Vespa-Ciao.NL
:: Mark TT’s project

Home Forums Perso’s Projecten Mark TT’s project

13 berichten aan het bekijken - 91 tot 103 (van in totaal 103)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Mark TT
    Topic starter

hansieb :
      Hahhaha wat een werk …. wat wij hebbe gedaan is 2 tire wraps erom.

Daarna met zijn 2en de veren erin hebben geduwt vooral AC RACING en de 1e veer duurde 10 min… daarna de overige 3 veren duurde 5 min elk en de laatste veer zelfs 2 min.

Easy karwei je moet alleen een verhuizer / bouwvakker hebben die drukt ze er zo in!

Yeah right, en probeer het nu eens alleen……..;)

Mark TT
      Topic starter

TimoO_ :
        alleen het haakje erop schroeven met dat tonnetje en veertje is voldoende hoor. de choke hoeft niet te werken.

Tsja, maar dan start ie nog niet misschien…….

En neem van mij aan dat je na 20 keer tevergeefs aanduwen bijna zwart voor je ogen ziet. Ik heb me nog net kunnen inhouden, want anders had ik hem gewoon op straat laten liggen =)

TimoO_
        Donateur

jawel het gaat er gewoon om dat de choke erin zit. dan zou die met een goede sproeier wel moeten starten, m’n evo doet dat ook gewoon.

Mark TT
          Topic starter

IK haal vandaag een kabeltje. Straks weten we meer.

FonS
            Bijdrager

m’n racertje startte ook gewoon goed, met choke dingetje erin (zonder kabel) :con

Mark TT
              Topic starter

Ja, ok, maar dat waren Polini’s 😉 Ik heb een Malossi RVS :lol:lol:lol

Mark TT
                Topic starter

:((Update:

Malossi blok wil niet lopen, geen idee waar ik het moet zoeken. Ik dacht zelfs aan een verkeerdom gemonteerde zuiger, maar dat bleek niet waar. Enfin, Malossi blokje eronder uit gehaald en de Pollini Speedengine proberen op te bouwen. Maar dit blok moet eerst verder afgebouwd worden en ik wilde rijden….grrr

Omdat iemand ooit bedacht heeft dat je stompennen hebt van 10 mm en 12 mm, is het zaakje mooi NIET uitwisselbaar en worden de opbouwkeuzes weer drastisch beperkt.

Met als gevolg, dat na een volle dag sleutelen, een Pollini 60CC cylinder met 13 MM Del O. op het standaard carter de enige opbouwoptie was voor dit moment.

Resultaat; blokkie wilde aanvankelijk slecht starten, maar er kwam pruttelend leven is. Na een klein half uurtje kwam de vaart er goed in, om vervolgens 5 minuten later, toen ik inmiddels 5 km van huis weg was, stil te vallen. Geen idee wat er gebeurde, het was inmiddels donker dus ik kon het blok niet bekijken. Ik heb nog niet gekeken wat er mis is, maar duidelijk is dat ik voorlopig nog niet uitgesleuteld ben.

Vreemd is wel dat dat Malossi blok nog geen HIKJE heeft gegeven, zelfs niet na 3 dagen prutsen. Chocke bracht al geen verandering en tot overmaat van ramp knapte de chokekabel op de soldeerlas. Daarop heb ik dit blok eronder uit gehaald.

Leuk, Vespa rijden

hansieb
                  Moderator

Leg em maar ff weg , en kijk er aub met iemand anders ff na.

Gewoon ff goed kijke wat is de complete setup van het malossi blok dan ? is je ontsteking gewoon niet naar zijn grootje

FonS
                    Bijdrager

geef eens hele set-up van blokje met 60cc cilinder 😉

als hij zó slecht startte, en ff daarna uitviel, was de sproeier hopelijk te groot….
                      met een beetje pech was ie te arm afgesteld, en heb je nu dus wat schade in je mooie cilinder :con

(en welke 60cc is het? 41mm / 42mm)

Mark TT
                      Topic starter

hansieb :
                        Leg em maar ff weg , en kijk er aub met iemand anders ff na.

Gewoon ff goed kijke wat is de complete setup van het malossi blok dan ? is je ontsteking gewoon niet naar zijn grootje

Ik ga dat Malossi blok zeker nakijken en opentrekken. Het is het duurste blok dat ik heb en beetje wrang dat ie niet wil lopen. Er zit een stelschroef aan de zijkant van de 19 mm carb, waarvan ik eerst dacht dat dat de van de buitenkant benaderbare sproeier was, maar kennelijk een luchtstelschroef. IK zal ook de carb eens opengooien, wellicht dat daar het probleem zit…..

OOk met bezine in de kop, geen hikje, bijna struikelend over mijn eigen tong van het aanduwen. Mijn goed, wat hata ik dat aanduwen, en dan zeker met die compressie 🙁

Mark TT
                        Topic starter

FonS :
                          geef eens hele set-up van blokje met 60cc cilinder 😉

als hij zó slecht startte, en ff daarna uitviel, was de sproeier hopelijk te groot….
                          met een beetje pech was ie te arm afgesteld, en heb je nu dus wat schade in je mooie cilinder :con

(en welke 60cc is het? 41mm / 42mm)

Zou wel heeeel erg snel zijn 😛

Mark TT
                          Topic starter

Spul staat weer te koop, zie verkoop topic

vespaciao4ever
                            Bijdrager

je doet er niet meer aan verder??

heeft hij nu gelopen ?

is wel jammer maarja is jouw keuze …..

veel succes met verkoop !!!

13 berichten aan het bekijken - 91 tot 103 (van in totaal 103)
                            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.