Home › Forums › Perso’s › Collecties › Collectie van Martino
- Dit onderwerp bevat 364 reacties, 75 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 4 jaren, 6 maanden geleden door speedbuxy.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
7 maart 2012 om 16:54 #458474
Ziet er netjes uit.

Idd leuk om eens expiremnteren met het inlaatvlakje van een std. carter.
7 maart 2012 om 18:39 #4855411e inlaatje is zeker mooi geworden

2e ben ik niet stuk van omdat het durafix altijd los kan schieten en dan de boel sloopt.
En dat vind ik op een carter helft van pak weg 10 euro eigenlijks wat valse zuinigheid.
Zeker voor iemand die zoveel andere keus heeft liggen en dus niet voor rotzooi hoeft te kiezen:pest:D7 maart 2012 om 18:41 #485529
Waarom?Door het bewerken met Durafix kom ik nu wel op het idee het vierkante vlakje wat groter te maken zodat er idd een inlaat alla SE mogelijk is op een Piaggio carter.
Dat is een goed iedee en zo haal je nog meer uit een “standaard blokje”:)
Ook mooi dat je zo een defect inlaatje weer kan fixen want zo heb ik er al een aantal weggegooid.
7 maart 2012 om 20:15 #485469😀 oooh dat is mooi, maar als je het vlakje groter maakt moet het wel perfect het contour van het carter volgen 😛
misschien een op lossing:
een snor krukas offeren om er een soort frees van te maken die je gebruikt om het precies te laten aan sluiten
hahaDe budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.8 maart 2012 om 00:49 #4694082e ben ik niet stuk van omdat het durafix altijd los kan schieten en dan de boel sloopt.
Dat is nou juist wat ik wil gaan testen. Ik ben erg benieuwd wat een constante invloed van gasstromen op de hechting van durafix zal zijn. Normaal gesproken liggen deze carterhelftjes in de kliko idd. Het is mij niet om de zuinigheid te doen, maar omdat het kan…Mocht deze test dus goed uitpakken heb ik weer een hoop andere ideeen welke zullen volgen zoals een Piaggio carter met grotere inlaat.
@ Ritze; dat is nog niet eens zo’n gek idee gezien ik nu toch wel een tijdje bezig ben geweest om niet door de toleranties heen te vijlen/schuren.
8 maart 2012 om 13:33 #488024Ik heb hier nog wel een vergalde kruk liggen 😉 Mag je zo hebben 😛 Ik ben elke dag in de stad, dus laat maar weten als je interesse hebt 😉
8 maart 2012 om 13:48 #462387Ghehe. Een vergalde kruk heb ik vast ook nog wel hoor. In ieder geval bedankt.
Of is dit toevallig een volle wangen? :bloos8 maart 2012 om 15:54 #467570Dit is geen volle wangen 😛 Een pen 12 bromkrukje die uit een gaar cartersetje kwam. Volgens mij had de vorige eigenaar hem een “tijdje” buiten laten liggen. Het bigendlager zat muurvast. Zit wel weer beweging in, maar ik zou er niet meer gaan rijden… 😛
24 april 2012 om 23:23 #465118Vandaag ook een klein pretpakketje binnnegekomen met wat verschillende carbjes en spruitstukjes. Er zit nog wel even wat werk in maar dan past er een 15/15 SHA op de SE en een 17,5mm PHBG op de EVO en/of RV. En dat met de stelschroeven aan de juiste kant. 🙂

Regen genoeg, dus wanneer dit weekend het weer zo blijft. Hoop ik gelijk een complete foto hiervan te laten zien.
25 april 2012 om 13:54 #462887Kon niet echt stilzitten en wachten op het weekend was dus geen optie. Dacht daarom wel even snel te kunnen werken, maar helaas is wat zo makkelijk lijkt toch nog best een opgave.
Plaatje van het resultaat

Heb er nu ff geen tijd voor, maar zal straks ook wel een apart topic openen over het pas maken van de Dellorto 15/15 SHA.
25 april 2012 om 14:32 #462922Ziet er idd goed uit en ook mooie maat carb voor een speedengine

Maar gaat bij een ciaotje wel krap worden denk ik, of past dit sowieso niet?25 april 2012 om 14:58 #462914Netjes gedaan
.Ik zie graag je topic hier over hoe je het gedaan hebt en met welk soort spruitstuk je dit gedaan hebt.
Zou dit principe het zelfde voor een 16/16 SHA carburateur kunnen werken?25 april 2012 om 15:31 #463279adriaan :
Netjes gedaan
.Ik zie graag je topic hier over hoe je het gedaan hebt.
Zou dit principe het zelfde voor een 16/16 SHA carburateur kunnen werken?Ben ik ook benieuwd naar.
En past dit onder een Citta?25 april 2012 om 15:32 #463327Heb ook een spruitstuk ervoor gemaakt, past allemaal maar net 😛 bij ciao moet er iets uit het spatbord (zoals ook voor een malosi reedvalve) tenminste bij mijn spruitstuk
25 april 2012 om 18:11 #467608
Waarom?Neem aan dat je liever niet gaat hakken in het frame dus zal nog een beste opgave worden dit passend te krijgen maar zeker een mooi spruitstukje
. Ook qua prestaties is deze 15/15 icm de Se een zeer leuke upgrade. We hebben dit zelfde ook eens op de cita van Heico gemaakt en ondanks dat deze maar 2mm groter is gaf dit een wereld van verschil
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.