Home › Forums › Perso’s › Collecties › Collectie van Martino
- Dit onderwerp bevat 364 reacties, 75 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 4 jaren, 6 maanden geleden door speedbuxy.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
28 februari 2014 om 10:25 #493956
Mooi werk. man.

Ziet er heerlijk fris uit!28 februari 2014 om 11:37 #493957Die chroomcoating ziet er echt goed uit! Topresultaat
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel28 februari 2014 om 11:52 #493958Heel vet geworden (alles)! Petje af.
28 februari 2014 om 13:05 #493959Netjes hoor :worshippy is er een howto van? 😀
28 februari 2014 om 13:16 #493960Dank voor de reacties. Hier op het forum is er nog geen how-to van idd. Denk ook niet dat er al veel mensen zijn met een eigen poedercoat setup. Glenn en ik zijn hier de enige volgens mij. Als ik zin heb zal ik wel eens een verslagje willen maken van het proces. Ik twijvel momenteel ook nog om het als service aan te gaan bieden voor forum-members.
28 februari 2014 om 13:33 #493961Ik heb net een andere compressor gekocht aangezien ik zelf wilde gaan stralen (kleine delen) en voor het betere spuitwerk.
Het poedercoaten lijkt me ook gaaf om zelf te doen :lol28 februari 2014 om 14:52 #493964Martino :
Ik twijvel momenteel ook nog om het als service aan te gaan bieden voor forum-members.Mijn DPR pijpje ziet het wel zitten mocht je de service gaan aanbieden.
Want vind chrome normaal niet echt mooi maar dit heeft een soort gelige gloed erover die het een stuk mooier doet ogen
(of is dit enkel de pic die het zo weer geeft?)En ik zie jou vaak vallen over het woord City power maar dit is gewoon een verzamel naam voor een snelle uitlaat met originele looks.
Dus zelfs de SP kan je daar onder laten vallen.
Je maakt het jezelf moeilijk door het erg te vinden want 90% noemt z,on soort uitlaat gewoon City power.28 februari 2014 om 15:49 #493966Mijn DPR pijpje ziet het wel zitten mocht je de service gaan aanbieden.
We zullen het er over de pm wel kunnen hebben. Ik durf niks te zeggen betreft gelige gloed etc. Jou beeldscherm lijkt wel vaker iets anders(donkerder) aan te geven.;) Eerst maar eens reallife zoiets aanschouwen. Ikzelf zal bijvoorbeeld veel liever echt chroom willen kunnen poederen. Momenteel haalt deze high chrome poeder het net niet bij een verchroomd onderdeel, maar dit is idd kwestie van smaak.
Het vallen over de naamsaanduiding doe ik idd vaker en zal ook nog wel vaker gebeuren. Juist omdat de naam Citypower een echte naam is voor een Proma uitlaat. In de volksmond zijn er hier later meer uitlaatjes onder gaan vallen. Giannelli had in het verleden ook juist een ander uitlaatje welke volgens mij City silence heette. En deze Giannelli Original Power is qua prestaties, looks en geluid ook wel erg anders dan de zogenaamde citypowers.
11 augustus 2014 om 18:40 #461822Geen update betreft de Black chrome Ciao, maar een over een blokje bedoeld voor een Citta. De “Black Chrome Ciao” is binnenkort wel aan een opknapbeurtje toe en wanneer deze is voldaan zal ik dit hier laten zien.
Aangezien de Citta welke ik aan mijn broertje heb gedaan nog steeds een echt snorblok eronder had liggen.
Welke ook nog eens niet goed liep en eigenlijk vervangen diende te worden. Is de keuze op wat anders gevallen.
Ook de Standaard Citta brug voelde veel te slap aan. Daarom zal er een compleet gereviseerd kickbrug en blok onder gaan komen. Het mag allemaal niet te hard gaan gezien hij bedoeld is voor woon werk verkeer, maar een beetje “spike” mag wel.
Enige veranderingen zijn een echte Proma Citypower en “tuned” cilinder.Ik heb hier een kleine foto reportage van het blokje en cilinder gemaakt. De cilinder zelf heeft wel heel wat uurtjes de Dremel en vijltjes gezien, maar over de prestaties ben ik zeker tevreden. Alle bewerkingen zijn zo gedaan dat de cilinder op elk standaard carter past en het carter dus ook niet hoeft aangepast te worden.
De cilinder is niet alleen betreft poortjes en kanalen bewerkt, maar ook is er een ophoogplaatje tussen gekomen van 1mm. Deze 1mm is van het cilinderdeck afgehaald. Het cilinderkopje is ook nog wat gevlakt om een hogere compressieverhouding te krijgen. Alles zonder pakkingen gemonteerd op een klein beetje vloeibaar na geeft een squish van 1,7mm. Dit lijkt dan erg veel, maar standaard cilinders hebben deze vaak zo rond de 2,5mm liggen.De foto´s

11 augustus 2014 om 18:48 #460195Die 50cc ziet er erg netjes uit. Erg netjes gedaan.
11 augustus 2014 om 18:55 #460194Dat ziet er erg netjes uit.
Alleen het mag niet te hard gaan. Op een blauw kenteken neem ik aan?
Hoeveel km/u geeft dit cilindertje? Ben wel benieuwd.11 augustus 2014 om 19:38 #459391Heb zelf een 50DR ooit ongeveer hetzelfde bewerkt. Ging rond de 68. Dus dit zal ook wel ongeveer 70 gaan denk ik.
11 augustus 2014 om 19:50 #459390Mooi werk weer Maarten! Ik vind het een mooie setup, cilinder zal ook wel mooi presteren is hij al op de bank geweest? kijk maar met blauw kenteken!
Het belangrijkste van woon werk verkeer is dat je een betrouwbaar blok hebt lijkt mij en dat zal wel goed zitten met deze cilinder.
11 augustus 2014 om 21:11 #459348Inderdaad heel mooi werk! Ook ik ben benieuwd naar de prestaties van dit blokje. Begint nu bij mij toch ook steeds meer te kriebelen om een std cilindertje eens onder handen te nemen..
11 augustus 2014 om 22:16 #459267Het is enigszins moeilijk te zeggen hoe snel een cilinder gaat of hoe de prestaties zich precies verhouden. Je hebt te maken met een verdere setup en andere variabelen. Ik heb onder dezelfde Citta 2 andere blokjes gehad;
Snorblokje, 12/10 carb en Citypower deed maximaal iets sneller dan 30 km/h
Bromblokje, 13/13 carb, 41mm DR en Citypower deed maximaal 55km/h
Huidig standaard kickblok plus cilinder en Citypower doet nu 50km/hMisschien dat dit ongeveer weer geeft wat de verschillen zijn. Ook nog interessant om te weten is dan dat dit blokje gelijkwaardig optrekt aan 41mm DR blokje en de maximum toeren op 7000 tpm liggen nu de cilinder is bewerkt. Veel meer info wat dit blokje doet met andere uitlaat heb ik eigenlijk nog niet en is ook niet zo belangrijk gezien het doel stadsCitta, is bereikt. Ik zal nog wel even kijken of ik deze week de Citta eens op de roller kan zetten voor een score.
Goed optrekken en betrouwbaar blijven was in de doelstelling belangrijk. De Citta heeft inderdaad een blauw kenteken en er wordt daarom niet zozeer naar een hoge topsnelheid gekeken. Ik twijfel alleen nog eens om het vliegwiel te laten afdraaien. In vergelijking tot mijn cp blokken mis ik gewoon een leuke gasreactie.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.