Vespa-Ciao.NL
:: Mark's Ciao's

Home Forums Perso’s Projecten Mark's Ciao's

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Mark
    Topic starter

Na een pauze van ongeveer 11 jaar ben ik vorig jaar (mede dankzij Corona) weer begonnen met, eerst een Citta en daarna weer Ciao te rijden. De Citta die ik kocht lag uit elkaar in onderdelen maar was op enkele kleine onderdelen na wel compleet:
      IMG-20200317-WA0033
      Nadat ik de Citta in elkaar had gezet en enkele kilometers had gereden wilde ik toch weer een Ciao, de Citta zoals die hieronder staat dus weer verkocht.
      DSC_1576

Na een korte zoektocht was ik bij een mooie volledig originele Ciao uitgekomen:
      IMG-20200429-WA00181

De Ciao liep enigszins, na het nodige schoonmaakwerk van benzineslang en carburateur liep het blokje weer prima. Verder heb ik enkel de voorvorkveren, zadelveer en balhoofdlagers vervangen. De Ciao heb ik verder uit elkaar gehaald, goed gepoetst en kleine roestplekjes behandeld. Onderkant van de spatborden zijn behandeld met Tectyl. Tank is ontroest en gecoat met Polyurethaan hars.DSC_1587DSC_1591DSC_1592DSC_1594
      IMG-20200501-WA0018

Tot slot heb ik er een origineel electronisch carter met 43mm Alfaerre onder gelegd. De snorklok gewisseld voor een bromversie en in combinatie met een Gianelli Citypower loopt die +/- 50km/h en trekt goed op!

Verder zijn er nog wat toevoegingen gedaan om het rijcomfort te verbeteren:
      – Moparts lagerplaat + wielmoer
      – Wasmachine dempers
      – Afneembare verstevigingsstang
      IMG-20200614-WA0016IMG-20200630-WA0013
      En een chrome rek + originele Ciao tas voor de looks!
      Zo staat die er momenteel bij en word er wekelijks mee gereden:
      DSC_1880

Na een tijdje werd het tijd om de collectie uitlaten op te knappen, de meeste lagen al meer dan 15 jaar op zolder en waren toe aan een opknapbeurt. Ze zijn allemaal gestraald, geschuurd en gepolijst, dempers voorzien van nieuwe  wol en klinknagels.
      Voor:
      DSC_1933

Na (met de rest):
      IMG-20210128-WA0033
      Verder nog een Polini SP gekocht en opgeknapt (je moet wat)DSC_1955
      IMG-20210306-WA0013

Toen alles opgeknapt was begon het weer te kriebelen en heb ik een frame met kenteken gekocht om op te knappen. Velgen en andere onderdelen komen uit de eigen onderdelen verzameling. Idee is om deze compleet (zo goed als nieuw) op te bouwen met de nodige extra’s (wasmachine dempers, Moparts delen etc.) Het frame is momenteel bij de coater.
      DSC_1956
      Alvast wat onderdelen laten bewerken/repareren bij Zevenenergie.IMG-20210316-WA0022
      IMG-20210316-WA0024

Bromklok gereviseerd:
      DSC_1962IMG-20210316-WA0032

Kleurencombinatie word: Framedelen RAL7030, velgen en plasticdelen RAL9005.

Motorisch gezien blijft het beschaafd, gezien dit ook een snorfiets is:
      43mm Olympia (DR (geen Evo) replica)
      Bewerkte electronische carters (12,5mm inlaat, licht gevijld), spoelers vergroot
      Afgedraaid vliegwiel
      Standaard krukas
      12/12 carburateur met Polini/Malossi filter
      Uitlaat ben ik nog niet over uit, de zwarte Sito (Cobra?) liep best aardig op de andere Ciao.

Voor nu nog even wachten totdat de Ciao terug is van de coater…

Joeri999
      Bijdrager

Dat ziet er mooi uit!

En… wat heb je met de chromen achterdrager van de Ciao gedaan? Ik zie hem niet meer op je Ciao. Mocht je die kwijt willen, houd ik me aanbevolen.

Mark
        Topic starter

Dat ziet er mooi uit! En… wat heb je met de chromen achterdrager van de Ciao gedaan? Ik zie hem niet meer op je Ciao. Mocht je die kwijt willen, houd ik me aanbevolen.

Snap ik, echter is dat voor mij een collectors item. Ligt mooi geconserveerd in op zolder.

Mark
          Topic starter

Inmiddels is het blok ook klaar. Nu wachten op het frame, coater heeft het druk.

DSC_1967DSC_1966

JT
            Bijdrager

Die is mooi geworden zo.👍

Mark
              Topic starter

Inmiddels zijn het frame en de wielen terug van de coater. Ik heb ze stickers erop geplakt en alles voorzien van 2 lagen blanke lak, de glans zit er nu mooi in. Komende weken aan de slag met het opbouwen.
                DSC_1978

zevenenergie
                Donateur

Mooie kleur :thumb

Mark
                  Topic starter

Vandaag tijd gehad om alvast wat in elkaar te zetten. De lak van de voorveren is helaas op ’n paar plekken gesneuveld tijdens het vervangen van de veren.
                    DSC_1982
                    DSC_2001
                    Ook zijn de velgen voorzien van ’n paar Deestone banden:
                    DSC_2000
                    De kappen ga ik met Motip plastidip voorzien van ’n zwarte kleur. Heb het op de koplamp geprobeerd en dat ziet er prima uit.

Mikey
                    Bijdrager

EBD3E8D7-DF3C-40C4-AE93-C1E680296AA0
                      Je grote tandwiel zit verkeerd om. De letters moeten naar beneden wijzen anders werkt je loopstand niet!

Mark
                      Topic starter

EBD3E8D7-DF3C-40C4-AE93-C1E680296AA0 Je grote tandwiel zit verkeerd om. De letters moeten naar beneden wijzen anders werkt je loopstand niet!

Hey Mike, heb ‘m zojuist geprobeerd en de loopstand ging inderdaad niet soepel. Tandwiel omgedraaid en nu loopt die beter. Het geheel voelt nog ’n beetje stroef aan maar er zit nog geen olie in momenteel.

Mark
                        Topic starter

Zo staat die er momenteel bij:
                          DSC_2030DSC_2031DSC_2029
                          Dingen die nog moeten gebeuren:
                          -Gaskabel (mist een nippel)
                          -Poelie en snaar monteren
                          -Speling in ’t voorwiel
                          -Zadel zakt helemaal door, nieuwe veer bestellen
                          -Zijstandaard zwart lakken
                          En nog wat kleine dingen. Gelukkig regent het nog een paar dagen!

zevenenergie
                          Donateur

Ik vind hem erg mooi worden.
                            Maar toch heb ik een opmerking. Jullie gras maaier heeft ook rode accentenScreenshot_2021-05-22 1bcvte3wczjjqflez15gviq32yndfm7y jpg (JPEG-afbeelding, 5504 × 3096 pixels) - Geschaald (29%) Zo is de bediening rood en ook de verstel knoppen. Op een grasmaaier vind ik het wel gepast.
                            Maar op je brommer…Het is de kunst van het weglaten, heb ik wel eens gehoord. Minder is meer.Hoor je ook wel eens.

Mark
                            Topic starter

Ik vind hem erg mooi worden. Maar toch heb ik een opmerking. Jullie gras maaier heeft ook rode accentenScreenshot_2021-05-22 1bcvte3wczjjqflez15gviq32yndfm7y jpg (JPEG-afbeelding, 5504 × 3096 pixels) - Geschaald (29%) Zo is de bediening rood en ook de verstel knoppen. Op een grasmaaier vind ik het wel gepast. Maar op je brommer…Het is de kunst van het weglaten, heb ik wel eens gehoord. Minder is meer.Hoor je ook wel eens.

Ik heb het inderdaad van de grasmaaier afgekeken, wat ’n mooi ding hé 😛
                              Er had meer rood gekund maar heb het bij deze delen gelaten.

Mark
                              Topic starter

Vandaag voor het eerst ’n stukje kunnen rijden. Bij de eerste poging kreeg die geen benzine, filter verwisseld en toen liep die na 2 stappen! Blok loopt goed, alleen geen passende riem voor ’n poelie 80. Dus even gereden met een poelie 95. Lekker veel trekkracht maar teveel toeren natuurlijk. Komende week een passende riem halen. Verder komt er nog een Citypower onder om het beschaafd te houden.

Nu kwam ik thuis en zag ik dat het verende gedeelte van het frame een mooie schaafplek heeft gemaakt..
                                DSC_2064

Het stuk waar het zadel op zit die zit iets uit het midden. Heb ik ergens een ring of bus gemist? Frame was niet compleet toen ik ‘m kocht en ik heb verder geen ervaringen met de nieuwere modellen Ciao wat dat betreft.

Herr Flick
                                Sleutelbeheerder

Mooi dat je even hebt gereden. Perfect weer voor inderdaad.

Die slijtplek zie je vaker. Dit komt door de achterste ophanging (bij de achterlamp) waarbij de bus net wat te ruim in diameter is van de lange bout. Hierdoor kan het veer gedeelte dus wat naar links en rechts wrikken en krijg je deze slijtplek.

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
                                  Gele Racefrikandel
                                15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 20)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.