Vespa-Ciao.NL
:: malossi vario + gele drukveer op licht getunde 50 cc

Home Forums Techniek Opvoeren malossi vario + gele drukveer op licht getunde 50 cc

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Anoniem

He hallo,

Ik vroeg me af, of ik met een licht getunede 50 cc, de gele drukveer van malossi kan gebruiken of is dit niet verstandig?

mvgr stefanovitch

VespaChopper
      Donateur

Hey,
        zelf wil ik ook graag antwoord op deze vraag.
        maar mij lijkt van wel, ga zelf binnekort mijn varioset proberen en zit een gele veer bij…

Javad
        Donateur

volgens mij kun je het best de standaard veer gebruiken daarvoor, je krijgt je snaar niet snel genoeg onderin de schijven met de gele veer.

<3 Thunderstone
          Check mijn perso!

VespaChopper
          Donateur

Ik zal het eens gaan uitproberen:)

AA-T
            Sleutelbeheerder

En als je er dan toch een sterkere drukveer in wil zou ik voor de zilveren of gouden van polini gaan.
              Van slap naar sterk: standaard, polini zilver, polini goud, malossi geel, malossi rood.
              (De polini veren staan er wel om bekent kracht te verliezen na verloop van tijd.)

VespaChopper
              Donateur

Ja het is niet dat het hoeft maar ik kreeg een gele bij mijn vario en dan wil ik toch even testen of niet dan:P

Edjuh
                Bijdrager

Zonde van de moeite.

Op een 43 olympia reed de std. ook prima.

VespaChopper
                  Donateur

hmm ja ik ahd zojuist op een vario brommer gereden met 43 mm polini en die had gele drukveer, dit wilde wel 😛

ritze
                    Bijdrager

ja ja maar die draait ook dik 7000rpms he:P

ik zou het niet doen want dan zul je echt zware rollen nodig hebben.
                      ik rij met var malo en 50cc city pwr met 7.5gr rollen en op 5500 toeren.
                      zet je nu een gele erin dan moet je echt wel 10gr rollen hebben..
                      werkt dus niet zo goed

ik vind dat je pas gele druk veer kan plaatsen als je gem boost boven de 6500 toeren zit of zie ik dit vekeerd?

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
                      Link naar Mijn collectie / Projecten.

AA-T
                      Sleutelbeheerder

Om nog even terug te komen op het zware rollen verhaal..
                        Dit klopt helemaal, ik reed een std bromsetup met enkel een snelle uitlaat..
                        De achtervario zelf was gewoon origineel, maar had wel mooi 13 grams rollen nodig.

tnerual
                        Bijdrager

eejuhm

ik heb ori vario 8rols..

en heb 100mm schijven met standaard drukveer.. wel met een krachtig DR50 cilindertje..
                          Ori drukveer houden of niet??

want als ik bijna stilstaa, rond 15km/h en als ik geen gas geef, dus ik laat hem gewoon uitbolle zeg maar, dan blijft me toeretal beetje hangen, kom tdoor de drukveer he?

dus veranderen of niet? 😛

Bedankt

ritze
                          Bijdrager

@tnerual
                            probeer gewoon en dan kan je het ons vertellen ben wel benieuwd…

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
                            Link naar Mijn collectie / Projecten.

VespaChopper
                            Donateur

Dus ik moet ook eens naar 7.0 gram ongeveer?

niek1992
                              Bijdrager

@Tnerual,

Dat komt door het terug variëren van je vario. ik heb tijdje ook standaard vario gereden. maar als je eenmaal met malossi gereden hebt weet je gelijk wat je gemist hebt;). ori drukveer houden idd. met een gele drukveer ga je alleen maar zwaarder met je gewichten. en dit is onnodig.

je moet het zien als 2 krachten die elkaar proberen op te heffen. Voor heb je stationair zon 2 kilo drukkracht ( bijvoorbeeld ). achter zit de malossi gele drukveer en deze leverd zo’n 25 kilo tegendruk. Op het moment dat je gas gaat geven met ( te lichte rollen voor jou setup ) probeerd je vario de snaar omhoog te drukken maar dit gaat niet omdat de drukveer te zwaar is. Dan ga je in je vario zwaardere rolletjes monteren wat eigenlijk helemaal niet nodig is. als je een standaard drukveer had gehad 😛 snapje?

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.