Home › Forums › Perso’s › Collecties › Collectie van Martino
- Dit onderwerp bevat 364 reacties, 75 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 4 jaren, 6 maanden geleden door speedbuxy.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
26 juli 2013 om 13:32 #455758
Inrijden? 😀 Blokje loopt al mooi soepel. Ik heb wel een mooie aanvulling op de 12 spakers. Namelijk;

Voorvelg met rempot voor een type voorvork zoals een SI
Het bijhorende achterwiel met ook plastic tandwiel. Dit setje komt van een ander type brommer af en dit achterwiel kan ik ook als voorwiel gebruiken doordat er aan de andere kant ook een rempot in zit.
Of nog beter het tandwiel schroef je er namelijk zo vanaf en er is dan zo een schijfrem op te monteren.
Enige verschil met de Bernardi Mozzi’s voor een Ciao is dat deze velegen 16″ zijn ipv 17″, maar voor een voorwiel vind ik dat niet eens zo erg. Eens kijken hoe ze op de Si staan. Mocht dit toch niet goed uitpakken dan is de rempot ook zo uitwisselbaar met de 17″ van een Ciao.26 juli 2013 om 14:23 #464923Word het niet tijd om je naam te veranderen in Martino plastic:lol
Wel weer leuke aanwinsten
10 augustus 2013 om 17:23 #490058Vandaag moest ik toch maar wat gaan ondernemen. Met onderstaande foto als resultaat.

Je ziet hier een Giannelli Mega Ciao versie welke ik volgens een andere methode heb gepoedercoat (Wrinkle Black)
Erg jammer dat ik geen foto’s van het proces, maar vooral de uitlaat in eerste instantie heb gemaakt. Deze was namelijk rood en bruin van de roest en je kon er bijna geen pijp meer innherkennen. Heel wat schuur/straal en poedercaot verder ben ik dus wel blij dat er nog wat gemaakt van kon worden. Het dempertje wil ik nog even netjes gaan polijsten en dan past hij prima onder een van mijn zwart chroom Ciaotjes.10 augustus 2013 om 19:34 #461769Ziet er weer netjes uit..mooi effect 😉
Je ware pubertijd duurt je leven lang
Lightlord's Dizzy/Gypsi10 augustus 2013 om 19:59 #492658very clean, cool.
10 augustus 2013 om 20:08 #452610Thanks Guys. 🙂 It’s already mounted on my moped, but the silencer needs some bending. Luckally the powdercoating hold on very nice onto the exhaust even though I did not know if this powder is heatresistance or not.

10 augustus 2013 om 20:39 #492676maybe the first cm’s of the manifold after outlet is getting too hot for the coating, but the main body of the exhaust should be ok temperature wise I guess. 😉
11 augustus 2013 om 20:14 #492698Even the first couple of centimeters the powdercoat holds on to the exhaust. I’ve tested the moped for 15kms and let it get very hot without any change in the coating. 🙂 It even looks like the powdercoat cools the exhaust a little bit. It feels like the exhaust is now colder and cools quicker then without this powdercoat.:con
23 november 2013 om 13:13 #493386
Anoniemmooie ciao heb je daar keep up the good work !:worshippy
4 januari 2014 om 02:49 #493503Ook moest er hier weer eens gesleuteld worden aan een rijdende brommer voor de jaarlijks terugkerende Nieuwjaarstoer. In tegenstelling tot een hoop andere gasten hier heb ik een winterdipje zodra er ook maar een schroevendraaier opgepakt moet worden.
-Doch de Plastidip Ciao heeft een lekke achterband. (Hier heb ik zo’n hekel aan, bouw nog liever een complete brommer van de grond op)
-De Si ergens hier ook wel een foto van te zien heeft weer een ander probleem. Ligt momenteel een Evolution blokje met Simo 48mm cilinder onder en is totaal niks aan afgesteld. Wat teststartjes gaven alleen maar wat korte pruttelmomentjes en zie er voor zondag ook niet echt een betrouwbaar blok in.
-De Citta is compleet origineel betreft blok en dan bedoel ik ook echt een Piaggio snorblokje. Hier komt ook nog eens een complete kickbrug inclusief bewerkte bromblok onder, maar voor zondag komt dit nog te vroeg.
-Dan blijft over mijn oude vertrouwde “Black Chrome Ciao”. Blok lag er alleen weer onder vandaan omdat de lichtspoel van de Berini stuk is. Nog steeds “Is” omdat ik geen vervangende in de schuur had liggen. Zelfs geen normale cp lichtspoel in de buurt.Heb er toch maar voor gekozen het blokje weer onder de Ciao te monteren. De bandjes weer even op te pompen en te kiezen voor een Giannelli Mega vanwege en mooie gestage powerband van deze uitlaat. Het was geen 2 stapjes, maar al snel liep het brommertje alweer. De lange slang en grote carb moesten waarschijnlijk nog even doorlopen. 😉
Nou heb ik morgen nog een volledige sleuteldag, maar met een virusje en dus mijn al genoemde sleuteldip zal hier morgen niet veel van komen. Ik zal wel naar de winkel gaan om een lading fietsled-lampjes aan te schaffen zodat ik voor zondag in ieder geval goed te zien ben mocht het weer schemerig of donker worden tijdens de Nieuwjaarstoer.
Ook heb ik met deze brommer/setup altijd problemen met het vinden van de juiste overbrenging en momenteel staat hij veel te zwaar, maar hij rijdt en zal er vast dit toertje weer mee door komen. :lol
4 januari 2014 om 11:34 #491599Misschien doet het je deugt dat ik vandaag ook nog moet sleutelen.
Ik moet namelijk nog de kappen en fiets tassen monteren:lol
Maar zonder gekheid ik wil bij de nieuw jaars toer wel eens een stukje op jouwes rijden om te ervaren hoe z,on zware overbrenging rijd en klinkt.27 februari 2014 om 21:18 #461558Nu het weer wat beter aan het worden is heb ik weer wat kleine dingetjes kunnen poedercoaten.
Allereerst ben ik eens begonnen met het opknappen van een 43mm Malossi. Een cilinder welke vaak links gelaten wordt doordat hij schijnbaar niet als beste presteerd en de kwaliteit ook niet goed te noemen is. Ik ben van plan er een Malossi “racing black” cilinder van te maken welke zal worden zwart gepoedercoat en ook de poorterij zal wat aan gebeuren. Tevens moet hier maar eens een apart blokje voor gebouwd worden omdat de spoelkanalen toch wel veelbelovend groot zijn. wandje heeft weer een hoonbeurtje gekregen en er is een nieuwe zuiger bij.

Verder nog wat fototjes van wat vers gepoederd materiaal.

Voor de demper nog opzoek naar mooie boutjes en/of popnagels. Het blauwe logo van Leovinci moet nog worden aangebracht. Ook de expansie zelf moet nog het een en ander aan gebeuren.
En heb ik ook een uitlaat voor citta-ciao12 hier van het forum kunnen poederen. Dit was tevens een test betreft poedercoaten gezien het een splinternieuwe uitlaat betrof welke niet eerst van zijn laklaag is ontdaan. Dit vergt wat andere handelingen maar het resulteerd toch in eenzelfde chroompoedercoat als een kale ondergrond.
27 februari 2014 om 21:50 #493952Erg netjes Martino! Is dit nou die Malossi die ik gehoond heb? Heb je nou ook een overmaat zuiger moeten gebruiken?
27 februari 2014 om 22:03 #493953Die gianelli citypower is echt baas=)
43 mm malossie heb ik ook wel vertrouwen in, flinke poorterij inderdaad, heb er ook 1 gehad.
Verder thumbsup voor je powdercoat kunsten=)28 februari 2014 om 08:41 #493955Thanks heren.
@ Florian; Ja dit is deze Malossi. Wellicht had je al gezien dat deze nog erg weinig km’s had gereden alleen was warmgelopen en de uitlaatflens was beschadigd. Ik vind hem er nu icm nieuwe zuiger zelfs beter uit zien dan nieuw. 😉
@speedVespa; Het is een Giannelli Original power en ik heb het juist over de kanalen en niet de poorten.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.