Home › Forums › Perso’s › Collecties › Collectie van Martino
- Dit onderwerp bevat 364 reacties, 75 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 4 jaren, 6 maanden geleden door speedbuxy.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
27 juni 2013 om 21:07 #492209
In het geval van een cp vervanger zal ik altijd kiezen voor een Berini onsteking. Ik heb het niet zo op die vervangers, zeker op een SE willen ze nooit heel mooi lopen.
“Wel fancy he” die kleurtjes. Ben er wel tevreden over, kost ook wel wat tijd om alles zo te krijgen.
27 juni 2013 om 21:20 #492202Zeker mooi die kleurtjes. Heb je de letters met de hand gedaan na het coaten?
27 juni 2013 om 21:23 #492338Die letters zo poedercoaten zonder sjabloon is niet te doen idd. Dit is gewoon een normale Posca verfstift.
Als je goed kijkt mis ik nog een 3e kleur blauw uit het logo van Polini. ;)(Het middelste streepje)21 juli 2013 om 23:29 #492479Vandaag was het toch wat te warm voor wat dan ook. Daarom ben ik vandaag maar eens lekker in de kelder wezen klussen.
Eindelijk maar toch de tuned Polini SE af gekregen. Ik ben toch maar voor een Berini onsteking gegaan ivm het afgebroken boutje van de cp’s. Het vliegwieltje van Berini eerst even goed schoongemaakt, gestraald en wit gepoedercoat.Natuurlijk eerst wat problemen met het niet vonken van de onsteking. Heb hierop alles doorgemeten en ben er achter gekomen dat een Berini onsteking een onsteking apart is. :con Met de hand onmogelijk snel genoeg te kunnen draaien voor het verkrijgen van een vonkje uit de bougie, maar wel op de rode en witte draad van de onstekingsspoel. Ik ben hier nog even verder mee wezen pielen, maar dan toch maar besloten het blok te monteren onder de “Black Chroom Ciao”.
Het was starten en lopen. Zie hier een filmpje.
Vervolgens ook maar direct een blokje om gereden en Broezert gebeld om een ritje te maken.
Prestaties zijn al best goed te noemen en haal makkelijk de 80 km/h, maar er zit nog meer in.Setup nu;
Polini SE tuned
16mm Carb @sproeier 80
16mm Sruitstuk tuned
46mm Polini
Piaggio Bromkrukas
Giannelli fire
Bromvertanding @ 1:6,75 en poelie 70
Polini KR trekverenIk wil even hiermee verder en kijken hoe en wat dit precies presteert om later een tuned 46mm Polini te monteren welke klaar ligt. Wellicht toch ook maar een vario monteren en wat verschillende uitlaatjes testen.
22 juli 2013 om 08:30 #486687
erikbloembergberini onsteking

22 juli 2013 om 09:40 #491601Dat klinkt lekker! Zo’n brul met een hoop beuk power, die kan een 16mm carb wel waarderen 🙂 Nu weet ik niet veel van de berini ontstekking maar wel fijn dat het blokje dan toch loopt, kut werk als problemen uit de ontsteking komen

Ben benieuwd hoe deze snelheid uitpakt met vario! 8)22 juli 2013 om 09:52 #492358Mijnes klinkt pittiger en pakt beter op:pest:lol
Maar ik heb dan ook een snor kruk een geen ouwe oma trekveren:D
Maar kon je de cp bevestiging niet fixen dmv uitboren en opvullen met durafix?
Want z,on berini vliegwiel heeft niet echt grote en diepe koelvinnen en heb dus ook altijd getwijvelt aan de koel capaciteit hiervan.22 juli 2013 om 13:00 #459637En mijnes is mooier… 😀
Maar het klopt idd hoor. De gasreactie mag nog wat sneller. In vergelijk met die van jou:
-Inlaatvlakje is naar boven gevijlt en zal dus ook eerder openen. Richting snorkruktiming, maar staat ook langer open.
-Wel is dit Berini vliegwiel wat zwaarder dan de cp vliegwieltjes en scheelt bijna 200 gram.
-De KR veren zijn al wat af en wil er ook mooie blauwe in. Staan beter bij de kleur van de carters.
-De uitlaat is een hoogtoerige welke sowieso al wat trager opgang komt. Er moet natuurlijk nog een Polini pijpje onder.
-Misschien nog eens een rocket of vervroegingsspie gebruiken. Naar het schijnt icm een Berini onsteking werkt dit wel aardig.Over het algemeen ben ik wel tevreden over de Berini onsteking. Ik heb nog geen raare slagen kunnen ontdekken, maar de werking ervan blijft mij nog enigzins een raadsel. Het werkt niet zoals een cpvv. Wat ik dus wel mis is het mooie lichte vliegwiel van een cp onsteking, maar dit wieltje is ook weer geen elec vliegwiel. Hij zit er met bijna 900 gram mooi tussen in. Qua koelvinnen zijn deze wieltjes idd wat minder bedeeld als de Piaggio vliegwielen en hopelijk koelt dit genoeg. Mocht hij het uit houden in deze dagen van warm weer zal het vast goed zitten. Nog een ander opmerkelijk voordeel is de balans die dit vliegwieltje heeft. Het trillen lijkt minder te zijn dan toen ik nog met een CP wiel op dit blok reed.
Toch zal ik wanneer het blok er onder vandaan gaat het afgebroken boutje van de cp’s uitboren en nieuw draad in tappen. Zodat het ook mogelijk is om weer met conventionle contactpunten te gaan rijden.
Vario gaat er zeker ook nog opkomen. Het motortje heeft zijn power vooral bovenin de toeren. Dit zal mede door de wat vreemde combinatie cilinder uitlaat komen. Ik zal dus eerst eens een top one proberen en kijken wat hij hiermee doet.
Wanneer hij straks op vario staat zal de Giannelli Fire vast wel weer een juiste kandidaat zijn.22 juli 2013 om 17:25 #492489Martino :
En mijnes is mooier… 😀Ja maar jij hebt al een sexy 16mm dus das niet eerlijk:lol
Maar ben benieuwd hoe het berini wieltje zich gaat gedragen op een wat pittigere setup.
Want heb zelfs ook 2 setjes liggen maar heb iedere afgehaakt om deze te monteren vanwege die matige koelvinnen.22 juli 2013 om 22:30 #492500Nou ik hoor en lees dat mensen in dit warme weer zelfs met originele blokjes een warmloper hebben. En dat mijn blokje het goed uit houdt. Verwacht ik dat ook jij prima met de Berini onsteking kunt rijden. Voor ons cp rijders is het nog niet direct helemaal over naar elec.;)
Vandaag alvast wat verder wezen testen.
Nieuwe koppeling met blauwe Polini trekveren, maar verschil met de ietwat versleten KR veren was niet te merken.
Een Polini Top one gemonteerd waardoor de trekkracht een heel stuk beter is geworden, maar de topsnelheid wel iets is afgenomen. Ik zal nu zelfs wel een kleiner poelietje willen proberen. Jammer is dat ik geen Ciao versie Leo SP meer heb liggen om te testen.En ja die 16mm is echt een leuke aanwinst. Ik had al wat ervaring met een 15mm op onbewerkt SE carter, maar dit is nog net even wat leuker. Vooral de range van gas en hiermee spelen is leuk. Je kan met kwart gas heerlijk relaxed en stil rond de 50 rijden. Om vervolgens het gas volledig open te schroeven. Het klinkt dan bijna als een Polini EVO blokje zonder het membraam.
22 juli 2013 om 23:21 #492501Hele mooie aanwinst Maarten, een SE met 46mm polini cilinder en 16mm Carb, moet haast wel vreselijk veel koppel hebben.
Denk dat ik ook maar een nieuwe SE ga bouwen op deze manier want zie heel veel potentie
TICKLING BARN23 juli 2013 om 16:50 #492505Wellicht dat ik je kan interesseren voor de 15 of 16mm spruitstukjes. Ik ben vandaag weer even verder gegaan en de laatste hand gelegd aan de spruitstukjes voor de shop. Beter laat dan nooit, maar ze zijn nogal bewerkelijk. Nog even de juiste montage onderdeeltjes erbij halen en ze staan in de shop.
23 juli 2013 om 21:45 #492507Nee dank je, heb een ander spruitstuk nodig voor een 17mm puls Carbje, je weet wel zo’n vacuúm ding zonder flotterbak en sproeier, houd ik veel meer ruimte over in het frame voor een fatsoenlijk luchfilter.
Edit : vond nog een linkje voor de duidelijkheid http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=10417
TICKLING BARN23 juli 2013 om 21:58 #492508Na je edit snap ik je weer. Je gaat voor een kart carburateur.;)
Ik reed trouwens met een poelie 65 ipv 70. Kom er daardoor ook achter dat het afstellen van dit blok op poelie al redelijk lastig is. Of je hebt geen trekkracht onderin meer over of je hebt last van overtoeren op top.:con
24 juli 2013 om 15:17 #492512Eerst maar eens inrijden lijkt me als het blokje wat soepeler word dan komt het fijne afstellen
TICKLING BARN -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.