Vespa-Ciao.NL
:: Malossi Too Bad

Home Forums Mening & ervaring Uitlaten Malossi Too Bad

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 40)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

djjk
    Topic starter

Hallo ik heb een vraag als ik een :Dmalossi too bad:D met een 22mm aansluiting op me setup zet die ik nu heb zou me top of me trekkracht beter zijn.
      Dit is me setup:

70 DR EVO
      13/13
      malossi luchtfilter
      leovince krul
      std variomatic 100mm
      60 km/h:(

trek wel lkkr maar niet egt goed op z’n top.:?

pleasure
      Bijdrager

Met een standaard voorvario en 100mm schijven ga je niet bepaald snel. Je hebt ook nog een vrij laagtoerige uitlaat. Met een TOO BAD zul je wel wat sneller gaan, maar een snelle voorvario zal ook flink helpen.

Edjuh
        Bijdrager

Wat pleasure zegt, en bovendien ga je ook harder trekken met een snelle voorvario.

cittatuner
          Bijdrager

op wheeliking zen citta trekt de toobad beter dan een handamde straight + de toobad gaat harder:)

Jelle1989
            Bijdrager

en op die van roel gaat de toobad zachter als de hm…

hansieb
              Moderator

Zet de setups eens neer:)

R.oel !

setup zie linkssss :lol met mn handmade trekt ie practisch tzelfde op, heeft een dikke boost bij ong 30 kmu en m’n top is 4 km langzamer dan de HM met een 65 poelie

JL
                  Bijdrager

:! dr zitten toch begrenzers in die too bad ?:? ik dacht dat wheelieking er ook 2 uitgeplukt had :p

JL
                    Bijdrager

ok ik heb meer nieuws

dr zitten totaal 2 begrenzers in.

1. aan de strop: als je de uitlaat onderste boven houd valt ie er bijna zo uit

2. bij de demperaansluiting: ff met een tang en hijs los

kzou ze dr vanavond nog uitslopen en ff een testritje gaan maken=)

R.oel !

en hoe zien die er dan uit ?? wan t als ik van 2 kanten mn uitlaatje in kijk zie k niks anders dan een holle buis hoor 😛

JL
                        Bijdrager

hoe ze er psies uitzien moet je bij wheelieking zijn… dat weet ik ook niet :p… hij heeft ze er hoogstpersoonlijk uitgesloopt…:p stuur um anders pm

cittatuner
                          Bijdrager

het zijn 2 halve bolletjes met een gaatje erin…bij de strop zit er 1 de je met een pincet er zo uitplukt:p
                            waar vanachter de demper op de pijp gaat zit er zo’n zelfde…als je nog vragen heb moet je wheeliking ff pm’en

:thumb

iv_voo
                            Bijdrager

Dat is dan nieuw, want mijn too bad (intussen al 3 jaar oud; 22mm aansl.) is geen begrenzer aan te bekennen.

wheelieking89
                              Bijdrager

:no

okej

ik verklaar me nader

1e begrenzer @ strop die krijg je aleen bij de nieuwe uitlaat die moet eruit want ander past hij zowiezow al niet over de uitlaat poort rar maar waar hij zit er gewoon ingedrukt je kan heb inderdaat zow met een pincet eruit halen hij zit alen vast met het laagje verf van de uitlaat dus hij is zow los

2e begrenzer @ uit einde waar de demper overheen gaat deze moet er ook af anders sluit je demper ook niet zow lekker en lekt hij hij is er weldegelijk zow uit te halen met een tangetje (hij zit er ingedrukt dus wat steviger als de strop “begrenzer” )

ten eerste de uitlaat heeft een heeele lange boos @ 25 kmph (bij mij dan ) tot me top tegen de 75-80 trekt hij in 1 x door

ten tweede egt een aanrader ik rij ermee in weer en wind en aleen opgeschuurd voor het polijsten (wat nog niet gedaan is ) en nog geen spatje roest !!!!!!!!! zeer goede kwaliteit voor die 75 euro @ jmpb

ik zal mij foto;s strax wel effe posten dan kan je het zien

helaas zijn deze begrenzer verloren gegaan bij het verhuizen van vader naar moeder en ben ik ze kwijt 🙁 ze zien er uit

2 halve bolletjes beetje cup vormig dus ongv zow |_ _|

stukje er tussen is het gaatje wat beide cupjes niet grooter is al 2 mm xd

natuurlijk weet malossi wel beter 😉 wat mij ermej doen 😉 maar het moet want anders mogen nederlandse winkel ze niet VERKOPEN !!! daarom als je een tecnigas uitlaat bekijk van een peugeot fox/wallaroo die zijn op 3 plekken begrens !!!! uitlaatpoort-tussen demper en uitlaat- demper tuutje!!

tecnigas is trouwens nederlands dus koop nooit een tecnigas want ze roesten onder je kont vandaan :O

met ons weer xd

hansieb
                                Moderator

Idd de uitlaten zijn nu eenmaal begrensd neem mijn YASUNI R , mond begrenzing en demperbegrenzing.

Ik vind het wel humor die begrensers 🙂 mooi eruit slopen leuk werk, idd watwheelyking al zegt:

1- Bij de uitlaat mond kan je eruit rossen met schroevendraaier
                                  2- Vlak bij het einde van de uitlaat zit een bolletje ook eruit rammen met schroevendraaier.

Ben je bang dat dit je niet lukt “kun” je maybe jmpb vragen of ze deze eruit halen sommige shops willen de begrenzing er wel voor je uithalen.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 40)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.