Home › Forums › Perso’s › Collecties › Collectie van Martino
- Dit onderwerp bevat 364 reacties, 75 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 4 jaren, 6 maanden geleden door speedbuxy.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
14 augustus 2012 om 15:09 #440613
Ook al eens meegemaakt. Zijn niet de leukste stukken.
succes ermee!2 september 2012 om 22:33 #485882Tijdens en na het bonnefooi toertje Liep de SE met grotere carb steeds wat minder en begon ook rare geluiden te maken.
Vervolgens bij een ritje naar huis liep het motortje steeds zwaarder en viel het ook nog eens uit. Het leek wel of er wat aan liep, maar wat?Bij de eerste inspectie leek het alsof de krukas een haarscheurtje had en dit een verklaring was waarom het vliegwiel op en neer was te bewegen. Omdat ik de Holwerd toer nog graag mee wilde rijden zal het toch nodig zijn om een ander blok in elkaar te gaan zetten.
Ik was al even bezig om enkele blokken klaar te maken en koos in mijn geval voor een nieuw Creco blokje.
Hieronder te zien als 2e van onderen.

-Inlaatje geboord naar 13mm.
-Inlaatvlakje vergroot
-Boosterkanalen doorgetrokken op de getunede Creco
-Spoelkanalen gematched met de Creco
-Carters gestraald
-Carters, carburateur, cilinder, kop allen gecoat(chroom)Nu het hele zwikje in elkaar om er achter te komen dat de lagerpassing van het klein carter ruim is en ook die van de krukas aan de ontstekingskant niet helemaal meer lekker is. Heb uiteindelijk met Locktite voor de lagers het spul toch goed in elkaar gekregen en onder de brommer gehangen.
Aangezien ik al even niet meer brommer heb gereden gelijk maar de boel goed warm/in gereden. Lekker stukje toeren en iets meer dan 40km gemaakt. Het rijdt leuk, maar niet zoals mijn andere Creco blokje helaas. Ik merk wel dat de sproeier (66) nog te klein is en deze nog wat groter moet. Volgend weekend maar even verder met afstellen en alles nalopen.
“En ooh ja” De SE welke dus dood was, uit elkaar gehaald om goed te kijken wat de oorzaak is. Enige probleem was de lagerpassing van groot carter welke niet helemaal meer 100 is en de krukaswang op het inlaatvlakje is aan gesleten.
En hier ga ik met de lagerpassingen waar ik bijna nooit last van heb gehad. 🙁
Thank god for the special Locktite. 🙂2 september 2012 om 22:53 #487563Mooi dat je met locktite je carter een tweede leven kan geven op die manier
3 september 2012 om 00:05 #460791Martino :
het motortje steeds zwaarder en viel het ook nog eens uit. Het leek wel of er wat aan liep, maar wat?Dit is dezelfde beschrijving die ik m,n evo zou geven.
Net alsof je met de schoen op de koppeling staat te drukken oid.Maar mooi dat de locktide zich goed lijkt te houden

Als zou ik bij origineel spul gewoon liever wat goed 2e hands nemen.3 september 2012 om 16:44 #486956Nou zijn er al wel meer mensen met ervaringen met dit spul, maar ik vetrouw het nog niet voor de lange ritten.(Eigenwijs he;) ) Ik zal toch nog een ander carter in elkaar gaan zetten voor de volgende toer. Na 500km wil ik de balans nog eens op maken. So far so good!
4 september 2012 om 15:48 #491519Dat gecoat chroom ziet er echt mooi uut op je carter,waar laat je dat doen,en hoeveel kost dat?
4 september 2012 om 15:57 #491520Hij doet dat zelf 😉
4 september 2012 om 15:57 #489002Er zullen vast ook wel bedrijven zijn die dit kunnen, helaas vaak alleen maar standaard ral kleuren. De gecoate onderdelen die je hier in deze perso allemaal ziet heb ikzelf gecoat. Inmiddels heb ik een zwaarder coatsysteem gekocht welke wat beter werkt dan degeen die ik hiervoor had. Coaten kan heel mooi worden maar het is natuurlijk geen echt chroom wat je ziet.
22 mei 2013 om 18:16 #492076Aanstaande staat de Harz toer op het programma. Ik had al een tijdje nog een projectje liggen welke eenzelfde thema “Black Chrome” mee krijgt als mijn andere Ciao. Nou had ik wel een heel verhaal willen schrijven met de werkzaamheden etc. maar daar is momenteel de tijd niet voor omdat Harz snel dichterbij komt.
In het kort is het zwart deze keer niet gecoat maar plastidip. Soort rubberisolatielaag wat tegenwoordig in meerdere kleuren ook is te krijgen. Simpel aan te brengen en wanneer je wil trek je het als een velletje er weer vanaf. Enfin zo staat hij er momenteel bij in de woonkamer.

Straks naar buiten voor zijn eerste vuurdoop.
Ik wilde eens een keer een Mix type, maar dit is dan ook de laatste waar ik mee bezig ga. Wat zijn deze frames slap zeg.. Ook mis ik nog de klem om het zadel vast te zetten. Iemand die naar Harz gaat en deze klem kan meenemen?
22 mei 2013 om 19:31 #492080Jammer dat je een mix frame hebt gebruikt, maar de velgen zijn wel uber geil…
Bij nader inzien had ik toch ook ff een gianelli citypower moeten kopen…
Ben benieuwd naar de plastidip…22 mei 2013 om 19:42 #492082Die velgen zijn echt prachtig, ik wist niet dat iemand van hier ze had.
Echt een collectors item hoort zeker in je verzameling thuis. Ik vindt het een erg net Ciaotje maar ben dan ook een van de weinige geloof ik die een mix wel kan waarderen :).
22 mei 2013 om 20:17 #492083Wil er wel eens betere foto’s van zien. Ziet er veel belovend uit
22 mei 2013 om 21:20 #454376hey,
het ziet er wel goed uit dat plastidip, maar als je er bijvoorbeeld met je nagel langs gaat, scheurt het dan niet? ik vind het wel een leuk alternatief voor spuitlak of coaten, mits het een beetje duurzaam is.
die velgjes zijn wel heel sexy trouwens :pimp
22 mei 2013 om 21:47 #492084Velgjes vind ik zelf ook onwijs mooi. De voorvelg is splinternieuw, maar de achtervelg niet. DR-flenny tipte mij deze en samen met de voorvelg is dit setje Bernardi velgen weer compleet. Achtervelg had wel heel erg veel liefde nodig en ben er al met al wel 16 uur mee bezig geweest. Al het plastic zat onder 2 of 3 verschillende lagen verf wat ik als een monnik eraf heb lopen krabben. De naaf moest gestraald worden en de ster aansluiting voor de uitgaande as moest ook wat bij gevijld worden.
Maar goed dit alles had ik er wel voor over. Immers een setje velgen welke je niet vaak ziet en staan uitermate goed in het black chrome thema.
De plastidip heeft zijn voor en nadelen. Het is natuurlijk geen uitgeharde lak en is daarom ook minder goed bestand tegen allerhande beschadigingen zo ook nagels. Alhoewel je wel goed moet krabben om het eraf te krijgen. Voor de onderdelen heb ik nu precies 5 spuitbussen van het spul erin zitten. Ze gaan redelijk snel leeg. Ik vind het daarom een best dure lak en zal voortaan gewoon weer voor poedercaoten kiezen. Dit was snel en makkelijk en ik was gewoon erg benieuwd naar weer eens iets anders.
Voor het maken van foto’s stel ik voor even te wachten op de filmpjes van Harz. Wegens de tijdsdruk heb ik momenteel even geen zin om een photoshoot voor deze brom te houden. Daarbij maakt de camera van speedbuxy ook veel betere kwaliteit pictures. 😀
Nou was zojuist de vuurdoop van deze brommer en setup wat eigenlijk allemaal nieuw of gereviseerd is. Vandaar altijd spannend. Benzine erin en direct verzopen zijn met blowback tot uit het luchtfilter. Waarschijnlijk is de vlotter niet helemaal lekker aangezien het starten nu een paar keer problemen heeft gegeven. Eenmaal wat verder de boel drooglopend de brommer aan kunnen krijgen en liep het blokje al best zuiver. Ik hoor maar 1 heel lichtklein rinkeltje wat eigenlijk niet noemenswaardig is. Het carburateurtje stationair afgesteld en even laten warmdraaien. Klein stukje gereden, maar de vario-afstelling was voor een veel sterkere setup.
Nu heb ik toch wat verschillende rollen druk en trekveren getest en ben uiteindelijk op originele druk en trekveren icm 7,1 gram rollen gekomen. Eigenlijk is dit misschien nog wat te licht voor deze setup, maar iets zwaardere rollen had ik niet liggen. En dit is nou juist net mijn probleem. Weinig vermogen maar wel relaxed rijden. Ik ben misschien anders gewend. Mijn SE met 43mm Polini trekt zelfs even hard op met een mono-overbrenging. Ach ja wat wil je ook met een origineel blok en een cilinder welke erg laag getimed is. (42mm Avionic)
Setup nu;
Elec belgencarter zonder boosters of spoelen bewerkt.
12/12 carburateur @ sproeier 64
Piaggio filter bewerkt
42mm Avionic kit inclusief cilinderkop
DMP bromkrukas
Giannelli Original powerPolini vario 7,1 gram rollen
100mm schijven + 1:11,52 vert.Dit alles is goed voor ik schat 55km/h Prima voor Harz, maar er komt na dit toertje wel wat snellers onder.
To do;
-Lichten aansluiten
-Decokabel strakker afstellen
-Hopelijk nog wat speling op het achterwiel eruit halen
-Nieuwe bougiedop
-Zadelklem
-Buitenremkabel voor vervangen voor een chrome kabel22 mei 2013 om 22:57 #492088De ciao is hier qua frame 1 zwarte vlek dus kan er weinig over zeggen maar zie hem overmorgen al in real
life
Want die lak hoort wel apart dus ben wel benieuwd
Velgen heb ik nooit echt iets mee, maar vind deze wel vet omdat ze van kunststof zijn
(en zover ik smaak heb in velgen vind ik deze wel 1 van de betere
) -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.