jouw cilinder lijkt ook fors minder vlees rondom te hebben dan de olympia die ik poste of mijn eigen DR70evo. Misschien is in een ander jaar geproduceerd

Edit: Ow, wist niet dat het een 80polini was. Nouja, komt het daar door.

Edit 2:80polini was idd wat krapper:

Home made engine dyno

speedbuxy
                                Bijdrager

ArvidW :
                                  Damn, zeg je nou dat ik zo ongeveer gelijk hebt:o

Ja ik moet idd bekennen dat het erg sterk op lijkt dat de DR evo wat meer spek heeft:D
                                  Had je wel even wat eerder mogen melden:D dan had ik een oude Dr gekocht om op los te gaan ipv een malossi 43:D

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 365)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.