Home › Forums › Perso’s › Collecties › Collectie van Martino
- Dit onderwerp bevat 364 reacties, 75 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 4 jaren, 6 maanden geleden door speedbuxy.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
19 januari 2012 om 18:18 #491819
Nou was mijn insteek idd een all Malossi Citta en Ciao, maar idd heeft de cdi een andere curve en schijnt sneller in rpm te kunnen wisselen dan andere conevntionele cdi’s. Klinkt allemaal mooi, maar persoonlijk denk ik niet dat er heel veel van te verwachten is in de praktijk. We gaan het wel merken.
20 januari 2012 om 00:01 #491820Martino :
maar persoonlijk denk ik niet dat er heel veel van te verwachten is in de praktijk.Denk ik ook niet op scooters doet z,on malossi cdi namelijk ook niet tot niks.
Maar wel leuk spul om even mee te prutsen en te testen
22 januari 2012 om 10:55 #491844Beste martino, mooie verzameling heb je daar.
Ik begrijp het niet! Waarom heb je de afgelopem jaren zoveel verzameld/gekocht om dit daarna op de plank te leggen? Ik snap je vespa-gekte wel hoor, alleen zou je bv niet liever je geld aan een mooie auto (of motor) uitgeven?
22 januari 2012 om 13:59 #491850Het ligt er niet alleen maar op de plank hoor Peter. Maar het is wel zoveel dat ik er gewoonweg niet aan toe kom.
Ik heb altijd al een grotere voorliefde gehad voor alle 2 wielers, maar een motor heeft nog wat teveel sentiment gezien mijn beste vriend hiermee is verongelukt.Komt nog eens bij dat ik van mijzelf ook wel aardige verzamelwoede heb. Zo vond ik als kind kwartetten ook altijd zo mooi. En is het ooit begonnen bij de Panini plakboeken denk ik.;)
22 januari 2012 om 14:07 #491851Martino :
Komt nog eens bij dat ik van mijzelf ook wel aardige verzamelwoede heb. Zo vond ik als kind kwartetten ook altijd zo mooi. En is het ooit begonnen bij de Panini plakboeken denk ik.;)Same here:lol
Plak stickers, voetbal plaatsjes (ook al vind ik niks aan voetbal:lol) ik was met alles altijd driftig aan het sparen.
Ik zou je peso zwaar vervuilen als ik alles hier moest benoemen:D
Maar peter heeft wel gelijk:lol jij gebruik wel HEEL weinig van je spul, want je rijd zelfs met een creco:pest:D22 januari 2012 om 14:19 #491854Als het aan mij ligt rijdt ik zelfs nog liever met origineel bewerkt spul. :pest
Kan de Creco ook weer op de plank. 😉22 januari 2012 om 15:03 #491855Martino :
Kan de Creco ook weer op de plank. 😉Das wel heel erg:D
Misshien toch maar eens in therapie voor dwangmatig handelen ofzo:haha22 januari 2012 om 17:20 #491752Wat is er mis met de creco?:P
22 januari 2012 om 17:38 #491860hup op de plank ermee, juist omdat het zon prachtcilindertje is:D
23 januari 2012 om 08:08 #491875@ peter
auto is gewoon de slechtste investering die je kan doen als je niks speciaals koopt.
zelfs gloedje nieuwe bmw gaat binnen 2 weken naar de knoppen:P (ik kan het weten)@ martino, ik vind het juist vet dat je het nog even laat liggen, zo word de prijs er niet minder om.
en als je nou eens stoute schoenen aan trekt kan je een zeer mooi blokje maken 😛De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.8 februari 2012 om 20:01 #452295Vandaag een leuke aanwinst voor de black chrome binnen gekregen.

Misschien dat deze chromen voetsteunen wel een leuk addetief zijn. Geheel voor de sier gezien er geen duozit op de bagagedrager gaat komen. Zodra de temp wat hoger ligt zal ik ze er eens op schroeven om te zien hoe ze staan.Ook zie je nog een nieuw oud pen12 krukasje welke ik direct maar heb meebesteld. Hierin zijn een aantal dingen gegraveerd ( D 11) Ik dacht ooit dat Edjuh hier wat meer over wist wat deze voor betekenis zouden hebben. Of weet iemand anders dit?
7 maart 2012 om 11:50 #468846Aangezien ik gisteren een dagje vrij was heb ik weer eens wat kunnen sleutelen. Dit stond vooral in het teken van het bewerken van carters. Een vriend van me heb ik geholpen met de opbouw van zijn ciao. Ik heb alleen 2 foto,s van het inlaatje wat bewerkt is voor een te bouwen Creco blokje.

Dit in combinatie met een racekrukas hoop ik dat de timingen niet al te ver open staan.
Ook had ik weer eens zin om wat te durafixxen.
Hiervoor heb ik een carter gepakt waar het inlaatvlak van stuk was.

Dit durafix is zo mooi spul dat het niet eens moeilijk is dit vlakje weer goed te repareren.
Alleen moet je heel voorzichtig te werk gaan met het terug brangen van het medium zodat je inlaat mooi afsluit.Het resultaat

Maar belangrijker van de dag was dat ik carters in elkaar heb gezet voor de gereviceerde Eurocilindro waarvan hierboven al een aantal foto’s te zien waren. Deze hoop ik deze week nog onder de Si te hangen. Welke hopelijk nu eens helemaal ontdaan is van alle roest in de tank.
7 maart 2012 om 12:33 #469015
Spulleke!Dat bovenste inlaatje ziet er gelikt uit:D
En die andere is ook weer netjes geworden,durafix is echt wonderspul
7 maart 2012 om 15:10 #468924Inlaatje ziet eruit als een Speedengine, netjes!
7 maart 2012 om 15:38 #468910Dank voor de reacties, maar een SE inlaat is nog wel even wat groter. Door het bewerken met Durafix kom ik nu wel op het idee het vierkante vlakje wat groter te maken zodat er idd een inlaat alla SE mogelijk is op een Piaggio carter.:)
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.