Vespa-Ciao.NL
:: Malossi achteras

Home Forums Mening & ervaring Overige mening & ervaring Malossi achteras

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

zevenenergie
    Topic starter

Ik ben benieuwt naar jullie ervaring en/of mening met de nieuwe mallossie achteras.
      Screenshot 2025-08-02 at 12-24-19 Rear Axle Malossi Citta_Ciao_Si - JMPB Parts

Op dit moment 89,95 bij jmpb.
      https://www.jmpbparts.com/rear-axle-malossi-citta-ciao-si.html

Als ik het goed begrijp, is hij gemaakt om het grote tandwiel op de as vast te kunnen krimpen.
      Dit om de pennetjes waar mee de krachten op het tandwiel worden overgebracht te ontlasten (een andere rede kan ik mij niet bedenken.)

• Dit onderwerp is gewijzigd 7 maanden, 4 weken geleden door zevenenergie.

zevenenergie
      Topic starter

Dit is mijn mening:  Als je nu wedstrijden rijd en elk risico wil uitsluiten omdat je wereldkampioen wil worden en er enorme belangen op het spel staan dan is dit wel uit te leggen. Maar dan is je klok ook een stukje zwaarder door de verdikking en alle kleine beetjes tellen.

Ik zelf  heb die pennetjes van de achteras nog nooit zien breken ook niet bij hoog vermogen scootercilinder setups en ik zie het nut er niet van in.

Ook maakt het de loopstand-funtie onmogelijk. En wie heeft er nog nooit pech gehad met zijn brommer en zich gezegend gevoelt met de loopstand.

Als je een full mallosie achter klok koopt zit je op de €490,-
        doe daar nog  Malossi MHR Overrange set bij van €370,- en en een snaar van €40,-
        Dan kom je uit op €900,- en dan nog je olie en je rolletjes om af te stellen.

Dan zit je al snel richting de duizend euro voor je vario set, en je hebt niet eens een loop stand-funtie.
        Screenshot 2025-08-02 at 13-00-09 ontzetting emoticon - Google Zoeken

Dat kan een stuk voordeliger met dezelfde prestaties, langere levensduur en met loopstand.

laat je niet gek maken door de Italiaanse marketing strategieën. De orginele klokken en hun onderdelen zijn van superieure kwaliteit. Kijk maar naar de krukassen.
        Ook die Duitse assen voor de achterklok zijn een stuk zachter dan de orginele.

• Deze reactie is gewijzigd 7 maanden, 4 weken geleden door zevenenergie.

Shark
        Donateur

Die “pennetjes” is 1 lange pen en de uiteinden breken denk ik niet maar ik heb twee klokkies waarbij die butsen hebben, gewoon door slijtage. Een nieuwe pen erin persen zou dat denk ik oplossen, maar weet niet of die los te koop zijn. De slijtage komt door de speling van het tandwiel op die pen. Het Malossi-tandwiel, heeft die speling niet, dat lijkt me een betere constructie. Maar dat gezegd hebbende, ik zie verder het voordeel niet echt nee, ik monteer gewoon een goede originele.
          Toch kudos voor Malossi dat ze het in ieder geval ontwikkelen en maken. Een originele Piaggio is tenslotte niet nieuw te koop. Tweedehands zijn er daarentegen waarschijnlijk genoeg – honderdduizend stuks in emmers in schuurtjes en zolderkamers 🙂

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.