Vespa-Ciao.NL
:: Malossi Rv of Polini evo carters?

Home Forums Techniek Opvoeren Malossi Rv of Polini evo carters?

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

citta1234
    Topic starter

Hoi,

Ik heb nu een Polini Se blok, maar nu wil ik een andere uitdaging.
      Ik heb de keus tussen de Malossi Rv en de Polini Evo.
      Ben ook benieuwd wat jullie mening is.

Welk carter is beter qua prestatie/afwerking?
      Kan op een Evo ook een spruitstuk voor een 13/13 carb op?

Graag reacties!

Gr. Alain

Florian
      Moderator

Als je met een 13mm carburateur wil blijven rijden moet je gewoon jouw Speed Engine houden.
        Op een Malossi RV kun je een 13mm spruitstuk monteren met bijbehorende carburateur, dit kan met een Evo Engine niet.

De keuze zou ik maken op basis van welke cilinder je wil gaan gebruiken. Een 80 Polini zou ik nooit op een RV plaatsen en een 47 DEPS nooit op een Evo.

Wanneer je voor een RV gaat, zorg dan wel dat je het oude type aanschaft (alles eerder dan 2010 is goed)

citta1234
        Topic starter

Ik wil mijn 13/13 carb niet behouden hoor, ik zag op Jmpb dat je bij een Rv carter een spruitstuk waar je een 13/13 carb op kunt monteren erbij krijgt en bij een Evo krijg je die er niet bij.

Wat is dan mis met Rv carters boven het jaar 2010?
          En waarom kan er geen 80cc Polini op een Rv carter?
          Moet je dan bewerkingen in de cilinder en/of carter doen?

Ik wil liever geen bewerkingen doen aan de carters of cilinder, niet dat ik dat niet kan hoor maar het spul is redelijk duur en als ik het verkeerd doe is het zonde.

Bedankt voor de snelle reactie btw 🙂

Florian
          Moderator

Je kan een 80 Polini wel op een RV monteren enkel moet je dan wel alle poorten voor de Polini doortrekken. Bij een Evolution Engine zijn de poorten voor een 80 Polini origineel al doorgetrokken (zelfde poorterij als jouw SE)

Voor de problemen van een 2010 RV carter zou je Ritze zijn perso eens door moeten spitten. O.a. een aanlopend vliegwiel geloof ik..

citta1234
            Topic starter

Ahh oke, ik word al wijzer!

Ik heb heel vaak door Ritze zn perso geneust, en ik zie dat hij erg vaak problemen heeft met zijn Rv.
              Bijv snelle slijtage van zn krukas lagers.

Maar als ik dan een 46.5 malossi cilinder koop, komen de spoelpoorten dan overeen met de Rv carters?

Edit: En de Evo carters zijn niet nieuw verkrijgbaar?

Jelle
              Moderator

Nee, de RV heeft geen spoelers voor de boosterpoortjes die eigenlijk alle cilinders op de deps na hebben.
                Dus als je niks wilt aanpassen ga dan voor de polini evo…

Ik persoonlijk vind de RV helemaal niks.

Of ga voor de rv maar koop dan wel een deps cilinder…
                (Ik heb nog wel een 43mm pina deps liggen, 80km mee gereden en reed bij mij harder dan de 47mm deps op de RV)

citta1234
                Topic starter

Ik wil zoals ik net heb beschreven niks veilen en frezen, dat vind ik wel zonde.
                  Liever houd ik het orgineel.

Ik ben al wat wijzer geworden, bedankt heren :thumb

tnerual
                  Bijdrager

Als ik je zo hoor, zou het bij de SE houden en de je 80CC Polini eens checken op versleten zuigerveren en/of zuiger, of gewoon de cilinder en een nieuwe cilinderset erop monteren…

En het geld dat je zou uitgeven aan een nieuwe carterset met een 19/21 mm Carbu investeren in een leuk variosetje, en dit icm je huidige setup in de handtekening!

hansieb
                    Moderator

Maybe heeft maarten nog wel een groter spruitstuk voor de speedengine te koop.

http://www.vespa-ciao.nl/page.php?id=378

citta1234
                      Topic starter

Het gaat mij niet om de snelheid enzo (wil graag wel verschil merken hoor) maar ik koop het ook voor de hobby.
                        Ik doe al 2 jaartjes aan de Vespa, eerst had ik een volledig orgineel blok, daarna ging ik de carters uitveilen en kwam er een 43mm cilinder op en nu heb ik een SE met 46mm polini.
                        Het gaat bij in stapjes, eerst dit daarna dat enzo.

Nu wil ik een Evo op Malossi Rv blok om me verder in de hobby te verdiepen.

Misschien bouw ik later een Sprocatti blok:con;)

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.