Home › Forums › Perso’s › Collecties › Collectie van Martino
- Dit onderwerp bevat 364 reacties, 75 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 4 jaren, 6 maanden geleden door speedbuxy.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
12 december 2010 om 23:30 #466475
Vandaag dan eindelijk mijn Polini pekelblokje er onder gemonteerd. En Max ik heb idd maar een andere Top one erbij gepakt. 😀 Aangezien het hier toch om een tijdelijk blok gaat moest niet alles perfect. Alleen kwam ik nu toch wel een probleem tegen wat ik nog even ga oplossen. Een van de tap bouten van de SE is door gedraaid. :((
Omdat ik niet thuis heb gesleuteld vandaag, maar in Bedum bij Javad. Heb ik alles maar zo goed mogelijk vast gezet en zo naar huis gereden. Wel weer eens grappig dat fluitende geluidje te horen. Dit werd naar mate de meters vorderde wel erger en je moest wel wat gas bij blijven geven anders viel hij direct stil. Nou hoop ik dat het alleen de tapbout zelf is en niet het carter, maar met een SE weet je het maar nooit?
En Javad nog bedankt voor de kleine onderdeeltjes die ik van je kon lenen anders had ik sowieso naar huis moeten lopen.
13 december 2010 om 10:02 #466560Das balen van het tapeind, hopelijk zit het probleem niet in het carter maar in het tapeind zelf.
Jammer dat we elkaar net misliepen, want ik had graag nog een rondje op jou ciao gemaakt (alleen zou dat niet zo’n succes zijn door de problemen met jou blok)13 december 2010 om 14:41 #466570
Waarom?Als de schroefdraad in je carter dol gedraaid is, kun je dit nog best repareren. Draad van je tapeind iets opruwen met scotch brite, ook de schroefdraad in je carter ontvetten en vervolgens weer monteren met iets combi metal(Bizon) aan de schroefdraad. Gebruik alleen wel een knap tapeind, je krijgt het namelijk nooit meer los;)
13 december 2010 om 15:00 #466572Nou moet ik eerst nog eens kijken wat en waar het precies is door gedraaid. Er zijn in ieder geval een boel oplossingen voor te verzinnen en die van Max had ik nog niet eerder van gehoord. Alleen jammer dat ik nu weer de koude schuur in moet. En dat hij nooit meer los kan is geen probleem met dit blokje. Bedankt voor je advies.
13 december 2010 om 18:00 #466580http://link.marktplaats.nl/404063126

Klein cartertje kun jij vast makkelijk vervangen, anders durafixen we die wel.
<3 Thunderstone
Check mijn perso!19 december 2010 om 23:46 #465879Aangezien ik nog even moet wachten op locktite voor het pekelblokje ben ik vandaag maar eens even verder gegaan met het Creco 43mm blokje.
Ik heb de boosters hiervan aangepakt en heb ze in ieder geval doorgeprikt zodat ze niet alleen zuiger gevoed meer worden.

Het resultaat is niet zozeer verbluffend. Het meest viel op dat het blokje nog netter liep. Dit kan met het instaleren van een ander kopje te maken hebben. Overigens lekte hij met beide kopjes niet. Op top lijkt hij niet harder te gaan. Wel lijkt hij onderin nog weer een beetje meer power erbij te hebben gekregen.
Ook valt op dat het verschil tussen half en vol gas nihil is. Hij lijkt alleen maar wat meer lawaai te gaan maken bij vol gas. De volgende keer dat ik de cilinder weer ga bewerken moet er toch echt iets met de timingen ervan gebeuren.
7 januari 2011 om 00:45 #467188Vandaag het pekelblokje in elkaar kunnen zetten met het tapeind in het kleine carter gefixt met locktite. Nu lijkt het er nog op dat ook het onderste tapbout het begeeft. Deze probleempjes liggen geheel in stijl met de naam pekelblokje.;)
Het is ook opgebouwd uit oude lagers, pakkingen en een slotspeling van de zuigerveren van bijna 3mm, maar het rijd. Weliswaar met al zijn gebreken en absoluut niet stationair.
Alsnog had ik graag even wat dingen eraan verbeterd voor de toer die zondag op het program staat, maar de tijd laat het niet toe. Ik neem voor de zekerheid een reserveblok mee, maar verwacht toch gewoon hiermee de toer uit te kunnen rijden. 😀 Kom maar op met die vervelende weeromstandigheden.
7 januari 2011 om 01:12 #467189Martino :
en een slotspeling van de zuigerveren van bijna 3mm, en absoluut niet stationair.Dat voldoet wel aan de beschrijving van mijn evo blokje:D
Maar die toerde ook alles altijd gewoon uit dus gaat vast wel goed komen
Je uitspraak qua weer ben ik het niet mee eens of jij moet 10graden en veel zon als vervellend beschouwen:D7 januari 2011 om 01:28 #467190Ja de blokjes waar je geen vertrouwen in hebt blijven vaak juist wel lang draaien. Dit maakt alleen wel weer een geluid dat ik in geen jaren meer heb gehoord. 😀
Ik doel met mijn uitspraak over het weer niet alleen op zondag aanstaande, maar voor komende tijd.
Januari tot half februari schat ik zo in.Dan krijgt de ciao een make over en een compleet nieuw special Polini blokje. Ook komt er dan toch een tussenstang en vorkdempertjes op. Dit wilde ik al tijden doen, maar kwam er steeds niet van.
7 januari 2011 om 01:38 #467191Ja je moet maar zo denken hoe verotter hoe beter want dan kan er ook nog weinig aan stuk gaan:D
En dat er niet aan toe komen weet ik alles van, heb ook nog een complete ciao staan die gestript moet worden, aangepast, gespoten en weer in elkaar moet:|7 januari 2011 om 17:45 #467219Nog een tapboutje? Kun je die ook vastzetten met loctite?
<3 Thunderstone
Check mijn perso!7 januari 2011 om 19:23 #467231Ja dat zal wel kunnen, maar heb er voor de toer geen tijd meer voor. Ik moet het hier eerst mee doen.
Na de tour misschien maar eens een goede revisie voor dit blokje, maar dit heeft geen prioriteit. Is tenslotte alleen bedoeld om de wintermaanden door te komen.17 februari 2011 om 13:36 #468497hey als je zin en tijd hebt zou je dan een poort map willen maken van de cilinder?
(mits die niet op een blok zit)uitlaat poort ziet er erg smooth uit=)
De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.17 februari 2011 om 14:05 #468498Poortmapje maak ik nu niet voor je, cilinder zit idd op een blok.
En die uitlaatpoort is nog niet erg netjes te noemen. Je ziet een klein uitschietertje naast de poort helaas.13 juni 2011 om 16:47 #487533Vandaag met hulp van Eidos mijn koplamphouder weer netjes gelast van de Ciao. Geen idee hoe deze gescheurt zal moeten zijn, maar ik dacht aan het geluid wat hij maakte eerst een lekke koppakking te hebben. :con Totdat ik er dus achter kwam dat het bijgeluid zich stilhield bij het vasthouden van de koplamp.
Hij zit nu dus weer mooi netjes gelast evenals 2 cilinders die we hebben voorzien van 27mm uitlaatflensen. Binnenkort maar eens 1 van de twee testen op de ciao.
Edit: Foto

Dit zijn ze gelast, tevens nog niet afgewerkt en duidelijk ook te lange flensen. Worden ingekort en mooi smooth over laten lapen op de cilinder.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.