Home › Forums › Perso’s › Collecties › Collectie van Martino
- Dit onderwerp bevat 364 reacties, 75 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 4 jaren, 6 maanden geleden door speedbuxy.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
12 augustus 2014 om 21:02 #495205
Over als je weer met dat achterwiel gaat rijden! Ik steek die band lek jonguh :pest
Come and get me. :duivel
13 augustus 2014 om 00:30 #495207Vandaag de Citta even van goed werkend licht voorzien. Nieuwe kabels getrokken en daarom ook direct maar een begrenzer aan gesloten. Nou wilde het dat ik constant de plus uit mijn blok verkeerd had aangesloten en op de verkeerde draad van de elektrische spoel. :con Na het verwisselen hiervan brandde beide lampen als nooit tevoren.
Hier een filmpje van de Citta op de Roller eerst zonder begrenzer en later in het filmpje de begrenzer ingeschakeld.
Ga je deze nog eens een keer fabriceren Elkan? Ze werken prima zolang je maar niet een te dikke setup gebruikt volgens mij.13 augustus 2014 om 05:54 #495208Loopt zo te zien netjes. Goed bezig geweest.
Wat voor begrenzer gebruik je hier eigenlijk en waar kun je deze krijgen?
Heb hier namelijk wel interesse in. Kan het zelf ook wel gebruiken.13 augustus 2014 om 11:32 #495216Weet even de naam van de begrenzer niet uit mijn hoofd, maar ze zijn gemaakt door dit forumlid Citta89 [pm]4219[/pm].
Destijds zijn er toch wel veel onder het forum verhandeld, maar zie je ze maar weinig terug met resultaten. Het zal mooi zijn wanneer er nog eens een aantal gemaakt gaan worden.
Het mooie is dat deze instelbaar zijn en dit ook echt prima werkt. Het enige nadeel wat ik ondervond is dat wanneer je een te zware begrenzing kiest hij niet eens weg wil rijden door de groene trekveren in de koppeling. Hij maakt dan niet de nodige toeren om aan te grijpen.13 augustus 2014 om 11:53 #495217Ow, dat klinkt super. Dat is precies wat ik nodig heb.
Bedankt voor de reactie. Ik ga eens kijken. Anders maak ik een gezocht topic op het forum.Wens diegene waar de citta voor is maar veel plezier met de brommer. Het is een brommertje om trots op te zijn.
11 oktober 2014 om 12:30 #448163Deze week heb ik op werk eindelijk eens tijd gehad om een vliegwieltje af te draaien. Ik heb als proef een contactpunten vliegwiel genomen. Het was een lichte versie eindigend op het cijfer 5 en woog 780 gr.
Allereerst heb ik een deel van de bovenkant afgedraaid zodat het gat voor de contactpuntonsteking net meegenomen is. Hierna heb ik hem andersom ingepast en heb 11mm vanaf de buitenkant afgedraaid. Als laatst nog een klein beetje van de onderkant, maar dit was meer voor het optische aanzicht.
Het vliegwieltje weegt nu 590 gr. Toch een goede 190gram eraf en in mijn oog lekker aan de veilige kant. Ook hoef ik niet een al te licht wieltje gezien het al een contactpunten versie is. Hieronder de foto’s van het resultaat.

Heb hem uiteindelijk ook een straalbeurtje gegeven om hem helemaal weer mooi te laten ogen.

Nou op naar een Berini en Electronisch vliegwieltje.
11 oktober 2014 om 14:38 #447985Ziet er netjes uit

Nadeel is alleen dat de balance er nu ook uit is en das echt niet comfortabel rijden.
Hoor Avanti op het eind van dit filmpje.
(dit was met een afgedraaid vliegwiel van Tonni)
KLIKEdit
Ik heb evt nog wel een Berini wieltje liggen mocht je nog op zoek zijn.
Kan ik evt kosteloos voor je meenemen morgen.11 oktober 2014 om 15:54 #446211Hey Bux,
Daar was ik bij. 😀 Maar wat je zegt klopt wel balans zal heel anders zijn, alleen was dit vliegwieltje om te beginnen al helemaal uit balans. Dus misschien is het zelfs wel beter geworden. 😉 Ik ben in ieder geval wel van plan om vliegwielen op de krukas te balanceren.
Berini vliegwielen heb ik ook wel liggen en moeten er ook aan geloven. Had hier ook een topic over gestart, maar niemand lijkt de ervaring te hebben hoeveel je precies van buitenaf kunt halen. Wanneer je nou schreef dat je ook een Berini lichtspoel kon meenemen. :lol Ik wacht nog op Vincent die mij er een zal op sturen en ik met het Polini blokje weer kon rijden. Moet het toertje morgen nu met een ander oud blokje doen. 🙁
11 oktober 2014 om 21:27 #448179
erikbloembergHey martino ben benieuwd hoeveel eraf kan van het berini vliegwiel. Ik hou me aanbevolen.
23 november 2015 om 12:12 #497602@ erik; Voor de mogelijkheden afdraaien Berini vliegwiel zie volgend topic; Afdraaien Berini vliegwiel
Niet een heel grote update, maar met het oog op de veranderende weersomstandigheden heb ik een uitlaat veranderd voor de Ciao.
Ik kwam deze tegen en past prima in het thema van de BlackChromeCiao. Nu hopen dat deze pijp door herfst en winter niet snel onder de brommer vandaan roest en alleen een poetsbeurtje nodig is om het chroom weer te laten shinen.
23 november 2015 om 13:06 #497603Dat staat erg netjes

En we hopen op een waardeloze winter, dus met het chrome gaat het helemaal goed komen:lol
23 november 2015 om 17:59 #497605Dat pijpje past perfect bij het thema

Wat voor merk is het eigenlijk ?Je ware pubertijd duurt je leven lang
Lightlord's Dizzy/Gypsi23 november 2015 om 19:21 #497606Erg nette Ciao
. Uitlaatje past mooi bij het thema, je hebt niet nog ergens een recht 12 spaaks achterwieltje liggen?23 november 2015 om 22:32 #497607Ik dacht dus juist dat chroom beter tegen pekel en herfsttroep bestendig is dan normale lak, maar we gaan het wel meemaken?
Vandaag een behoorlijk stukje gereden en vanavond hebben ze ook al gestrooid hier in Groningen. Dus kom ik precies op tijd met deze uitlaatwissel.Ik vind de uitlaat zelf ook goed staan onder de brommer, mis alleen een dikkere voorbocht. Je merkt gewoon dat hij erg inhoud, maar ondanks het inhouden rijdt het wel erg leuk en zit er een mooie sound in. Welk merk het nu is, geen idee? Ik weet alleen dat het een klassiek uitlaatje moet zijn. Wat hem uniek maakt is het ingeknepen stuk aan het uiteinde. Dit heb ik nog niet eerder gezien? Dus weet iemand het merk dan hoor ik het graag?
En Wilk, je hebt helemaal gelijk hoor. De verschillende wielen kunnen niet. Ik ben alleen nog te lui geweest het wiel te vervangen.:whistle
24 november 2015 om 20:41 #497620Erg puik ding om te zien!
=) -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.