Vespa-Ciao.NL
:: Collectie van Martino

Home Forums Perso’s Collecties Collectie van Martino

15 berichten aan het bekijken - 241 tot 255 (van in totaal 365)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

ktmgek
    Bijdrager

echt super gave velgen man.
      zijn zeker wel zeldzaam?

gr leon

speedbuxy
      Bijdrager

Ik zou normaal geneigd zijn te zeggen dat vario bij draagt aan dit breken, Maar gezien Vincent ook een kruk heeft stuk gereden met poeli en middel matige setup is dat dus niet de case.
        Dan inderdaad het maar gewoon bij Piaggio houden want die zijn rock solid:thumb
        Want dit is zonde geld voor maar 2000km en daarnaast een vette domper als het inderdaad op een toertje was gebeurd.

Ps
        Ik snap trouwens best dat je nu voor oud ijzer prijs alle niet Piaggio krukjes van de hand wil doen, dus stuur maar pm dan help ik je ervan af:lol

Martino
        Topic starter

@ ktmgek; Ben er zelf ook nog steeds echt heel wijs mee. Er is idd alleen erg weinig info over. In mijn tijd dat ik begon met de vespa’s bestonden de 3 en 5 spaaks bananenvelgen nog niet eens. Laat staan dat ik ooit deze Bernardi Mozzi velgen had gezien. Toch bestaat het bedrijfje uit Bologna al wel enige tijd en heeft ook wat verschillende velgen waaronder ook veel in plastic gemaakt. Ik meende ook een jaartal op mijn velgen te zien ergens rond 1980’ish(Ik zal dit nog eens nakijken). Zeldsaam zijn ze zeker. Op het duitse forum ben ik ze ook al wel eens tegen gekomen, maar misschien dat hier voor Nederland wat verandering in gaat komen. Ik ben druk bezig om een laatste voorraad nieuwe velgen naar NL te halen. Dit kost me alleen een shitload aan money en lastige communicatie.

@ speedbuxy; Zal ik je een geheimpje verklappen. :whistle Dit was met een mono of poelie overbrenging. Ik kan je helaas niet meer helpen aan dit oude ijzer. De werkbare krukjes die ik nog van een merk heb liggen zijn racekrukjes van DR. Hiervan moet ik nog eens 1 zien breken, maar gerust ben ik er niet onder.

El Citta
          Donateur

Prachtvelgjes Martino :thumb Het breken van de krukjes blijft een lastig verhaal. De AR kruk die bij mij brak had ik het ook nooit van verwacht (ook poelie)! De originele krukjes lijken inderdaad nog het meest betrouwbaar. Wel weer grappig hoe je de breuk ontdekt hebt, vele malen beter dan onderweg:thumb Die velgen naar Nederland halen klinkt heel interessant. Hier sowieso een potentiële koper 😉

Gerarduz
            Donateur

Die olypia krukjes zijn gewoon gemaakt bij AnsaldoBreda :lol

Hoogste Italiaanse technologie :thumb

twinboxer
              Bijdrager

Dat was geen klein haarscheurtje meer, hij was al 90% door, anders had je hem ook nooit uitelkaar kunnen trekken (restbreuk).

Speedbuxy: Een vario bevorderd dit met zekerheid.
                Omdat de beginstand van de snaar op een kleiner diameter ligt dan een koppeling, Het motorkoppel resulteerd dan in een grotere reaktie kracht in de snaar, en hierdoor dus ook grotere buigingspanning in de as. Het is dus niet alleen de torsie die de kruk doet falen!

En belgenkoppeling is de beste garantie tegen krukbreuk!

ktmgek
                Bijdrager

hier ook een potentiële koper voor de velgen.
                  ligt natuurlijk een beetje aan de prijs.
                  maar ze zijn zeer vet….

Docs
                  Donateur

Hmz, niks is meer veilig 😛 Toch raar dat blijkbaar geen enkel merk het voor elkaar krijgt om een fatsoenlijke kruk te maken. Ookal zijn het ook merken die ook scooterkruks maken die volgens mij veel meer moeten kunnen hebben….

Hier ook zeker interesse voor de velgen 🙂 Al vaker geprobeerd om deze via Ebay te bemachtigen, maar nooit gelukt 🙁

Martino
                    Topic starter

@ Citta89; Je weet dat de velgen 17inch zijn? Passen dus niet in een Citta. 😉
                      @ Gerarduz; Wie weet heeft Khadaffi destijds ook een lading Olympia onderdelen van Berlusconi gekregen.:D
                      @ twinboxer; Idd was het geen haarscheurtje meer. Je ziet ook duidelijk de ringen en broosheid van het matriaal op de plek van de breuk.
                      @ ktmgek; En voor iedereen die intresse heeft. Mocht de tijd daar zijn dat ik ze ook daadwerkelijk wil verkopen zal ik daarvoor bestemd topic aanmaken.
                      @ docs; Ik heb dus nog een aantal racekrukasjes liggen van DR. Mocht een van deze kruksjes ook breken? Dan weet ik genoeg en zal voor krukasgestuurde blokjes gewoon lekker Piaggio krukassen gebruiken. Heel jammer is ook dat veel verschillende merken krukassen in dezelfde fabrieken worden gemaakt of in opdracht van. Volgens mij zijn alleen de Malossi krukjes echt anders, maar helaas ook weer gelijk zo duur.

Waarom?

Na alle reacties wil ik toch nog even kwijt dat ik je velgen echt super gaaf vind:thumb De ciao ziet er overigens ook goed uit hoor:P Dat je Olympia krukas is gebroken is wel balen en baart mijn ook weer wat zorgen. Clemens’ heeft deze namelijk ook in zijn Se en ging er altijd vanuit dat deze van betere kwaliteit waren….

Hoop toch dat je er volgend weekeind gewoon bij bent:thumb

Martino
                        Topic starter

Ik geloof niet meer in betere kwaliteit, Piaggio krukjes is the way to go!

Ik ga mijn best nog even doen om een wat sneller blokje in elkaar te zetten, maar anders kom ik in ieder geval toeren met de Harz setup. Gangetje van 55 bij mooi weer is niet vervelend. Ben er dus gewoon bij volgende week zondag.

Florian
                          Moderator

Ik zou er niet te zwaar aan tippen hoor. Ben er nog steeds heilig van overtuigd dat de Olympia race samen met de DR krukas de betere krukassen zijn. Als je nagaat een relatief klein aantal krukassen die breken tot verhouding van de verkoop. Ik heb ook meerdere 1000’den km’ers gereden met een DMP brom die ook ”breekgevoelig” zou wezen. Deze doet nu geloof ik trouwe dienst bij Speedbuxy.

Die trouwe dienst is tot nog toe nog niet meer dan 10km geweest, dus hij moet z,n vuurdoop nog hebben.

Nou ja, bij mij heeft hij zijn vuurdoop glansrijk doorstaan:thumb

Ben toch wel blij dat ik de herkomst van mijn ”onbekende” bromkrukas weet. Een Olympia dus, toch heeft die van mij andere timingen als die van jouw:con

Martino
                            Topic starter

Laten we hopen dat jou Olympia het langer uit houdt. Ik ken ook de zogenaamde Top breaking krukjes welke gewoon goed blijven. Het is alleen gewoon een gokje welke je waagt met een aftermarket krukas. Ik denk dat we eens een database moeten gaan aanleggen hoeveel en welke krukassen breken. Dit zou je dan eens af moeten zetten tegen het aantal merk krukassen wat in omloop is. Het is natuurlijk wel zo dat er veel meer top racing krukjes zijn dan Olympia. Procentueel kan dit zich qua breken nog wel verhouden.

Voor de rest gaan we even door met het breken van stuff! Vandaag had ik nog wat tijd om een SE in elkaar te zetten welke ik tijdens de Flevo-toer wilde gaan proberen. Ik was lekker aan het stralen, poedercoaten, natlakken etc. Vervolgens alle onderdeeltjes bij elkaar en de boel opbouwen. Als een van de laatste schroefjes diende ik de cp’s vast te zetten. En jawel dit ging even wat stroef om vervolgens wel heel makkelijk te draaien. Het boutje doorgedraaid en heel mooi afgebroken zodat ik deze wel moet uit boren. :(( Hoe klein en lullig ook. Ik had er voor vandaag wel genoeg van gehad.

Het wordt dus maar toeren op een langzamere setup. Ik zal namelijk nog wel een Berini ontsteking kunnen monteren, maar wil dan eigenlijk het vliegwiel ook direct stralen en wit poedercoaten. Hiervoor heb ik namelijk geen tijd meer, omdat ik positief 2 vrijkaarten voor de TT Assen heb gekregen voor zaterdag a.s. :thumb

Hier zal ik wel genoeg snels voorbij zien komen om dan de dag erna lekker rustig rond te tuffen bij de flevo-toer.

speedbuxy
                              Bijdrager

Als ik dit zo lees in de perso,s dan ben ik blij dat ik vandaag besloten heb mijn second engine optie te laten varen en me te gaan richten op rear vieuw look voor op de Citta.
                                Ook een failure trouwens, maar dat klopt dus ook wel want dat hing blijkbaar in de lucht.
                                Maar 1 troost ik rijd zondag ook met m,n Harz setup:lol
                                En de TT is…The 2stroke predilection of this user don,t alloud any futher comments:D

Docs
                                Donateur

Dat is weer minder :S Wel fancy trouwens, die kleurtjes zo 🙂 Je kunt een CP vervanger gebruiken 😛 dan heb je geen last van die schroefgaatjes.. Ik ben altijd al bang geweest dat dat een stuk draait bij mij met dat ielige draad.

15 berichten aan het bekijken - 241 tot 255 (van in totaal 365)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.