- Dit onderwerp bevat 102 reacties, 21 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 18 jaren, 6 maanden geleden door vespaciao4ever.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
16 augustus 2007 om 13:08 #449825
Klinkt ook goed, ik denk dat ik beter kan gaan voor de 3 voudige “beveiliging” ; choke, gaskabel/handvat en electronica 😛
Bedenk me net dat er ook nog zoiets is is als servo, maar dan zal ik een batterij/mini accu moeten plaatsen. Ideeen genoeg, nu de uitvoering nog.
16 augustus 2007 om 13:18 #449826Andere zaken welke ook nog noodzakelijk zullen zijn;
banden…Shinko goed?
remmerij….zijn er betere remschoenen beschikbaar dan standaard?Ik zal vanavond anders zelf wel eens uitgebreid dit forum doorspitten…..;)
16 augustus 2007 om 13:24 #449827misschien schijfrem
16 augustus 2007 om 13:31 #449828tvmierlo :
misschien schijfremNope, niet echt onopvallend genoeg 😉 Is een snor he 😛
16 augustus 2007 om 13:32 #449829ja, maar volgens mij zijn er geen andere remschoenen
edit: misschien komt dit van pas: http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=5997
16 augustus 2007 om 22:37 #449842😮 Nou, vanavond even het standaard blok eronder uit gehaald, en de nieuwe in ontvangst genomen. Fredzzz nog bedankt voor het monteren van de cylinder. Waarschijnlijk tevergeefs, want de 80 cc is in aantocht. Evengoed dank hiervoor 😉
Wanneer je gewend bent om te sleutelen aan een fiets die NERGENS speling mag vertonen, en je begint dan aan een Vespa …:lol Was even wennen. Maar het went snel.
Echt alles heeft axiale speling, frame, balhoofd (verholpen), zadel, zelfs de voorvork, waarvan ik erachter kwam dat het wiel er scheef in staat. Waarschijnlijk revisie van de voorveren. en busjes etc. Morgen even nieuw setje scoren.
Verder viel het mij op dat deze snor weinig geleden heeft aan het frame te zien. Er kwam zelfs een hele nette brommert onder de vettigheid vandaan, Waar remmenreiniger al niet goed voor is, 3 bussen op leeggespoten…in elke hand 1 bus en spuiten maar. Voor de bijdehanten hier…..nee niet op de lagers en op de zichtbare lak. Alhoewel lak met goede vernislaag beetje remmereniniger wel aan kan. En dat doen ze bij Vespa best goed. Want op maar weinig plekken iets van roest te bekennen. Maar daar was ie te vet voor denk ik 🙂
Morgen wat versteviging van het frame met massieve bussen (met inwendige draad) en hier en daar wat laswerk aanbrengen. Ik heb het zwakke punt gevonden waar het frame om heen wil torderen. Dat punt ligt net achter het blok, bij het achterwiel. Onder het achterspatbord kan ik (onzichtbaar) wat versteviging op het frame aanbrengen, waardoor de achterkant veel stijver wordt. Voorkant en onderkant kan geen kant op door het blok, wat al voor stijfheid zorgt. Daar kan je weinig aan veranderen. Behalve dan Bertus steigerpijp erop lassen wat ik NIET wil.
16 augustus 2007 om 23:18 #449843PoliniCiao :
Als je zeer brute kracht wilt maar ook rustig rijden zou ik als ik jouw was een setup in deze richting pakken:
46/47mm cilinder
Malossi reedvalve membraamcarter
Volle wangen krukas
19mm carburateur
Bijbehorend malossi filter
Polini/malossi Vario
achterkoppeling met 100mm schijven
Originele variovertandin
Citypower uitlaatHiermee is aan de buitenkant niet te zien wat voor een krachtig hart jouw brommertje heeft want de 19mm past allemaal net onder het voetenplankje en de citypower oogt als een originele uitlaat. Door de vario zal hij trekken als een beest.
Allee informatie is hier op de site te vinden.
Succes ermeeLees dit NU pas….een achterkoppeling? Is dat zo’n uit de kluiten gewassen slipkoppeling net zoals voor, maar dan 3x zo breeed? Hoe verberg je dat?
16 augustus 2007 om 23:34 #449844Mark TT :
Lees dit NU pas….een achterkoppeling? Is dat zo’n uit de kluiten gewassen slipkoppeling net zoals voor, maar dan 3x zo breeed? Hoe verberg je dat?
Ik heb het over vario overbrenging, nu heb je nog een poulie achter. Met vario kan hij in principe van poulie veranderen. Voor wordt je poulie groter en achter kleiner. Hij schakelt dus vanzelf op. Met dit systeem heb je met een snel blok een zieke trekkracht alleen met de originele vertanding die in deze bijbehorende naaf zit haal je geen hele hoge top, maar dat wil jij toch niet.
Dit ziet er zo uit:

En het valt niet op want je hebt achter een bolling in je kap hiervoor als je deze niet hebt in jouw kappen kun je deze altijd even kopen. Het valt dan echt niet op.

Dit is een filmpje van mijn brommer met speedengine en vario, hier is hij wel nog niet helemaal super afgesteld:
16 augustus 2007 om 23:51 #449846ik heb er juist ook een gekocht, waarom? op de setup hiernaast (alleen dan met polini 80cc) had ik eerst poelie 80, nou duurt een uur voordat je op top zit! de top is dan wel vrij hoog maar heb je niet veel aan. toen kwam G-no van dit forum met zijn vario aan, we hadden hem op mijn brommer gezet en wat een power! direct autowheelie terwijl hij nog niet eens perfect afgesteld was! voor de echte speedfreeks is dit echt wel een must denk ik hoor.
zondr vario: http://www.youtube.com/watch?v=CNRrtFKKCks&mode=related&search=
met vario: http://www.youtube.com/watch?v=yvWh5zpoNZA
17 augustus 2007 om 08:16 #449847Thanks, die moet ik dus ook hebben, zal eens een ordertje gaan plaatsen 🙂
*edjuh: de naaf is niet nieuw te krijgen. Is een andere naaf met lange as.*
17 augustus 2007 om 08:37 #449848En dus, wat heb ik nodig en waar kan ik het aankomen?
17 augustus 2007 om 08:40 #449849De naaf met lange as, de dikke koppeling, de voorvario en de 13mm brede snaar 950mm lang. De 3 laatste zijn allemaal nieuw te krijgen, de naaf helaas niet.
Marktplaats dus, of hier op de site.
17 augustus 2007 om 08:49 #449850Er is vast wel iemand die zo’n naaf heeft liggen met verlengde as. Ok, dus de voorvario is ook een must in deze setup. Logisch eigenlijk wel, want de snaar moet dezelfde lengte houden……..kan ook niet anders.
Enfin, misschien iets voor later. Eerst maar eens kijken wat de 80 cc met city gaat doen icm met electronische begrenzing, want dat is het hoofddoel.
Harder optrekken is leuk, maar ik las dat de startkoppeling hierin meteen de beperkende factor is. Ik haat “dipjes” 🙂
17 augustus 2007 om 08:54 #449851Als je dipjes haat moet je juist niet met poelie rijden, die heeft onvermijdelijk een dip want je rijdt met 1 versnelling in alle toeren.
17 augustus 2007 om 09:00 #449852:lolWil hem toch hebben
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.