Home › Forums › Perso’s › Collecties › Collectie van Martino
- Dit onderwerp bevat 364 reacties, 75 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 4 jaren, 6 maanden geleden door speedbuxy.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
30 juni 2012 om 21:03 #461397
daar hebben ze blanke lak voor uitgevonden:P
Gaat evengoed onder de lak roesten. Je vertraagt alleen het proces. Met een coatlaagje zie je het in ieder geval niet meer zitten.
1 juli 2012 om 08:05 #465538
Waarom?Mooie aanwinsten
Even over de pinnetjes van de segmenthouder, deze zitten standaard al geklonken en gaan idd vaak los zitten(welbekende trillende koppeling probleem onder de vario rijders). Opzich niet zo’n ramp want als je deze goed ondersteund in de bankschroef dan kan je dit weer prima vastklinken met een hamer
Mocht dit niet meer gaan dan wil ik evt wel kijken dat ik nieuwe voor je draai.1 juli 2012 om 14:12 #487047mooi setje die schaal plus vario!
2 juli 2012 om 18:27 #468209Nice aanwinstje Martino, met dat schaaltje zou ik lachend die bolling eruit zagen. Die schaal moet juist gezien worden!
<3 Thunderstone
Check mijn perso!11 juli 2012 om 00:44 #488266@ Javad; Die schaal blijft nog even liggen voor een setup welke wel hier om vraagt.
@ Waarom?; Helaas is het desbetreffende pinnetje ook al wat krom. Heb er dus liever een nieuwe in. Misschien dat ik jou dit nieuw pinnetje laten draaien nog vraag te doen ook. 😉
Vandaag ook mijn Fabrizi uitlaat binnen gekomen (ex Jarco)

Helaas werd het al donker op de foto, maar mooi vind ik hem wel. Presteren viel mij vies tegen op de huidige setup. 🙁
Mijn Polini Top One trok velen malen beter op en reed ook nog eens harder op een Polini SE 46mm Polini plus 15mm SHA. Deze uitlaat verdient nog een tweede kans maar dit belooft niet veel goeds.Ook heb ik nog eens een 3-tal losse cilinders gekocht. Een 43mm Polini, 43mm Proma, 43mm Creco. Gezien ik wel fan ben van deze laatste 2 en een goede basis voor wat tunewerk zijn. Opvallend is dat de Proma cilinder geen symetrische poortmap heeft. De uitlaatpoort is misplaatst, maar wel veel breder als die van een Creco.
11 juli 2012 om 03:18 #490751Ja dat was een treurige bedoeling bij mij op de rollebank 1.4 Kw .Waar je eerder 1.65 Kw haalde Ik zou zeggen poets hem maar mooi op en leg hem tussen de rest van je collectie tot dat je een keer een Simo blok klaar hebt.
11 juli 2012 om 09:22 #465165
Waarom?De Fabrizi blijft een mooie uitlaat om te zien maar jammer dat de prestaties zo tegen vallen op jouw setup. Ik heb de Topone en Calibrata al eens vergeleken op vario + polini46 en viel de top one echt in het niets bij de Cali, scheelt zowat 15km op top:o Als de Topone het dan ook nog wint van de Fabrizi…:| Is het mogelijk om deze uitlaat mee naar de meeting in Groningen te nemen want zou deze graag eens proberen?
Over de vario pen hebben we nog wel even contact
11 juli 2012 om 11:17 #467458Je had die foto voor de aardigheid hier eens moeten bekijken want is haast kunst:D
Maar heb je de vario wel opnieuw afgesteld of de fabrizi?
Daarnaast denk ik ook dat de 46mm polini van zichzelf te laagtoerig is om de fabrizi goed te kunnen oppakken.
Je kon bij mij 46 euro met poeli bv heel goed merken dat zijn kracht in het laatste stukje bereik zit, iets want de 46 euro maar net wou behappen.
(daarin tegen liep de fabrizi bij robin en z,n 46 polini en evo wel weer netjes met genoeg toeren)11 juli 2012 om 11:45 #487220@ Gerarduz; Tja ’t was vooralsnog niet erg veel.
@ Waarom?; De Calibrata doet het op deze setup wel weer goed. Trekt een stuk minder dan de Top one, maar gaat wel harder.
Tijdens de meeting kan ik de uitlaat natuurlijk meenemen. Is er dit jaar toch een klein uitlaattestje omdat hij bij Docs helaas dit jaar geen doorgang kan vinden.@speedbuxy; Je slaat de spijker op zijn kop. Zijn 2e kans moet hij veel meer rpm draaien ondanks deze test setup en afstelling voor de Top one bijv al teveel toeren draaide. Gezien jou filmpje lijkt het alsof deze uitlaat erg piekerig en in voor vespa hoge toeren zijn power afgeeft.
1 augustus 2012 om 17:54 #443550Vorige week was mijn poedercoater plus transformator stuk gegaan, maar heb direct wel een een soort setje aangeschaft.
Vandaag ben ik even wezen proberen en testen wat precies de verschillen tussen de twee zouden zijn. Uiteindelijk heb ik wel als resultaat dat mijn Chromen kappen met vario er nu wat beter uit zien dan zo’n veroest ding.
Tevens een zadel en zadelveer chroom gecoat voor een ander Ciaotje.
PS. Ik heb nog even de fabrizi met belachlijk lichte afstelling van de vario getest. Ik moet zeggen dat dit al een stuk beter ging. Toch heb ik nu de Fire er weer onder welke zeker net zo goed presteerd op dit toerental.
1 augustus 2012 om 18:22 #443549Werkt dat zelf poedercoaten een beetje? Net zo stootbestendig?
1 augustus 2012 om 19:48 #443542Dat ziet er inderdaad een stuk beter uit als een verroeste schaal
2 augustus 2012 om 12:40 #443523Helaas heeft de schaal niet dezelfde chroomkleur als de kappen, maar kan deze wel weer even een tijd vooruit.
Vandaag nog eens wat meer gaan coaten.@ Tjoep; Poedercoaten werkt wel en is zeker net zo krasbestendig.
14 augustus 2012 om 12:51 #468128Afgelopen weekend tijdens de meeting is mijn voorwielas gebroken. Jawel helemaal door midden. :con

Had ook nog een filmpje gemaakt wanneer het wiel nog net in de vork is blijven hangen.
Erg gevaarlijk allemaal en zeker iets wat je niet snel zal verwachten. Ik reed op het moment van breken gelukkig wel stapvoets door een bocht heen. Anders had het er misschien wel heel anders uit gezien.Waarschijnlijk sleet de as al wel enige tijd in. Het klonk namelijk alsof het blokje detoneerde, maar in werkelijkheid was dit het schrapende geluid van de voorwielas. Nu heb ik tijdelijk de as vervangen, maar zijn de lagercups van het wiel nog wel versleten. Dit moet eigenlijk zo snel mogelijk weer hersteld worden, maar misschien dat ik er ook eens nieuw zwart gecoaten 5 spakers in probeer?
14 augustus 2012 om 13:59 #462458Hoe krijg je dat voor elkaar 😐 In theorie raakt die as toch helemaal niks? Maargoed, wel mooi dat er verder weinig schade is 🙂 Dit had inderdaad heel anders uit kunnen pakken als je vol door een bocht was gegaan.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.