Vespa-Ciao.NL
:: Mark TT’s project

Home Forums Perso’s Projecten Mark TT’s project

15 berichten aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 103)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

crossfreak
    Bijdrager

he..er staat ook een kilometer teller tot 120 km/u…iets voor herr flick???

Mark TT
      Topic starter

Hmmm, vandaag iets te lang bezig geweest aan die frikandel; voorveren vervangen was een regelrechte crime. Daar ben ik de hele f^$%%$cking middag mee zoet geweest, maar was wel hard nodig. Die bussen waren helemaal verrot/weg.

Daarna bedacht ik dat het tijd werd om te gaan rijden, dus even Fredzzz zijn blokje eronder geslingerd, waarbij ik al gelijk tegen problemen opliep, zoals de 90 graden gaskoppeling op de carb, die af brak. Tevens paste de stationair stelschroef er niet op, omdat ie tegen het frame komt. Dat heb ik opgelost door een taps toellopende inbus stelschroef in de draad te steken . Bougie vonkt, maar blok weigert om aan te slaan. Nog geen hikje……….

Ik heb met net het apezuur gelopen met dat ding. Nog even en ik steek hem aan.

Ik heb het idee dat de carb niet vol loopt met benzine. Op die 19 mm carb carb zitten twee naar beneden gerichte ventielen/aansluitingen. Zou ie daar soms valse lucht op zuigen? Iemand enig idee wat die dingen daar doen? verder vroeg ik mij af omdat ik de chocke niet aangelsoten heb of ie daar soms valse lucht trekt op die opening. Wellicht toch maar een hand choke monteren.

Verder zat aan het oude blok een bevestiging voor de aarde denk ik. Die heb ik overgezet naar dit blok, omdat die draad er vast niet voor niets hangt. Maar ik had hem natuurlijk even los kunnen trekken om te zien of ie dan wel wilde aanslaan…..enfin.

Mooie kutzooi zo, hele dag gesleuteld, nog geen meter gereden. Leuk, dat snorren 😉 Ik hou van sleutelen, maar dit was gewoon te veel van het goede……

TimoO_
        Donateur

ik had m’n choke ook eerst niet aangesloten, ik had namelijk geen choke meer, startte ook niet. dus effe choke monteren :).

Mark TT
          Topic starter

TimoO_ :
            ik had m’n choke ook eerst niet aangesloten, ik had namelijk geen choke meer, startte ook niet. dus effe choke monteren :).

Zou het zo simpel zijn denk je? ……ik hoop het

Fredzzz
            Moderator

Heb je je gasnaald goedstaan, onder dat witte klepje in palats van erop?
              En ik reed met choke aangesloten inderdaad.

Frits
              Bijdrager

Edjuh
                Bijdrager

Mijn malossi blok met 19mm wilde ook niet starten zonder choke. Die kraantjes zijn als overloop bedoelt geloof ik, zullen geen valse lucht trekken denk ik. Misschien bij de choke wel.

Die veren vervangen, is dat in je eentje gelukt? Zo ja, goed gedaan, mij lukte het helemaal niet, en ze lijken er ook niet goed in te passen tenzij je die binnenkant van de vork uitdeukt.

hansieb
                  Moderator

Welke sproeier zit erin , en het is idd wel ff handig als je de choke aansluit.

Het is ff gekloot met zon reedvalve , maar uiteindelijk gaat die het toch wel doen.

reiniero
                    Bijdrager

hansieb :
                      Welke sproeier zit erin , en het is idd wel ff handig als je de choke aansluit.

Het is ff gekloot met zon reedvalve , maar uiteindelijk gaat die het toch wel doen.

haha klopt idd ja:P maar als ie het doet,doet hij het ook goed:P (ga zelf ook een 19mm halen:))

Mark TT
                      Topic starter

Ik ga ervan uit dat Fredzzz dit blok lopend heeft gehad, want dan zou ie het bij mij ook moeten doen. Vandaag waren de zaken dicht om een passende binnenkabel te vinden voor die choke.

De motorzaak die hier open was had um nie :boos

Morgen weer 😉

TimoO_
                        Donateur

alleen het haakje erop schroeven met dat tonnetje en veertje is voldoende hoor. de choke hoeft niet te werken.

kansloos
                          Bijdrager

heb je een choke die werkt op kabel!?
                            of licht het aan mij dat ik dit raar vind. Ik heb zelf alleen altijd zon hendeltje gezien.

Mark TT
                            Topic starter

Edjuh :
                              Mijn malossi blok met 19mm wilde ook niet starten zonder choke. Die kraantjes zijn als overloop bedoelt geloof ik, zullen geen valse lucht trekken denk ik. Misschien bij de choke wel.

Die veren vervangen, is dat in je eentje gelukt? Zo ja, goed gedaan, mij lukte het helemaal niet, en ze lijken er ook niet goed in te passen tenzij je die binnenkant van de vork uitdeukt.

Bleek uiteindelijk een handigheidje, waar ik 4 uur later achter kwam. Vespa tegen de lantaarnpaal gegespt met spanbanden zodat je kracht kan zetten zonder dat de brommert omkeilt. Stuur vastgezet, voorpootje op de krik zodat je niet op de grond hoeft te liggen met je gereedschap en het zet ook wat makkelijker kracht.

Je hebt namelijk domme kracht nodig voor die veren. Lastigste was om ze te plaatsen zonder dat die ^%$^$^$$$ rubber/begrenzer aan de onderzijde weggeduwd werd. Alles goed in lagervet zetten en de veer goed in het huis plaatsen, zodat ie maximaal erop zit, dan zit ie precies goed en recht.

De truuk is hier om met een koevoet/breekijzer de ene veer te plaatsen terwijl je het uiteinde van het breekijzer op de andere unit zet. Dan kan je hem zo erin drukken. Links ging makkelijker dan rechts, en rechts loste ik op door een bandenlichter tegen de uitsparing voor de rem te zetten, deze stevig vast te zetten met borgijzer op de unit, en dan de koevoet daar weer tegen aan druken. Dan heb je net voldoende ruimte om hem ver genoeg de poot in te drukken. Bout klaar in andere hand en zodra gaatje goed zit, deze erin zetten. Meteen met een vuisthamer de bout erin rammen, klaar.

Ok, kost 3 dagen fysio, maar dan zit het er wel in. Was niet zo’n beetje nodig ook zeg, de bussen waren echt verdwenen.

hansieb
                              Moderator

Hahhaha wat een werk …. wat wij hebbe gedaan is 2 tire wraps erom.

Daarna met zijn 2en de veren erin hebben geduwt vooral AC RACING en de 1e veer duurde 10 min… daarna de overige 3 veren duurde 5 min elk en de laatste veer zelfs 2 min.

Easy karwei je moet alleen een verhuizer / bouwvakker hebben die drukt ze er zo in!

Mark TT
                                Topic starter

kansloos :
                                  heb je een choke die werkt op kabel!?
                                  of licht het aan mij dat ik dit raar vind. Ik heb zelf alleen altijd zon hendeltje gezien.

Choke op kabel ja. Ik had van Frederik een losse chokebediening bijgeleverd gekregen, welke nog voorzien moet worden van de juiste kabel. Die bedieningsunit, even groot als een aansteker, kan ik plaatsen waar ik wil. Wanneer ik hem nu verstop kan dat gelijk dienen als extra begrenzer tijdens een controle 8)

15 berichten aan het bekijken - 76 tot 90 (van in totaal 103)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.