Home › Forums › Perso’s › Collecties › Collectie van Martino
- Dit onderwerp bevat 364 reacties, 75 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 4 jaren, 6 maanden geleden door speedbuxy.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
3 maart 2018 om 20:23 #724438
Dat is idd jammer dat ze nog steeds klemmen 😥
Ik zou deze dan ook terug sturen. Want zoals Javad al zegt is een klemmende cilinder weinig waard.@ Javad; De krukas is een raceversie met in ieder geval een opentijd van de krukwang van 148°. Dit is groter dan de Piaggio krukjes en zelfs wat groter dan de doorsnee racekrukassen. Ik heb nog niet gekeken hoe de open en sluit tijden zich verhouden tov de inlaat. De drijfstang vind ik een mooi ding met naar het lijkt gelazerd de merknaam hierop pronkend.

@ AC Racing; Welke vitrinekast doel je op. Het meeste van de collectie ligt letterlijk op de plank, van stellingkasten.
In het algemeen inderdaad teleurstellend dat Athena nog niets aan hun “klemmend” probleem heeft verholpen. Het is een combinatie van de cilinder en zuiger overigens welke beide zorgen dat deze cilinders dit probleem hebben. Ook Pinasco heeft hier soms last van en gebruikt min of meer dezelfde zuigers. Ik denk dat de spanning van het hemd bij de cilinder er voor zorgt deze niet precies rond blijft. Oplossing wellicht de spanning hiervan af halen of deze punten bijwerken. Bij een 2e handse zal ik wel voor een eigen oplossing gaan. Mede omdat is gebleken dat terug sturen weinig zin heeft en je niet ineens goede niet klemmende cilinders terug krijgt.
4 maart 2018 om 10:02 #725030Prachtig drijfstangetje, dat geeft vertrouwen in de kwalitijd. Vreemd en jammer dat Athena die cilinders niet controleert voordat ze de deur uitgaan.
4 maart 2018 om 10:37 #725078Mooi spul! Onbegrijpelijk dat zo’n probleem niet opgepakt wordt, ik kan daar echt niet bij. Zonde ook want ik zou hem graag eens proberen maar ik durf het er ook niet op te wagen..
5 maart 2018 om 16:47 #726643Mooie collectie (helaas licht klemmende) Athena cilinders maar die krukas is toch wel echt een paradepaardje, heel mooi!
Na dit typen zal ik je topic verplaatsen.
Welkom op ons forum!
Breng een bezoekje aan mijn Ciao project.10 maart 2018 om 11:19 #731254Vreemd dat Athena hier zelf vrede mee heeft. Zij zullen vast ook wel eens een zuigertje door de cilinder halen.
Krukje ziet er wel erg mooi uit moet ik zeggen. Ga je hier ook mee rijden of blijft het op de plank?
25 augustus 2018 om 21:37 #777946Gezien ik de afgelopen Harz tegen problemen ben aangelopen met de Black Chrome Ciao, moest deze nog even opgeknapt worden. Bij thuiskomst bleek de krukas gebroken te zijn en bij nadere inspectie bleek er ook een Top Racing krukas in te zitten. Niet zo gek dat deze is gescheurd denk ik dan, maar wel vreemd gezien ik deze krukassen nooit meer monteer. Ik heb ooit dit carter van de plank gepakt en een cilinder erop gezet om er vervolgens mee te gaan rijden. Voortaan dus eerst het blokje uit elkaar halen voordat deze het levenslicht ziet. Een wijze les geleerd!

Hier een beeld van de afgelopen Harz editie. Dit geeft een idee hoe ruig het terrein soms kan zijn.Toch was ik over de Top racing krukas niet geheel ontevreden met name de timingen van de krukwang. Nu heb ik maar weinig Piaggio krukassen om te gebruiken, maar 1 ding is zeker er komt een Piaggio krukas in. Uiteindelijk heb ik nog een snorkrukas gevonden welke nu bewerkt om soortgelijke timingen te krijgen als de Top Racing in de SE, zowaar niet beter.

Deze krukas opent 145° voor BDP en sluit 53° na BDP. Dit was origineel 145° open voor BDP en 35° sluiten na BDP. De totale opentijd is van 180° naar 198° gegaan. Bij de Top Racing krukas was dit ook 198°, maar opende deze 150° voor BDP en sloot 48° na BDP. De bewerkte snorkrukas heeft dus eenzelfde tijd dat de inlaat open staat alleen opent en sluit deze wat later dan de Top Racing krukas. Ik ben benieuwd of dit ook is op te merken in de hogere toerentallen?
Nou de lagers erom en een nachtje in de vriezer ermee.
25 augustus 2018 om 22:38 #777954
Dat zijn wel erg vette klinkers inderdaad. Ik vind de bomen naast, de weg toch wel een beter idee.
Zo heeft het meer weg van een bos dan van een autobahn.Het lijkt me wel prachtig rijden, zo tussen de everzwijnen, egeltjes en herten.

Als je daar een burnout geeft dan vind je zo een paar dode Duitse soldaten (met enige verbeelding).
Ik zie het zo al voor me, een gillende setup en de handgranaten die om je oren vliegen.
Echt een belevenis.
Dat word een koud nachtje voor die krukas, Brrrr. 🙁
26 augustus 2018 om 11:10 #777974Goeie keuze om een snor kruk te pakken en bewerken. Zou mooi moeten gaan lopen

Ik heb hier een speed engine met originele snor kruk. Kunnen we in de toekomst mooi een sparren om te zien wat nou de verschillen zijn tussen een vroege inlaat sluiting en een latere.26 augustus 2018 om 23:07 #778005@ speedbuxy; Niet dat er heel veel verschil zit tussen de krukassen, maar ook Piaggio snorkrukassen zijn niet alleen gelijk betreft het ontstekingstijdstip. Het is dus altijd belangrijk dit met desbetreffende onderdelen eerst goed uit te zoeken. Toch is het wel leuk om beide setups eens naast elkaar te zien. Het grootste verschil zit hem vooral in de duur van de opentijd. Bij jou zal dit ong. 180° zijn en bij mij is dit nu 198°.
@ zevenenergie; Weinig wild wat je er tegen komt hoor. Alle dieren zijn toch wel zo schuw dat bij het horen van de 2-takt sound ze al snel verstoppertje spelen. Bij het maken van burnouts was eigenlijk meer de hoop op het vinden van verloren nazi-gold. Helaas zijn we er finincieel niet rijker op geworden, maar wel betreft de ervaringen.
De krukas is al weer uit zijn deep freeze en weer veilig tussen beide carterhelften ingesloten.
27 augustus 2018 om 06:53 #778008Ik ben benieuwd hoe die bewerkte snorkruk gaat lopen op een SE Martino, in theorie zou hij iets hoogtoeriger moeten zijn dan de TR krukas zoals je al aangaf. Ben benieuwd naar de testresultaten!
28 augustus 2018 om 02:59 #778062Vandaag het blokje weer onder de Ciao gemonteerd en direct open getrokken. Hij staat nu op een vario-overbrenging en ik vindt het heel lastig te zeggen of er verschil is te merken. Mijn gevoel zegt mij dat er geen verschil is of in ieder geval niet te merken. Ik zal de Ciao weer op eenzelfde poelie-overbrenging zetten en dan nog eens uitvoerig testen. Wel was het heel verleidelijk om niet de uitlaatpoort en kanaal van de 42mm Polini aan te pakken. Zo out of the box is het gewoon niet een wild getimede cilinder en vraag mij dan ook af of de langere/latere inlaattiming wel op te merken is.
28 augustus 2018 om 10:22 #778067Martino mooi dat je weer aan het posten ben geraakt 🙂 , ik eis dat je zulke dingen vaker erop zet :p, als ik voor mij zelf praat zijn dit de dingen waar meer aandacht aangeschonken mag worden , uitvijlen , doortrekken enz is allemaal leuk maar zonder een bewerkt krukas kun je het maximale er nooit uithalen.
krijg hopelijk vrijdag of zaterdag de RB kruk binnen en zal je even wat foto’s door sturen en ben benieuwd wat jou kijk er op is30 augustus 2018 om 07:04 #778085Ik heb eigenlijk ook nooit het gevoel gehad dat er veel verschil zit tussen snor en brom kruk.
Ik zou dit testen met een hoogtoerige setup met en zorgen dat er niks veranderd aan de rollen van de vario. 3 runs doen op een lange vlakke weg.
Vroeger reed ik met de d’r Evo met snor kruk en dat liep vrijwel net zo hardDe budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.31 augustus 2018 om 14:01 #778129Mooi dat het blokje weer in elkaar zit. Klaar voor de volgende Harz tour 😉
Welkom op ons forum!
Breng een bezoekje aan mijn Ciao project. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.