- Dit onderwerp bevat 449 reacties, 82 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 16 jaren, 1 maand geleden door Martijnvanheerde.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
5 april 2008 om 15:40 #261862
[center]Martijns Kit Racing Ciao[/center]
[center]Setup[/center]
[center]43 Polin KitRacing
Elektronisch Carter
Eurocilindro Zij Inlaat
16/16 SHA Dell Ortho
Poelie 95
Zelfbouw MVH Uitlaat
[/center][center]Optisch[/center]
[center]Tussenstag
Bravo voorvork
Klein achterspatbord
14 spakers
Frame Autolak blauw
Velgen Autolak zwart
M-stuur
Slick bandjes
Porsche Kleuren
[/center]De buis is tussen mijn frame gelast.
Ik vind het heel mooi geworden.
PX systeem is in rook opgegaan.
Er is nu een plaatje tussengelast.
Voor

Na

Update
Ik heb mijn frame in de menie staan.
Nog ff schuren en dan kan die gespoten worden.
Maar ik zit toch nog een beetje met de kleur.
Rood is een moeilijke kleur en eigenlijk ook wel een beetje saai.
Ik moet ff een hele felle opvallende kleur kiezen.
Foto:

Ik kan hem ook zo laten h� Crullie:P
Nog iemand suggesties voor kleuren?Enne ik mag geen 70 Polini alleen de 50 Athena dus heb ik die vandaag besteld.
En deze teller komt erop:http://www.xsh-tuning.nl/race-dashbord-multifunktioneel-klein-model-xrsa-p-913.html
Ik heb ook ff een lijstje gemaakt van wat er gedaan is en nog moet gebeuren:
Athena 38,4mm Done
13/13 Dell Orto Done
Inlaat geboord Done
Frame spuiten Nog doen
Velgen spuiten Nog doen
Frame aanpassen voor zadel Done
Framestang Done
Velgen aanpassen aan vork Done
Vario Nog kopen
Blok inelkaar zetten Done
Bekabeling Done
Kappen Done
Stepjes Done
TNT racestuur Done
Snelgas Nog kopen
Voorspatbord DoneDat kon ik me bedenken er is vast nog wel wat meer:P
En er moet nog aardig wat gekocht worden:P
Maar het schiet wel op.Update
Het blok doet het!!
Ik kwam er net namelijk achter dat ik een 70 polini had in goede staat:P
Dus hup eropgezet.
Loopt niet mooi maar de uitlaat is dicht.
Heb nou sproeier 63.
Waar zou ik ong op uit moeten komen?
Nou dat was het wel weer.
Frame nog ff in de menie en dan spuiten
Owjaa 70 polini mag wel.Update
Heb m ff in elkaar gezet. Ik vind m vet!
Je moet er alleen even 5 spakers bij denken.
Alleen de voorvork is nog een probleem.
Er moet een beveiliging voor het stuur komen, stuur naar voren en de velg aanpassen.

Update
Eindelijk staat ie in de filler.
Ging super met die spuit:

Mooi strak alleen de plamuur nog een beetje bijwerken.
Heb al verf voor de oldtimer besteld, ook maar ff voor deze doen. Het word ral 5019 (10e optie al:P)Update
Ook voor deze heb ik de velgen gestraald en de rand in de menie gezet:

Voor de laatste keer het plamuur bijgewerkt:

Ready to paint:duivel

Update
Zo laatste laag grondverf zit erop
Welkom in de Vespa jungle:lol

Plamuur is mooi strak:D

Velgies ook mooi gedaan.

Update
Heb de poorten doorgetrokken voor mijn 70 polini. Klein carterhelft is van een ander blok omdat er geen mix krukas inkomt.
Foto’s:

Inlaat al wel geboord maar nog niet geveild.
Alleen de poorten nog een beetje afwerken en dan gassen:pimpUpdate
Heb het blok uitelkaar gehaald. Lekker aan het afwassen geweest:D :

Vandaag schuurpapier 400 en staalwol enzo gehaald.
Vrijdag haal ik weer 2k verf op. Kleurtje blauw. Voor de velgen ga ik geen halve liter bestellen maar kauf ik gewoon een spuitbus zwart 2k.
Ook de cartertjes lekker opgepoetst:

Van het weekend meer
Nog even het blokje half inmekaar gezet:

Vind het zelf zeer nice
Bling-bling Update:D

Zeer nice geworden
Laat die reacties maar komen:DDanke Danke:D
Heb nog even wat foto’s buiten gemaakt:

Velgen wil ik zwart laten coaten. Kappen worden ook zwart.
Nou eind van de middag maar eens rustig beginnen met de voorvork en zadel enzo.Updateeeee:D
Ben aan het opbouwen:D:

Heb overal nieuwe bouten voor gekocht, alles lekker nieuw:D
Wat ik nog moet doen:
Velgen laten coaten
Vario
Blok inelkaar zetten
Bedrading
Remmerij
Vanavond nog ff het stuurtje eropzetten. Dan een keer bestelling doen op JMPB en velgies wegbrengen
Danku:D
Maar plaatje?? Ik heb van een PX een P gemaakt (niet moeten doen eigenlijk) Het is gewoon een bakje zegmaar geworden.
Nog wat feuteus buiten:

Voor deze ga ik een blok maken met 80 Pinasco. Met die blok wil ik niet hard maar gewoon lekker cruisen en hard optrekken:D
Setup wordt dan:
80 Pinasco
Polini Speed Engine
12/12
Standaard krukas
Vario Malossi met 1:13,5 vertanding
Proma CC
Maar ff gaan sparen:D
Update
Heb m’n 80 Pinasco binnen:D:D

Danku:D
Nog ff met zijn vriendjes(a)

Best wel zielige poortjes die Pinasco:P

Update
Hier de foto’s van het Eurocilindro zij-inlaat. Heb hem gewoon ff op een cartertje gezet:

Ga met 2 carburateurs rijden:D Het spruitstukje loopt eigenlijk niet zo heel mooi. Het luchfilter komt nou tegen het stepje aan. Maar ik plaats de stepjes dan maar wat naar achter. Nou nog ff sparen voor: Vario, Eurocilindro waterkopje (ja wil ik er ook op hebben:D) Carburateurs en al het kleine spul:conUpdate:D
Heb vandaag een racezitje gemaakt aangezien het originele zadel veel te lomp is. Ik heb 2 plaatjes staal op elkaar gelast en gevormd. Toen een stripje eronder gelast voor stevigheid en voor de bevestiging:

Hoppaaaa Pat uitlaatje dr bij:

Van de week bij de smit een paar mooie voorbochtjes laten buigen:D Moet alleen nog even kijken hoe ik de demper ga bevestigen. De aansluiting is 36 dacht ik:conUpdate
Zo heb een tuutje aan de Pat gemaakt:

Ik vind het alleen superlelijk:fuck2 Dus dit stop ik in de demper zegmaar:

Daar begint de demper dus.Update
Ik heb m’n elektronisch ombouwsetje binnen van Sil
Meteen even een beetje schoongemaakt en inlaatje geboord:

Vind het alleen niet zo mooi een dof en een glimmend carter. Dus ik denk dat ik het groot carter even mooi zwart spuit.Update
Nou heb het cartertje even mooi antreciet zwart gespoten

Update
Ben vanavond even verdergegaan met het racezitje. Het begin is er. Alleen nog bekleden. En een plaat die over de onderkant gaat zodat je mijn lelijke bakwerk niet ziet:lol

Update
Heb vandaag weer even aan de racer gewerkt, heb hem nat geschuurd voor (hopelijk) de laatste keer. Is spiegelglad en klaar om te spuiten:D Van mijn vorkpoot was er een stukje afgebroken. Ik had nog een Andere bravo voorvork liggen, van een superbravo. De poten zijn hetzelfde. Alleen onderaan paste er geen schroef in om de olie binnen te houden. Heb een het gat groter geboord en draad getapt:

Heb ook gelijk steuntjes voor het spuiten gemaakt:

Ook weer verder gegaan met het zitje. Er komt een plaatje aan de onderkant. Zo zie je niks meer van het gelas en de bekleding:

Is nog wel wat gehamer nodig maar dat komt goed
Dat was het weer:DUpdate
Een pat lijkt meer meer een topsnelheid uitlaat. Dus heb even een eigen gebouwd:

Nog een beetje de laatste vorm geven en dan lassen
Hij is wel goed gelukt. De diffusor is een mooie hyperbool. Kan alleen nog niemand vinden die een pijp kan buigen. Iemand een adresje in Deventer?Update
Nou nog maar iets dan:P Ben verder gegaan met het zitje. 2cm dik schuimrubber eropgekit. Alleen nog even skai kopen. Mooi afdekplaatje aan de onderkant gemaakt. Ook stuurslot weggewerkt. Wat maakt een spiegelreflex zalige foto’s=):

Update
Heb m’n MVH uitlaat afgelast(h) Gaat steeds beter.

FF opgeschuurd en lasnaden weer ingebrand. Moet nog een keer:

Update
Jeeej hij is weer gespoten:D

Deze week even een nieuw zitje maken. Die ik nu heb is niks. Gelijk even kapjes spuiten. Ben nu weer geld aan het verdienen. Gaat nog aardig wat geld en tijd inzitten wil ik hem voor de meeting afhebben:con Hopen dat het lukt maar ik ga niet haasten!Update:D
Heb de afgelopen dagen weer wat gedaan:D Kapjes gespoten, zijn een beetje geragd maarja doe het nog wel een keer goed. Nieuw zitje gemaakt die 10 keer beter is. Heb gewoon dik vespa schuim genomen:D Zit heerlijk
Alleen nog bekleden. Morgen bestel ik alle blokdelen. Vandeweek carter laten kotteren denk ik;) Uitlaat zit een beetje tegen. Kan geen goede voorbocht maken:con Weet iemand nog iets?
Maarja feuteus:

Update
Nou ik kom vanmorgen met m’n lamme kop m’n bed uit:P Pakje in de schuur:D Met daarin 16/16 SHA en Stage6 Powerfilter.
Dus gelijk even passen.
:cry
Het past niet goed.
De carburateur past zonder benzine toevoer wel en met niet meer. Komt tegen het frame aan. Moet dus gaan choppen in het frame.
Dan het luchtfilter. Deze komt tegen de brug aan. Dus eerst maar even rondrijden met dat standaard zeefje. Ik wil uiteindelijk een spruitstuk maken met een andere hoek want dit is niks. Maar dat is iets voor na de meeting.

Daar komt de benzine toevoer….

Past niet:(

Die is wel weer mooi:D
Update
Nou omdat ik weet dat jullie van foto’s houden hier een groot verslag van de opbouw van het blokje:D

Carters en andere troep.

Carters gekottert.

In elkaar, de eerste keer was ik de pakking vergeten…..:no

Komt redelijk bovenaan.

Ontsteking monteren.

Begint al ergens op te lijken:D

En toen wassie af

Peter stuurt een stukje alu op zodat ik een ophoogplaatje voor de carburateur kan maken! Morgen spuit ik de velgen.
Nu eerst werken en dan aan de mini van Arjan werken!
Flick nog bedankt voor het kotteren he
Mooi werk!
Update
Vanochten heb ik de velgies mooi zwart gespoten!

Nog een grote bestelling plaatsen en dan gassen met die zooi:baby
Update
Vandaag het ophooplaat”je” afgemaakt en het blok gemonteer:D Koppakking van een 80 Polini aangepast, deze is standaard veel te klein.

Got wat een veilwerk zat er in die ophoogplaat…

Nu al te snel voor de cam

Waaaah:D
Vanochtend kwam er een leuk pakketje binnen:D

En na 2 pijnlijke uurtjes stond er dit:P

Mijn duimen zijn nu stuk van de banden:P Nog wel een paar probleempjes. De kabels moet ik op maat maken. Weet niet welk nippel er in het snelgas moet. Decompressie werkt niet goed, ik kan hem niet ver induwen. Maar ik kan hem volgens mij ook zonder starten. Het achterwiel loopt aan tegen de zijstang. Misschien wat met ringetjes klooien en een andere cardanplaat plaatsen. Ga nu weer verder sleutelen! Vanvavond als het meezit bij opa en oma afstellen en inrijden:D
Foto’s

Al een paar kilometer gereden en wat een power=) Maar ik heb net zoveel compressie als sil en geen decompressiekabel, moet hem starten met de boormachine en uitdoen met de choke.
Dingen die nog gedaan moeten worden:
Gashandle goed installeren
Decompressiehendel fixen
Afstellen
Zelfbouwpiep afmaken.
Oja en ben door het racezitje gezakt, dat is niks zonder vering, vind dit ook wel gaaf staan:baby
De MVH zelfbouw is ook af:

Nog niet de mooiste maar dat komt wel als ik een Tig apparaat heb. Net even getest, hij blijft al beter stationair lopen met sproeier 78. Mooi zwaar geluid van de malossi demper, niet zo blikkerig als een proma.Update
Zo hij is klaar voor de meeting:

Ik ga naar de meeting en neem mee:

Brommer

Benzine, Gereedschap en Accuboor om hem starten. O en die klompen gaan maar niet mee:P
Hij loopt nog steeds niet optimaal maar goed genoeg om te racen
. Gewoon rijden gaat prima, maar stationair nog niet zo. Komt nog goed!

Snelgas gefixt:D

En de inlaat fatsoenlijk afgesloten!Zo heb gister het blok maar eens uit elkaar getrokken:con
Hij liep niet echt lekker. Binnen in het blok allemaal vage rotzooi. De KitRacing komt deze week wel een keertje binnen. Wat ik nog wil doen voor hij weer in elkaar kan:
Volle wangen krukas
19mm spruitstuk zelfbouw
PHBG carburateur
Gewone inlaat goed dichtmaken met een stalen busje
Vario
En een Calibrata
En dan vlammen natuurlijk=)

Doos met pretspul

Net gewassen.Update
Heb vandaag de voorvork verlaagd.
Het is supermooi alleen het probleem is dat hij nu niet meer veert:PHij is onderaan te breed, morgen beetje afslijpen en dan zou het het moeten doen.
Foto’s:

Morgen komen de KitRacing en m’n nieuwe schoenen binnen:D5 april 2008 om 17:06 #264207beetje herr flick wel alleen dan nieuw frame maar kleuren combo zelfde
5 april 2008 om 17:47 #264208op zich wel een leuk idee jah, alleen zou ik toch eerder kijken of je een volledig dichte behuizing zou kunnen maken aangezien dat toch het mooist is, of dat je gewoon met plaatstaal een cover maakt voor je veer en het op de bestaande behuizing last..
5 april 2008 om 17:55 #264209Goed idee ik denk dat het ook mooier is!
Ik heb nog ff zitten klooien met photoshop:

Dit is ook een optie maar ik vind geel-zwart toch mooier denk ik.5 april 2008 om 18:23 #264210Ik niet , rood vind ik veeel mooier !;)
8 april 2008 om 17:57 #264288Wat vinden jullie mooier?
Deze:

Of toch deze:

Ik weet het niet. Ik denk rood8 april 2008 om 17:59 #264289rood maar dan kun je ook wel raden waarom 😛
46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
Gele Racefrikandel8 april 2008 om 18:03 #264290Ja zeker man rood !
Anders heb je dezelfde kleur als Flick. En rood staat em echt UBER !!9 april 2008 om 05:26 #264309Ok vind ik ook het word rood!
9 april 2008 om 06:58 #264311beter, want geel ziet er niet uit 😉
waarom las je de stang niet ietsie lager, dan hoef je helemaal geen rare constructie te bedenken om om de vering heen te gaan.
like this:
9 april 2008 om 08:28 #264314winkelwagenstang effect,
kan, maar ik vind het zelf nie heel erg mooi;)
die rode kleur staat beter
9 april 2008 om 08:32 #264315mmh nej ik zou gewoon een rechte stang pakken, staat ook mooier bij dat hoge stuur.
9 april 2008 om 13:18 #264323Ik vind zo’n lage stang niet mooi.
11 april 2008 om 21:10 #264352Nou weer ff een update.
Ik heb 3 uur zitten prutsen om zo’n focking km tellertje op m’n ciao te maken.
Maar het is gelukt!

Ik heb een klein gaatje geboord en dat getapt en toen draaide ik dat magneetje er zo in.

Alles bijelkaar

Tadaaaaa m’n teller!

Mooi afgewerkt

Kabeltje weggewerkt in de kabelboom

De piel die het magneetje leest

Mooie fotoIk heb al 58,5 km per uur mee gehaald maar toen was ie nog niet helemaal warm.
16 april 2008 om 13:30 #264453Grote update:
Ik heb m’n Ciao helemaal uitmekaar gehaald. Omdat ie aan alle kanten stuk was. Het frame is krom en het achterwiel stond er scheef in. Er komt toch maar geen kenteken op.
Ik begon buiten maar toen begon het te regenen:boos

Zadel en kappen eraf.

Blok en alles eruit.

Bagagedrager dr af.

Ben m’n Proma ook aan het opknappen maar wat voor wol moet in dat pijpje?

Zoek de verschillen:P

M’n blokkie

Frame in de afbijt.

Blok ben ik ook uitelkaar aan het halen. De inlaat moet uitgeboord en het blok moet gereviseerd worden. Waar kan ik zo’n setje kopen?

Cilinder

En hoe haal je het kleine carter eraf? Ik kan het niet heetstoken omdat het een elek. blok is. Ik zag het filmpje van Jelle. Klemt hij de krukas in de bankschroef? -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.