Vespa-Ciao.NL
:: malossi too bad

Home Forums Techniek Opvoeren malossi too bad

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Anoniem

zou de malossi too bad 22mm het leuk doen op naast staande setub of kan ik er beter iets anders onder hangen ?

MarcoS
      Donateur

ik ben altijd wel positief geweest over de uitlaat, heb ik het wel over het oude model:thumb

beunhaaz
        Bijdrager

ze zeggen hoogtoerige uitlaat, en bij mijn broer (met bijna zelfde setup alleen cp carters met std voorvario en 100mm schijve) liep die wel erg lekker. Denk dat hij op jouwne veel beter loopt. (heb het ook over het oude model) alleen maakte wel vrij veel kabaal vond ik. Meer als mijn proma

luukciao
          Bijdrager

Op mijn setup doet die het erg lekker. Maar dit is wel met poelie.

Martino
            Moderator

http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=3713

Zie hier!

Prima uitlaatje! De oude versie. Trekt redelijk goed op en gaat ook wel lang door in toeren. Geluid vind ikzelf fantastisch wanneer je demper nog niet te oud is. Over het algemeen een uitlaatje die wat onderschat word. Het is een kopie van de Giannelli record/Faco SI.

De nieuwe Too bad heb ikzelf geen ervaringen mee, maar ondanks dat Malossi doet beloven deze speciaal ontwikkeld te hebben voor hun DEPS. Is dit ook gewoon weer een kopie van de Giannelli Fire. Je betaald alleen 2x zoveel ervoor. De prestaties zijn wel anders dan de oude en is een van de meest hoogtoerige uitlaten voor vespa.

Beide uitlaatjes zijn getest tijdens de uitlaattest van afgelopen jaar.
              Zie onderstaande link voor de scores.
              http://www.vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=26010

paulhermens

vind hem persoonlijk wel een stuk vetter om te zien dan de giannelli fire.

kabaal heb ik een hekel aan, dus gelijk volrammen met steenwol en anders staat hij zo weer tekoop.

nieuwe/ oude too bad, wat is het verschil ?

eidos
                Donateur

Oude type:

Nieuwe Type:

Prestatie verschil is er zeker, omdat het 2 totaal verschillende uitlaten zijn.

Over het oude type is genoeg info te vinden! (check Martino zijn link maar)

paulhermens

alleen jammer dat de oude niet meer nieuw tekoop is 😕
                    weet iemand of de nieuwe het lekker doet ?

Anoniem

De nieuwe is gewoon hetzelfde als de Giannelli Fire, die heb ik en rijdt als de brandweer!

paulhermens

kijk, dat moeten we hebben, begrenzers eruit, pijp eronder en knallen.

Laurensvdw
                        Bijdrager

Ik heb hem ook, het oude type. Loopt goed en laat veel toeren toe.
                          De mijne maakt wel een bak herrie. Ik denk zelfs dat ik hem moet inleveren bij een controle.

Hij staat zeker goed onder de Ciao. Keks uitlaatje dus. De mijne heb ik 2 jaar geleden bij Mop-Shop gehaald, zat korting op. Heb er toen €59.95 voor betaald.

paulhermens

€59,95 ? en nu €129- bij jmpb :'(:con:(( dat is mooi ruk voor ikke,
                            misschien toch de giannelli fire dan maar, rijden allebij goed
                            scheeld alleen de helft in het geld, hoewel ik de demper van de too bad
                            er wel een stuk vetter vind uitzien.

beunhaaz
                            Bijdrager

Als je wilt kunnen we van demper wisselen 😛 vind het net anders om xD

Anoniem

Nja, dan moet je gaan slijpen, is niet zo handig.

Op de site staan een aantal tweedehandse Giannelli Fires, het nieuwe model en ook het oude model, die heeft een andere demper, moet je maar even zoeken 😉

paulhermens

slijpen is geen probleem, daar ben ik wel goed in, ben alleen wel een zeer beroerde lasser 😀
                                  mijn lasnaden begeven het nogal snel, als ik al geen gaten brand 😕 gelukkig hebben wij wel
                                  een goede lasser op het werk :lol

maar denk dat het gewoon een hele nieuwe wordt

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.