Vespa-Ciao.NL
:: Martijns Oldtimer 1968, Oldtimer 1971, Ciao PX en Superbravo

Home Forums Perso’s Projecten Martijns Oldtimer 1968, Oldtimer 1971, Ciao PX en Superbravo

13 berichten aan het bekijken - 196 tot 208 (van in totaal 208)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Martijnvanheerde
    Topic starter

Dat dacht ik :con Heb ik volgens mij een keer uigezocht maar is nooit helemaal duidelijk geworden. Het is een van de eerste modellen van tussen 68 en 71. De blauwe is uit 71 dat stond in de advertentie.

Piet30
      Donateur

nice Oldtimer, I like that old style too. Also the old frames are more rigid than the new ones:D

Have fun with it;)

Loek
        Bijdrager

Allebei je oldtimers hebben een Y-stuur… 1968 zit er dus niet in, wel idd rond de 1970.
          Ik wil die oranje eens af zien 😀
          Mooie nieuwe dunne 17″ chromen velgjes, nieuwe spaakjes, gestraald naafje…

Martijnvanheerde
          Topic starter

Loek :
            Super vet (ook de Renault :p). Ik heb nog eens even gekeken hoe oud je Ciao nu precies is. Het kleine lampje en het oude lettertype “Ciao” op de tank duiden op eentje van 1968-1971. Daarna krijg je de grotere koplampen en het Primavera lettertype “Ciao” op de tank. Echt een van de eerste Ciao’s is Nederland heb je! Hier is iemand jaloers 😀

Edit: beetje vaag… Normaal heb je een:
            -U stuur + kleine lamp + oude sierlijke lettertype.
            -V stuur + grotere lamp + Primavera letterype.

Nog nooit gezien deze combi dus =)

:pest

Maarre de velgen heb ik gestraald en gespoten in grondverf. Denk eigenlijk dat zwart niet zo goed staat. Breng ze dus een keer naar de chromer.

Loek
            Bijdrager

Jahaa, maar de eerste van 1968 waren met U-stuur, kijk eens naar je framenummer… Dan kun je hem dateren.:D

Kun je velgen in zijn geheel laten chromen dan? Ze moeten alles poleisten en slijpen en dat kan niet als de spaken etc er nog in zitten.

Martijnvanheerde
              Topic starter

Framenummer blauwe: 10M5321CM
                Framenummer oranje: C7E1T1147373
                De oranje kan ik niet helemaal meer lezen zit te veel verf op:P

Loek
                Bijdrager

Check: http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=14825&d=50

Heb je die oranje al op kenteken? Lak ziet er wel mooi uit moet ik zeggen.

Loek

Martijnvanheerde
                  Topic starter

Hmm wordt ik niet echt wijzer van….

Jelle
                    Moderator

Dan kun je zien dat je oranje ciao (C7E1T 1147373)

ook uit 1971 komt.

het Framenummer wat je opgeeft voor die blauwe is niet het framenummer 😉

Martijnvanheerde
                      Topic starter

Ben ik nou zo dom of?:P Zal het framenummer van de blauwe eens opzoeken dan.

Jelle
                        Moderator

Hoe staat het met je oldtimertjes, heb je die ouwe van mij al opgeknapt?

miniciao1968
                          Donateur

Martijn is eerst bezig met een heeeeeel andere oldtimer…;)

Martijnvanheerde
                            Topic starter

Inderdaad;) Als die af is dan breng ik deze naar de straler. Met spaakvelgies. Alles origineel natuurlijk:D En dan dezelfde kleur blauw er weer overheen. Ik doe het lekker rustig aan;)

13 berichten aan het bekijken - 196 tot 208 (van in totaal 208)
                            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.