Vespa-Ciao.NL
:: Mark TT’s project

Home Forums Perso’s Projecten Mark TT’s project

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 103)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Crullie
    Donateur

Ben benieuwd, plannen zat voor die Ciao van je zo te zien, welkom en maak er wat moois van en beloof me als het een beetje mooi weer is dat je wat FOTO’S maakt, vinden we wel zo leuk.

Succes :thumb .

TICKLING BARN

Mark TT
      Topic starter

Vriend van me heeft een Jamathi blok zelf gebouwd uit een blok alu……20.000 toeren meen ik met roterende inlaat. weliswaar 50 cc, maar die kan me best terzijde staan in dit verhaal. Expertise genoeg, al wil ik koppel en geen sec pk’s en ultrahoge toeren……

R.oel !

Jamathi blok ?? nog nooit van gehoord, maar dat kan natuurlijk aan mij liggen .. =)

Mark TT
          Topic starter

Jamathi waren ultra hooggetoerde blokken (voorheen Tansini), vergelijkbaar met Zirri, buitengewoon slim/doordacht en als het ging om prestaties bij relatief weinig cc’s……… Een Jamathi 50 cc boekte in de tijd van de 50 cc klasse (toen deze nog bestond in het GRand Prix circus) ook in nederland succes na succes.

De doorontwikkeling van Jamathi zorgde ervoor dat men een blok ontwikkelde, opgetrokken uit een massief carter/blok van gefreest alu, met roterende inlaat, die voor buitenaardse prestaties zorgde…….16.500 toeren waren haalbaar en het bleef nog heel ook. Maar ook waarden van 20.000 toeren werden tijdens testen behaald.

Vriend van me heeft zo’n blok nu zelf nagebouwd (replica). En het werkt nog ook nog. En hoe. Die kennis kan wel eens van pas komen met mijn Ciao projectjes 🙂

http://www.jamathi.nl (kijk maar eens in 1972, daar staat zo;n GP blokje). past bijna in een Vespa zou je zeggen 😉 21 pk uit een 50 cc 😛 😛 😛

Mark TT
            Topic starter

Kan iemand Fred wakker schudden? 😉

Fredzzz
              Moderator

Mark TT :
                Kan iemand Fred wakker schudden? 😉

Jah sorry, ben wakker, check je PM.

Mark TT
                Topic starter

dat zeg ik, check je pm 😉

Jacky
                  Bijdrager

Hallo,

Leuk project/idee. Idd geinig een std uitziende ciao die hard gaat, oftewel de wouten beetje kloten. Maar zou het geluid niet alsnog gaan opvallen? Alsjij een snel blok hebt maakt de uitlaat toch meer kabaal dan op een std snorbrommer denkik. Maargoed dat zie je dan welweer. Iig succes ermee!

Mark TT
                    Topic starter

Een wolf is schaapskleren inderdaad, en dan ook nog electronisch/remote geregeld onder de kap.

Vroeg mij ineens af wat 80 cc meer gaat doen t.o.v. de huidige 70 cc, want de onbegrenste standaard pijp zal zoveel niet willen doorlaten, dus knijpt ie hem automatisch al op de pijp.

Enfin, we gaan het gewoon testen…. hij zal de 37 km/h barriere nu toch wel doorbreken 😛 😛 😛

Mark TT
                      Topic starter

Wie heeft nog een losse 80cc (Malossi) cylinder met zuiger liggen?

AA-T
                        Sleutelbeheerder

de edit knop is ook nog een mogelijkheid he mark tt

maar ik zou zowiezo nooit een 70 of 80cc met een std pijp combineren
                          niet echt bepaald bevordelijk voor je cilinder

Mark TT
                          Topic starter

:?Sorry, ik wist niet dat mijn extra post tot forumvertraging leidt…..

Cylinder? Daar ben ik niet zo bang voor, want de smering is beste wat je kan bedenken (mijn cross benzine) met alle additieven……en ik rij de meeste tijd 25 km/h tot 40 km/h, remember? Ga er geen crosser van maken die ik aftrap……;)

vespaciao4ever
                            Bijdrager

ik heb je pm gestuurd

Mark TT
                              Topic starter

Ow, sorry, maar ik ben inmiddels voorzien…….staat in een ander topic dat al op slot is;)

Even goed bedankt

vespaciao4ever
                                Bijdrager

ow ok 😉
                                  niet erg hoor

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 103)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.